• Een 13-jarige jongen uit Geldermalsen is maandag overleden door een verkeersongeval.

    Het slachtoffer fietste volgens de politie rond 08.00 uur met zijn zus van 16 jaar over de Rijksstraatweg tussen Geldermalsen en Culemborg toen ze werden aangereden door een vrachtauto.

    Beide slachtoffers werden naar het ziekenhuis gebracht. De jongen overleed daar. De vrachtwagen werd bestuurd door een 74-jarige man uit Buren. Hoe het ongeluk kon gebeuren, is nog onduidelijk.

    Op de school van de jongen is een herdenkingsplek ingericht.


    Bron

    Ik ga naar deze school en ik vind het echt te erg voor woorden.
    Tijdens mijn derde uur Frans begon mijn docente opeens te vertellen over dit ongeluk. Ik was erg geschokt, het is iets wat je niet aan ziet komen. Het kan iedereen overkomen.

    Het is zo raar dat je leven zo over kan zijn. En ook als ouder zijnde, dit moet toch vreselijk zijn? Net als iedere ouder laat je je kinderen gewoon naar school fietsen. Je wilt niet dat zoiets je overkomt.
    Ik wilde dit gewoon even met jullie delen zodat ik het even kwijt was. Het komt toch opeens wel erg dichtbij.

    [ bericht aangepast op 3 nov 2014 - 17:08 ]

    Fixit_FelixJr schreef:
    Triest, maar toch ben ik altijd benieuwd naar hoe het heeft kunnen gebeuren. Fietsers die door rood fietsen is de normaalste zaak van de wereld. Maar dronken vrachtwagenchauffeurs hoor je ook soms.
    Ben toch wel benieuwd daar naar, want mensen die verkeersregels overtreden heb ik geen medelijden mee..


    Ik had wel weer kunnen verwachten dat jij het was. Je conclusies komen altijd heel hard over en zijn in heel veel gevallen (op het moment niet), gewoon fout. Als iemands licht niet werkt en hij/zij wordt overreden door een vrachtwagenchauffeur die totaal niet uitkijkt en het één of ander straatje uitvlamt, geen medelijden? Komt nogal bot over, eerlijk gezegd.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Fixit_FelixJr schreef:
    (...)

    Als hij door rood heeft gefietst? Dan is het inderdaad gewoon simpelweg: eigen schuld, ja. Wie door rood fietst moet gewoon de gevolgen ervan zien. Het is allemaal ontzettend triest, maar als dit t geval was dan vind ik het gewoon puur zielig voor de chauffeur, zeker omdat ie toch deels schuld krijgt voor de overtreding van een fietser. Ook voor de familieleden is het heel triest, maar ja. Rood is rood weetjewel

    Als de vrachtwagenchauffeur niet goed heeft gekeken, dronken was, of door rood reed, dan is het dik zijn schuld en zal hij ook flinke boetes moeten betalen. Rood is rood, dronken zijn mag ook niet, en goed kijken tja.. dat is gewoon zwaar kut.

    En ga nu niet beginnen dat ik de hater ben, als je zelf deelneemt aan het verkeer, of gewoon een beetje nadenkt, dan zal je dit ook inzien.
    Oh en plus: daarom ben ik benieuwd naar wat de oorzaak was!


    Over dat je benieuwd bent, snap ik. Maar het eromheen.

    Als ik met mijn oortjes in fiets, zonder lichten, niet oplettend en dan aangereden word, snap ik dat je vind dat het gewoon mijn schuld is, in dat soort gevallen is het begrijpelijk. Maar op het moment dat iemand gewoon even niet oplet en dan doodgereden word, vind ik het een ander verhaal. Ik geef de chauffeur niet de schuld aangezien het niet alleen maar door hem kan komen.

    En even heel eerlijk, let jij dan altijd volle 101% op?


    wat was dit ookalweer

    Twisty schreef:
    Heel erg, inderdaad.
    Wij hadden het een keer op school met een docente - haar klas trof haar bij het bureau aan, ze had een beroerte. Ging naar het ziekenhuis en overleed even later, was ook heel heftig.


    Holy shit. D:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Fabrizio schreef:
    (...)

    Over dat je benieuwd bent, snap ik. Maar het eromheen.

