• Beste mensjes,

    Voor mijn opleiding hebben we verschillende bezoeken gedaan naar instellingen met "probleemjongeren". Nu moeten we hiervan een toonmoment maken ivm met ons werkveld en grondplan. Je kunt dit een beetje vergelijken als een presentatie à la middelbaar, want we moeten dit op een creatieve manier doen. We zijn hier volledig vrij in gelaten, zo vrij dat we geen idee hebben wat we kunnen doen voor dit toonmoment.
    Voorbeelden van creatieve manieren zijn: maquette, toneel, sollicitatiegesprek, verhaal, quiz....
    Maar aangezien dit voorbeelden zijn in onze syllabus, doen dus al heel veel studenten van onze groep dit soort dingen. Ik vroeg me af of jullie nog andere creatieve dingen hadden om dit aan te pakken?

    Ik en mijn twee medestudenten zijn jullie alvast heel dankbaar.


    Take me to wonderland

    Maak een film?


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Moet je het voor de klas doen of niet?

    Anders zou ik zeggen, je kunt er ook een gedicht van maken. Een speech met een vermakelijke tintje er doorheen? Of een soort stripverhaal (als iemand van jullie kan tekenen). Of als je niet kan tekenen, kunnen jullie ook een reeks foto's achter elkaar maken en dat als een 'strip'verhaal maken.

    [ bericht aangepast op 17 nov 2014 - 12:48 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oeh, twee klasgenoten van mij hielden een keer een presentatie doormiddel van een cartoonfilmpje.

    Weet alleen niet meer op welke site je dat kon doen :c maar dan kon je dingen per cartoon erin laten zetten en er zelf nog bij spreken, en het mixen met gewone video's enzo. Was ontzettend leuk, had het nog nooit eerder gezien.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Klang schreef:
    Maak een film?

    Had ik ook al aan gedacht, maar dat ziet mijn groepje niet zo zitten. :')

    @Psychobat
    Ja, het moet voor de klas gedaan worden. ^^

    Het zijn al leuke ideeën, maar ik ga nog even verder zoeken. :'D


    Take me to wonderland

    Dysphoria schreef:
    (...)
    Had ik ook al aan gedacht, maar dat ziet mijn groepje niet zo zitten. :')

    @Psychobat
    Ja, het moet voor de klas gedaan worden. ^^

    Het zijn al leuke ideeën, maar ik ga nog even verder zoeken. :'D

    Haha oke, als ik nog iets weet zal ik het je laten weten ^^


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Als je een beetje goed bent met after effects kun je een infographic maken ;o.


    No growth of the heart is ever a waste

    Je kunt een tijdschrift maken met allerlei dingetjes. N gedicht, foto's, nieuws, puzzel, adviescolumn?, en blablabla - wat er nog meer in een blad staat :'D


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Heb je al iets gevonden? ^^


    Don't walk. Run, you sheep, run.