• Reed ik daar nou net lekker in mijn auto'tje, een lekker zonnetje erbij en muziek op. En Kabam! Daar werd mijn reactievermogen even uitgetest. Er schoot een kind van nog een vier jaar op een klein roze fietsje voor mijn auto langs. En het meisje kwam niet van rechts maar van links. =# Dus ik zat hevig vloekend in de auto toen ik vervolgens ook nog een gestreste moeder erachteraan zag vliegen. Wat ik dan niet begrijp is waarom je een kind dan niet gewoon vasthoudt, desnoods bij hun capuchon.

    Om dit topic dan toch nog een beetje nuttig te maken, naast dat ik even mijn shock van me af kan schrijven, wat vinden jullie er nou van dat fietsers in het verkeer zo beschermt zijn?
    Mocht ik dat schattige kleine meisje nou wel hebben aangereden kon ik als automobilist opdraaien voor 100% van de schade ondanks dat het meisje er zelf voor langs schiet. Dus dan zit je met een schadeclaim en dan kun je ook meteen je auto wel weg doen want ik zou nooit weer in de auto stappen.

    Nou begrijp ik dat fietsers en voetgangers de zwakkeren in het verkeer zijn, maar zorg er dan gewoon voor dat fietsers en voetgangers niet op een weg kunnen komen waar ook auto's rijden.


    'Nobody said it was easy

    Galatea schreef:
    (...)

    Alleen bij voetgangers, als mensen gewoon op hun fiets over het zebrapad heenrijden mag je doorrijden. Als mensen met een fiets/brommer of scooter over t zebra pad lopen MOET je stopen.
    Maar als ze eroverheen rijden dan mag je wel doorrijden.

    En haaientanden zijn alleen bij een punt waar je voorrang moet geven.


    Raar dat dat theoretisch mag, doorrijden terwijl een fietser/brommer/scooter over het zebrapad heenrijdt. Kunnen in de praktijk nare ongelukken van komen. x) hahahah

    Maar dankje voor je uitleg! :3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Escapism schreef:
    (...)

    Raar dat dat theoretisch mag, doorrijden terwijl een fietser/brommer/scooter over het zebrapad heenrijdt. Kunnen in de praktijk nare ongelukken van komen. x) hahahah

    Maar dankje voor je uitleg! :3


    Fiets je altijd over het zebrapad dan? o.O


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Fiets je altijd over het zebrapad dan? o.O


    Neem aan van niet :Y)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik rij altijd gewoon door als ik iemand op het zebrapad af zie komen op de fiets/scooter. Zebrabad is voor voetgangers, niet voor fietsers of bestuurders. (Wel op een aangepaste snelheid mochten de idioten alsnog oversteken dat ik kan stoppen. Maar dan horen ze mijn prachtige claxon)

    Verder heb ik idd ook een hekel aan kleine kinderen waar ouders niet op letten, heb er al eens een recht tegen mn fiets aangehad (ik fiets vrij snel) Heb die moeder flink aangesproken en ben doorgefietst, niet mijn probleem (: Met de auto gelukkig verder nog geen ongelukken gemaakt, waar ik blij mee ben aangezien ik ontiegelijk veel rij :')


    It's high noon.

    Overkill schreef:
    (...)

    Fiets je altijd over het zebrapad dan? o.O


    Ik niet nee. x)
    Maar mocht het wel gebeuren en als automobilist zijnde rijdt je door, dan kan het toch een ongeluk veroorzaken. Ik zie wel eens mensen over het zebrapad fietsen though.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Precies hetzelfde gebeurde toen ik rijles had. Een vrouw kwam opeens uit het niets en stak over zonder te kijken (ik had voorrang). Gelukkig had mijn rijlesdocent snelle reflexen, want ze zat bijna op de bumper. Doodeng. Ze verontschuldigde zich wel, maar mijn docent was behoorlijk kwaad op haar.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Ik vind ook dat fietsers te overbeschermd, alleen omdat ze kwetsbaarder zijn dan een auto, maar ze hebben wel net zo goed op te letten als een automobilist vind ik. Zelf ben ik bezig met mijn rijbewijs en vaak maken fietsers heel veel fouten, waar wij voor opdraaien. Ik vind niet dat de automobilist altijd verantwoordelijk is, maar dat fietsers ook hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen.
    Ik snap dat je ervan schrikt dat dat kindje opeens voor je schiet, die moeder had veel beter moeten opletten, helemaal met zo'n jong kind. Ik kan dat gewoon niet goed begrijpen...


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.