Het is al een week of iets geleden dat ik het gehoord heb van mijn vader, maar ik wilde het toch kwijt. Ik zit er nog mee en kan echt niet tegen zulke dingen. Het vreet me alleen maar op vanbinnen dat ze hun zo behandeld en ik wil er met iemand over praten.
Mijn zusje heeft twee ratten en èèn daarvan heeft een tumor onderin zo groot als een mandarijn. Ze moet pas terugkomen van de dierenarts als dat beestje niet meer kan lopen. Hell, een pootje is al helemaal gezwollen door die tumor, waardoor ze lichtjes wankelt en ze laat dat beestje leven. Zelf vind ik die dierenarts ook van de gekken, want wie laat er nou een beestje terugkomen als die niet meer kan lopen en zo'n grote tumor heeft?
Persoonlijk kan ik er me wel in vinden dat je het liefst wil dat je huisdier laat leven, omdat je echt niet dat gemis wil voelen. Maar dat beestje lijdt zoveel pijn. . En ze doet echt helemaal niks met die ratten. Die kooi maakt ze om de zoveel weken schoon, dus het stinkt elke keer als ik langsloop en ze heeft de kooi in de gang gezet. Dat is voor mij echt als een verlagende trede en bevestiging dat ze er eigenlijk niks mee wil. Het doet mij echt pijn om dat te zien bij dat beestje en het is geen eens mijn huisdier.
Op het moment heb ik het gevoel dat ik degene ben met de rare en foute gedachten. Alsnog wil ik jullie mening hier wel over weten: wat vinden jullie hier nou van? Is mijn gedachte en mening nou echt zo raar?
[ bericht aangepast op 30 nov 2014 - 15:00 ]
Don't walk. Run, you sheep, run.