• Een 13-jarige jongen uit Geldermalsen is maandag overleden door een verkeersongeval.

    Het slachtoffer fietste volgens de politie rond 08.00 uur met zijn zus van 16 jaar over de Rijksstraatweg tussen Geldermalsen en Culemborg toen ze werden aangereden door een vrachtauto.

    Beide slachtoffers werden naar het ziekenhuis gebracht. De jongen overleed daar. De vrachtwagen werd bestuurd door een 74-jarige man uit Buren. Hoe het ongeluk kon gebeuren, is nog onduidelijk.

    Op de school van de jongen is een herdenkingsplek ingericht.


    Bron

    Ik ga naar deze school en ik vind het echt te erg voor woorden.
    Tijdens mijn derde uur Frans begon mijn docente opeens te vertellen over dit ongeluk. Ik was erg geschokt, het is iets wat je niet aan ziet komen. Het kan iedereen overkomen.

    Het is zo raar dat je leven zo over kan zijn. En ook als ouder zijnde, dit moet toch vreselijk zijn? Net als iedere ouder laat je je kinderen gewoon naar school fietsen. Je wilt niet dat zoiets je overkomt.
    Ik wilde dit gewoon even met jullie delen zodat ik het even kwijt was. Het komt toch opeens wel erg dichtbij.

    [ bericht aangepast op 3 nov 2014 - 17:08 ]

    Eerlijk gezegd vond ik zijn eerste reactie wel best normaal nog. Het is toch duidelijk dat hij zijn best deed om minder grof over te komen? Hij heeft gewoon simpelweg gezegd dat hij benieuwd is. Dat van het medelijden interpreteren jullie een beetje verkeerd denk ik, aangezien dat zeer ruim gezien kan worden. Hij hoeft toch niet elke situatie op te sommen waarin hij wel medelijden heeft en in welke niet?
    Het is misschien geen populaire mening, maar het is zijn mening en die was niet aanvallend verwoord.
    Ik weet dat hij in andere situaties misschien niet altijd even goed zijn mening over heeft gebracht, maar hier vind ik dat het al duidelijk de bedoeling was om niet grof over te komen. Ik snap dat jullie nu met zijn andere reacties in jullie hoofd zitten, maar kijk naar deze en niet naar de anderen. ;3

    Verder OT: zoiets komt vast wel aan ja, als het eenmaal een beetje in de buurt komt, zijn die dingen toch helemaal anders dan als je ze op het nieuws hoort en er helemaal niets mee te maken hebt. Het is absoluut niet aangenaam.
    En vooral zijn familie moet het zeer moeilijk hebben... ;/


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Overkill schreef:
    (...)

    Het kan niemand wat schelen wat jouw ervaringen met autorijden en fietsers zijn. Daar zit je op te wachten als topicstarter die haar hart wil luchten. Als er iemand in je omgeving overlijdt, zelfs al ken je diegene niet goed, kan dat een grote impact op je hebben. Het is ronduit respectloos om een onzinnige verkeersdiscussie te beginnen in zo'n topic.

    Eerlijk gezegd is hij de verkeersdiscussie niet gestart. Ik wil je niet aanvallen, niemand niet trouwens, maar het lijkt me dat hij gewoon normaal wou reageren.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Fixit_FelixJr schreef:
    (...)

    Ga jij maar eens goed rondkijken. Fietsers zijn de ergste weggebruikers (: dat kan je gewoon bewijzen door 1 dagje in een stad te gaan staan. Vergelijk de auto's met fietsers met door rood rijden, plots over de weg gaan om snel even ergens anders te zijn. Niet denken alsof jij t allemaal zo goed weet, ik heb al ziek veel gereden. Zowel met fiets (want ik doe aan wielrennen, en vroeger jarenlang naar scholen en terug) en nog meer met de auto.
    Ik trek niet alle fietsers over 1 kam, zo denken jullie hier vaak wel. In het ALGEMEEN zijn fietsers de gevaarlijkste. Let maar gewoon eens een keer goed op en je zal zien (: wie zoekt zal vinden, en met ervaring is t des te makkelijker (:


    Ik weet het niet allemaal zo goed en dat beweer ik ook niet. Ik weet gewoon dat enkel de ergste en de mensen met het opvallendste rijgedrag opvallen en dat je wellicht ook deels door dat vervormde beeld beïnvloed wordt in je reactie. Ik ga bijna elke dag met de fiets naar school en ik heb al vaker moeten uitwijken voor auto's die de straat uitvlamden, terwijl ik voorrang had, dan andersom. Misschien ligt dat aan mij, misschien ook niet, maar er zit ergens een gat in je redenering.

    [ bericht aangepast op 3 nov 2014 - 19:42 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Dierickx schreef:
    (...)

    Ik weet het niet allemaal zo goed en dat beweer ik ook niet. Ik weet gewoon dat enkel de ergste en de mensen met het opvallendste rijgedrag opvallen en dat je wellicht ook deels door dat vervormde beeld beïnvloedt wordt in je reactie. Ik ga bijna elke dag met de fiets naar school en ik heb al vaker moeten uitwijken voor auto's die de straat uitvlamden, terwijl ik voorrang had, dan andersom. Misschien ligt dat aan mij, misschien ook niet, maar er zit ergens een gat in je redenering.

    [ bericht aangepast op 3 nov 2014 - 19:45 ]


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    -vanwege een goede vriendin, en gevoelige kinder hartjes, laat ik het maar weg-

    [ bericht aangepast op 3 nov 2014 - 20:03 ]


    It's high noon.