    Als ik met mijn oortjes in fiets, zonder lichten, niet oplettend en dan aangereden word, snap ik dat je vind dat het gewoon mijn schuld is, in dat soort gevallen is het begrijpelijk. Maar op het moment dat iemand gewoon even niet oplet en dan doodgereden word, vind ik het een ander verhaal. Ik geef de chauffeur niet de schuld aangezien het niet alleen maar door hem kan komen.

    En even heel eerlijk, let jij dan altijd volle 101% op?


    Het leven is ook gewoon hard.

    En inderdaad, op die manier is het jouw schuld. Als hij door rood reed, is het zijn schuld. Als hij niet oplette, net zo goed zijn schuld, als de chauffeur niet oplette, de chauffeur zijn schuld. Simpel toch.

    En om die vraag antwoord te geven: ja. Ik heb al veel fietsers bijna op mijn motorkap gehad, of andere auto's bijna tegen me aan omdat zíj niet in de dode hoek kijken, en altijd weet ik uit te wijken of te stoppen zonder een enig ongeluk te veroorzaken. Zo moeilijk is het allemaal niet. Helaas zijn veel mede weggebruikers vaak onoplettend en zeker fietsers zijn ronduit asociaal. Ik hoop daarom dan ook dat de automobilist geen schuld meer heeft als de fietser 100% fout zat, dat dat afgeschaft wordt. Fietsers zijn de ergste van alle weggebruikers


    It's high noon.

    Fixit_FelixJr schreef:
    Triest, maar toch ben ik altijd benieuwd naar hoe het heeft kunnen gebeuren. Fietsers die door rood fietsen is de normaalste zaak van de wereld. Maar dronken vrachtwagenchauffeurs hoor je ook soms.
    Ben toch wel benieuwd daar naar, want mensen die verkeersregels overtreden heb ik geen medelijden mee..

    Wow, kun je dat nog lomper zeggen?

    OT: Dit is zeker een heftig bericht. Wat die ouders en zus mee moeten maken.. Dit is totaal geen fijn bericht om aan te horen. RIP.

    [ bericht aangepast op 3 nov 2014 - 19:13 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Psychobat schreef:
    (...)
    Wow, kun je dat nog lomper zeggen?


    Ik wou net zeggen. Iedereen maakt wel eens een fout. Er zijn ook mensen die per ongeluk de verkeersregels overtreden, bijvoorbeeld doordat ze bepaalde regels niet (goed genoeg) kennen. Moeten die mensen dan ook gelijk zo hard gestraft worden?


    26 - 02 - '16

    Ohno, dit is erg...
    Meer weet ik niet te zeggen, mijn woorden zijn op...


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Fixit_FelixJr schreef:
    (...)

    Het leven is ook gewoon hard.

    En inderdaad, op die manier is het jouw schuld. Als hij door rood reed, is het zijn schuld. Als hij niet oplette, net zo goed zijn schuld, als de chauffeur niet oplette, de chauffeur zijn schuld. Simpel toch.

    En om die vraag antwoord te geven: ja. Ik heb al veel fietsers bijna op mijn motorkap gehad, of andere auto's bijna tegen me aan omdat zíj niet in de dode hoek kijken, en altijd weet ik uit te wijken of te stoppen zonder een enig ongeluk te veroorzaken. Zo moeilijk is het allemaal niet. Helaas zijn veel mede weggebruikers vaak onoplettend en zeker fietsers zijn ronduit asociaal. Ik hoop daarom dan ook dat de automobilist geen schuld meer heeft als de fietser 100% fout zat, dat dat afgeschaft wordt. Fietsers zijn de ergste van alle weggebruikers


    Ow, secondetje. Waaruit leid jij dat af, waaruit maak je dit op? Dit is puur subjectief en totaal niet onderbouwd. Ik kan trouwens niet geloven dat jij altijd 100% oplet, niemand kan dat, en jij ook niet. Zo goed mogelijk opletten, ja, maar niemand kan zich de hele tijd honderd procent concentreren, dat is praktisch gewoon onmogelijk.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Uhm, ik ben juist heel erg oplettend in het verkeerd, vooral op de fiets. Dus nu gooi je iedereen over een schuitje doordat je zegt dat fietsers de ergste zijn van alle weggebruikers.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Majikku schreef:
    Uhm, ik ben juist heel erg oplettend in het verkeerd, vooral op de fiets. Dus nu gooi je iedereen over een schuitje doordat je zegt dat fietsers de ergste zijn van alle weggebruikers.
    Ik ook dus. (:


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Pseudos schreef:
    (...)Ik ook dus. (:


    26 - 02 - '16

    Dierickx schreef:
    (...)

