• Hey allemaal!

    Ik ben gisteren naar het concert van André Rieu geweest, maar voordat het concert begon ben ik naar de Ikea in Amsterdam geweest. Daar verkochten ze zulke leuke schetsboekjes dat ik er eentje heb meegenomen. Ik zal kijken of ik er zo een foto van kan posten trouwens.

    Het papier is echt super fijn en ja, ik kan niet wachten tot ik tijd heb en een beetje erin kan tekenen.
    Maar nu is het dus een schetsboekje, en normaal kleur ik altijd met pastelkrijt, wat in zo'n boekje natuurlijk harstikke af gaat geven. Dus goede kleurpotloden leken mij de beste oplossing.

    Nu heb ik in mijn etui voor school potloden van Staedtler (Noris Club) die wel oké kleuren, maar niet echt mooi ofzo. Ook heb ik ergens nog BIC Tropicolors 2 potloden liggen die ik al sinds mijn zesde heb. Die kleuren wel fijn, maar net zoals de Staedtler potloden kleuren ze "hard" en kun je moeilijk kleuren mengen, als jullie snappen wat ik bedoel :')

    Dus ja, nu vraag ik jullie om advies, want er is vast wel iemand die verstand heeft van goede kleurpotloden. Het liefste geen Caran d'Ache, ook al kleuren die heel erg fijn (we hebben ze op school) maar die zijn gewoon zo enorm duur :c Dus wat zijn goede kleurpotloden dat een beetje binnen mijn budget vallen? Het maximale wat ik voor een potlood uit wil geven is 1 euro, dus stel dat er een set is van 12 potloden, dan zal ik daar nog wel 12 euro voor uit willen geven. Maar niet zoals Caran d'Ache 24 potloden voor 50 euro :')


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    ik heb ook Staedtler, maar dan wel ergo soft. Deze zijn dus helemaal niet zo hard en zijn best makkelijk met elkaar te mengen.
    Zelf vind ik ze erg fijn werken.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Als je écht goede potloden wilt hebben, zou je toch veel uit moeten geven.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Sucre schreef:
    ik heb ook Staedtler, maar dan wel ergo soft. Deze zijn dus helemaal niet zo hard en zijn best makkelijk met elkaar te mengen.
    Zelf vind ik ze erg fijn werken.


    Oh, ik zal eens even kijken haha. Waar heb je ze gekocht? Gewoon bij een bruna ofzo? Of bij een creatieve winkel ofzo?

    Twisty schreef:
    Als je écht goede potloden wilt hebben, zou je toch veel uit moeten geven.


    Als ik veel had om uit te geven, had ik Caran d'Ache gekocht :')


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik probeer te zeggen dat je niet snel goede potloden vind voor een lage prijs. :')


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ik gebruik standaart Bruynzeel, waar ik heel tevreden over ben! Nu doe ik meer met waterverf, dus erg veel maak ik er helaas geen gebruik van.

    Maar waar teken jij met de pastel op dat het niet afgeeft? Ik vind het lastig om er mee te tekenen, ondanks dat het zo leuk is.

    Ik heb ze bij Harolds in Rotterdam gehaald. Hier moest ik eigenlijk al mijn knutselspullen voor mijn opleiding halen. Ik weet alleen niet of die winkel ook nog ergens anders is. Volgens mij niet.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    TheWalkingFret schreef:
    Ik gebruik standaart Bruynzeel, waar ik heel tevreden over ben! Nu doe ik meer met waterverf, dus erg veel maak ik er helaas geen gebruik van.

    Maar waar teken jij met de pastel op dat het niet afgeeft? Ik vind het lastig om er mee te tekenen, ondanks dat het zo leuk is.


    Uh, op een schetsblok met papier met een speciale textuur. Maar ondanks dat geeft het nog wel af hoor, maar er zijn van die speciale sprays om ze te 'sealen' zodat je ze op kan hangen ofzo en ze dan niet meer afgeven.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Carioca, Stabilo, Heuntink, Bruynzeel...

    JeffreyWoods schreef:
    Carioca, Stabilo, Heuntink, Bruynzeel...


    Van Carioca heb ik nog nooit gehoord, ik zal eens even googlen.

    Stabilo vind ik niet zo fijn om mee te tekenen (mijn zusje heeft daar potloden van, nee, die zijn niet zo fijn vind ik) en Heuntink hadden we altijd op de basisschool :') Ik heb Bruynzeel gewone potloden, en die zijn trouwens wel fijn, alleen breken ze zo snel haha.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Heeft iemand ervaring met de Rembrandt Polycolor kleurpotloden van Lyra? Toen ik ging googlen kwam ik daar op uit, en ik weet dat ze verkocht worden bij een creatieve winkel in de buurt, maar zijn ze goed?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik zelf gebruik bruynzeel sakura potloden en die werken echt heerlijk.
    dit Is de goedkoopste site waarop ik ze gevonden had :3
    Je hebt ze ook nog in boxen van 24 en van 48 potloden en je kan ze los kopen

    [ bericht aangepast op 15 nov 2014 - 9:35 ]


    take me back to the basics and the simple life

    Noris club. :Y)
    I'll never grow up. :Y)

    Maar volgens mij heb je al genoeg om uit te kiezen, succes ^^


    'The best way to predict the future is to create it'.