    Wat erg voor beide partijen zeg! Ik heb het nog nooit zelf meegemaakt, en ik hoop ook niet dat het zal gebeuren.

    - Negeert de discussie die er gaande was -


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik weet dat het dom is om niet op te letten als fietser maar we weten niet wat er precies is gebeurd. Het kan zijn dat de jongen en zijn zus niet goed oppasten. Of dat de vrachtwagenchauffeur niet goed oplette. En zelfs als het zijn eigen schuld was, maakt dat het minder erg? Ik vind van niet. Ik let ook niet altijd op. Dat doet niemand. Het is nu eenmaal gebeurt.
    We kunnen iedereen de schuld geven maar dat maakt deze jongen niet weer levend. Zulke ongelukken gebeuren nou eenmaal, zelfs als niemand er echt iets aan kan doen. Het is alleen vreselijk dat het zo moet aflopen...

    Het gaat er niet zo zeer over wie de schuldige is, het gaat er voor mij meer over dat het zo lomp gezegd is, terwijl het wel een verlies is; vooral voor de ouders en de familieleden/vrienden. Hoe kun je daar zo 'nonchalant' over doen alsof het niets is? Goed, misschien is degene door rood gefietst, maar dat heeft nog geen enkele reden om te zeggen dat het zijn eigen schuld is dat hij nu dood is. Er kunnen zoveel andere redenen aan zitten.
          Een oude klasgenoot van mij heeft haar moeder verloren doordat een dronken automobilist haar aanreed. Is dat dan ook een reden om te zeggen dat ze beter moest uitkijken? Heb een beetje hart, please.

    Zo en nu ben ik er klaar mee.
    Laat de jongen in peace.

    [ bericht aangepast op 3 nov 2014 - 23:09 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Psychobat schreef:
    Het gaat er niet zo zeer over wie de schuldige is, het gaat er voor mij meer over dat het zo lomp gezegd is, terwijl het wel een verlies is; vooral voor de ouders en de familieleden/vrienden. Hoe kun je daar zo 'nonchalant' over doen alsof het niets is? Goed, misschien is degene door rood gefietst, maar dat heeft nog geen enkele reden om te zeggen dat het zijn eigen schuld is dat hij nu dood is. Er kunnen zoveel andere redenen aan zitten.
          Een oude klasgenoot van mij heeft haar moeder verloren doordat een dronken automobilist haar aanreed. Is dat dan ook een reden om te zeggen dat ze beter moest uitkijken? Heb een beetje hart, please.

    Zo en nu ben ik er klaar mee.
    Laat de jongen in peace.

    _O_ _O_
    Oh great one.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Jazzie schreef:
    (...)
    _O_ _O_
    Oh great one.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    ChetUbetcha schreef:
    O.o heftig...
    ook verschikkelijk voor de ouders en zus (zeker als je er bij bent wanneer het gebeurt).


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Psychobat schreef:
    Het gaat er niet zo zeer over wie de schuldige is, het gaat er voor mij meer over dat het zo lomp gezegd is, terwijl het wel een verlies is; vooral voor de ouders en de familieleden/vrienden. Hoe kun je daar zo 'nonchalant' over doen alsof het niets is? Goed, misschien is degene door rood gefietst, maar dat heeft nog geen enkele reden om te zeggen dat het zijn eigen schuld is dat hij nu dood is. Er kunnen zoveel andere redenen aan zitten.
          Een oude klasgenoot van mij heeft haar moeder verloren doordat een dronken automobilist haar aanreed. Is dat dan ook een reden om te zeggen dat ze beter moest uitkijken? Heb een beetje hart, please.

    Zo en nu ben ik er klaar mee.
    Laat de jongen in peace.


    Go you _O_


    wat was dit ookalweer

    Wat erg : ( Doet me denken aan een meisje op mijn vorige school die overleed aan een auto ongeluk.


    Ik wil een tuin vol egels

    Ja. Ik heb het gehoord. Ik ga daar naar de andere school en moet ook altijd door het veld. Maar ik reed een andere weg.
    Mijn moeder belde me toen in de pauze omdat mijn stiefvader het al wist vanwege de brandweer. Ik wist het daarom al heel vroeg maar het ging als een lopend vuurtje door de school.
    Veel mensen bij mij op school zaten ook bij hem op voetbal en moesten daardoor huilen. De groepsleider bij ons stopte ook eerder met les te geven om het nieuws door te geven.
    Verschrikkelijk dat er zoiets gebeurt is!
    Het is een heel naar gevoel dat zulke dingen gebeuren en ook als het opeens zo dicht bij je gebeurt.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Telcontar schreef:
    Ja. Ik heb het gehoord. Ik ga daar naar de andere school en moet ook altijd door het veld. Maar ik reed een andere weg.
    Mijn moeder belde me toen in de pauze omdat mijn stiefvader het al wist vanwege de brandweer. Ik wist het daarom al heel vroeg maar het ging als een lopend vuurtje door de school.
    Veel mensen bij mij op school zaten ook bij hem op voetbal en moesten daardoor huilen. De groepsleider bij ons stopte ook eerder met les te geven om het nieuws door te geven.
    Verschrikkelijk dat er zoiets gebeurt is!
    Het is een heel naar gevoel dat zulke dingen gebeuren en ook als het opeens zo dicht bij je gebeurt.


    Precies. Ik moet ook altijd door het veld en kom elke dag langs de plek waar het gebeurt is. Ook zo naar. Al ben ik wel blij dat ik niet bij het ongeluk was, wat veel kinderen uit mijn klas wel waren. Dat zou ik niet aankunnen.