    Ow, secondetje. Waaruit leid jij dat af, waaruit maak je dit op? Dit is puur subjectief en totaal niet onderbouwd. Ik kan trouwens niet geloven dat jij altijd 100% oplet, niemand kan dat, en jij ook niet. Zo goed mogelijk opletten, ja, maar niemand kan zich de hele tijd honderd procent concentreren, dat is praktisch gewoon onmogelijk.


    Ga jij maar eens goed rondkijken. Fietsers zijn de ergste weggebruikers (: dat kan je gewoon bewijzen door 1 dagje in een stad te gaan staan. Vergelijk de auto's met fietsers met door rood rijden, plots over de weg gaan om snel even ergens anders te zijn. Niet denken alsof jij t allemaal zo goed weet, ik heb al ziek veel gereden. Zowel met fiets (want ik doe aan wielrennen, en vroeger jarenlang naar scholen en terug) en nog meer met de auto.
    Ik trek niet alle fietsers over 1 kam, zo denken jullie hier vaak wel. In het ALGEMEEN zijn fietsers de gevaarlijkste. Let maar gewoon eens een keer goed op en je zal zien (: wie zoekt zal vinden, en met ervaring is t des te makkelijker (:


    It's high noon.

    Fixit_FelixJr schreef:
    (...)

    Ga jij maar eens goed rondkijken. Fietsers zijn de ergste weggebruikers (: dat kan je gewoon bewijzen door 1 dagje in een stad te gaan staan. Vergelijk de auto's met fietsers met door rood rijden, plots over de weg gaan om snel even ergens anders te zijn. Niet denken alsof jij t allemaal zo goed weet, ik heb al ziek veel gereden. Zowel met fiets (want ik doe aan wielrennen, en vroeger jarenlang naar scholen en terug) en nog meer met de auto.
    Ik trek niet alle fietsers over 1 kam, zo denken jullie hier vaak wel. In het ALGEMEEN zijn fietsers de gevaarlijkste. Let maar gewoon eens een keer goed op en je zal zien (: wie zoekt zal vinden, en met ervaring is t des te makkelijker (:


    Wat dacht je van scooters en snorfietsen? Die zijn pas erg!


    26 - 02 - '16

    Fixit_FelixJr schreef:
    (...)

    Het leven is ook gewoon hard.

    En inderdaad, op die manier is het jouw schuld. Als hij door rood reed, is het zijn schuld. Als hij niet oplette, net zo goed zijn schuld, als de chauffeur niet oplette, de chauffeur zijn schuld. Simpel toch.

    En om die vraag antwoord te geven: ja. Ik heb al veel fietsers bijna op mijn motorkap gehad, of andere auto's bijna tegen me aan omdat zíj niet in de dode hoek kijken, en altijd weet ik uit te wijken of te stoppen zonder een enig ongeluk te veroorzaken. Zo moeilijk is het allemaal niet. Helaas zijn veel mede weggebruikers vaak onoplettend en zeker fietsers zijn ronduit asociaal. Ik hoop daarom dan ook dat de automobilist geen schuld meer heeft als de fietser 100% fout zat, dat dat afgeschaft wordt. Fietsers zijn de ergste van alle weggebruikers


    Het kan niemand wat schelen wat jouw ervaringen met autorijden en fietsers zijn. Daar zit je op te wachten als topicstarter die haar hart wil luchten. Als er iemand in je omgeving overlijdt, zelfs al ken je diegene niet goed, kan dat een grote impact op je hebben. Het is ronduit respectloos om een onzinnige verkeersdiscussie te beginnen in zo'n topic.


    i put the fun in funeral

    Khamul schreef:
    (...)

    Wat dacht je van scooters en snorfietsen? Die zijn pas erg!


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.