• Normaal heb ik het niet zo van zulke nieuwtjes, maar dit greep me best aan.

    Gister midag fietsen ik naar mijn werk en was heel de straat achter het winkelplein bij ons afgesloten. Of tenminste toch de school die er achter staat. Overal politie, ambulances en er stond zelfs een traumahelicopter. De school waarom het ging, staat al niet zo goed bekend en je kon eigenlijk meteen al raden dat het zou gaan om geweld. Iets wat dus ook het geval bleek te zijn.

    Er is een 15 jarige jongen uit den haag om het leven gebracht, doordat hij met een mes in zijn keel is gestoken. Het gebeurde op straat achter het fietsenhok en is dus door veel medeleerlingen gezien, onderanderen mijn buurjongetje, die nu met een trauma thuis zit.
    Er is een 16 jarige dader opgepakt.
    bron

    Ik kan hier echt niet bij met mijn hoofd.
    Wat doe je als 16 jarige überhaupt met een mes op school? En waarom moet er tegenwoordig bij iedere ruzie, maar meteen geweld bij te pas komen.
    Ik vind het echt misselijkmakend.
    Het gaat hier om wel om een 15 jarig jongetje. Hij had nog een heel leven voor zich. En wat de aanleiding ook was, niemand heeft het recht om iemand zo zijn leven te ontnemen.
    Ik denk aan de nabestaande die hun zoontje, kleinkind of misschien wel broertje moeten missen. Aan al die kinderen die het gezien hebben. Een jongetje, liggend in zijn eigen bloed terwijl hij stikt in zijn eigen bloed.
    Echt walgelijk!

    Mogelijke oorzaak dodelijke steekpartij

    [ bericht aangepast op 11 okt 2014 - 18:39 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Ik hoorde het al. Ergerde me zo toen ik het nieuws keek. Interviewde ze zo'n pukkie, die een beetje met een grijns zat te vertellen wat hij gezien had. En dan die andere ettertjes die steeds voor de camera sprongen om een beetje stoer te doen. Ik bedoel, hallo, je hebt net met eigen ogen gezien hoe iemand vermoord is o.o Ik kan daar gewoon met mijn hoofd niet bij.
    Hoe dan ook, verschrikkelijk dat zoiets kon gebeuren. Op een school nog wel.


    i put the fun in funeral

    Niet dat ik het op wil nemen voor de dader ofzo... Maar ik ben het er niet mee eens dat het zinloos geweld is.
    Het geen wat ik heb gelezen is dat de dader jaren lang gepest en getreiterd is Door het slachtoffer.
    Natuurlijk is dit geen reden om gelijk iemand te vermoorden, maar je weet ook niet wat de aanleiding is van de moord en de ruzie.

    Vreselijk voor de ouders...


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Omfg, ik schrok toch even, dit vind ik echt stom van de dader.
    Maar als ik de reactie van Elmorria lees snap ik de dader toch wel een beetje...


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Natuurlijk is het niet goed te praten maar ik vind dat je te snel een conclusie trekt. Je weet niet wat daar gebeurd is of wat de aanleiding ervan is geweest.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Je gaat toch niet iemand vermoorden omdat hij je pest? Diegene is ook een jaar jonger. Kom op, waar gaat de wereld naartoe?


    Some people are art and do art at the same time

    Overkill schreef:
    Ik hoorde het al. Ergerde me zo toen ik het nieuws keek. Interviewde ze zo'n pukkie, die een beetje met een grijns zat te vertellen wat hij gezien had. En dan die andere ettertjes die steeds voor de camera sprongen om een beetje stoer te doen. Ik bedoel, hallo, je hebt net met eigen ogen gezien hoe iemand vermoord is o.o Ik kan daar gewoon met mijn hoofd niet bij.
    Hoe dan ook, verschrikkelijk dat zoiets kon gebeuren. Op een school nog wel.


    Indeed.


    26 - 02 - '16

    Pulchre schreef:
    Je gaat toch niet iemand vermoorden omdat hij je pest? Diegene is ook een jaar jonger. Kom op, waar gaat de wereld naartoe?

    Hij is niet de enige die dat doet en enorm veel plegen zelfmoord omdat ze gepest worden. Pesten heeft blijkbaar wel een grote invloed op je daden.


    Take me to wonderland

    Dysphoria schreef:
    (...)
    Hij is niet de enige die dat doet en enorm veel plegen zelfmoord omdat ze gepest worden. Pesten heeft blijkbaar wel een grote invloed op je daden.
    Dat klopt.... en gedachten... :/

    [ bericht aangepast op 11 okt 2014 - 14:16 ]


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Pulchre schreef:
    Je gaat toch niet iemand vermoorden omdat hij je pest? Diegene is ook een jaar jonger. Kom op, waar gaat de wereld naartoe?


    Er zijn genoeg mensen die dood gepest worden, hiervan komt er maar weinig op nieuws. Nu is het een keer anders om en gelijk is iedereen tegen de dader. Ik zeg nogmaals: het is niet goed wat hij heeft gedaan. Maar je kunt je tenminste proberen ook een beetje vanuit zijn standpunt te kijken.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Dysphoria schreef:
    (...)
    Hij is niet de enige die dat doet en enorm veel plegen zelfmoord omdat ze gepest worden. Pesten heeft blijkbaar wel een grote invloed op je daden.


    wat was dit ookalweer

    Please_Charon schreef:
    (...)

    Er zijn genoeg mensen die dood gepest worden, hiervan komt er maar weinig op nieuws. Nu is het een keer anders om en gelijk is iedereen tegen de dader. Ik zeg nogmaals: het is niet goed wat hij heeft gedaan. Maar je kunt je tenminste proberen ook een beetje vanuit zijn standpunt te kijken.


    Ik ben niet voor het slachtoffer maar ik vind het gewoon niet begrijpelijk dat je dit doet. Ik bedoel, je kunt toch ook gewoon gaan praten? En als je dood gepest wordt is dat gewoon een onbegrijpelijk geval. Je moet niet iemand doden omdat diegene je pest maar je moet ook niet iemand doden omdat jij hem pest.
    Beide gevallen zijn gewoon belachelijk en vooral dat laatste. Ik snap wel een beetje waarom diegene hem had vermoord, maar het is echt een afgrijselijke manier om van iemand af te komen. Je kunt bv ook naar een ander school of iets gaan als hij maar niet ophoudt.


    Some people are art and do art at the same time

    Pulchre schreef:
    (...)

    Ik ben niet voor het slachtoffer maar ik vind het gewoon niet begrijpelijk dat je dit doet. Ik bedoel, je kunt toch ook gewoon gaan praten? En als je dood gepest wordt is dat gewoon een onbegrijpelijk geval. Je moet niet iemand doden omdat diegene je pest maar je moet ook niet iemand doden omdat jij hem pest.
    Beide gevallen zijn gewoon belachelijk en vooral dat laatste. Ik snap wel een beetje waarom diegene hem had vermoord, maar het is echt een afgrijselijke manier om van iemand af te komen. Je kunt bv ook naar een ander school of iets gaan als hij maar niet ophoudt.


    Als iemand zover heen is dat hij dit doet, gaat praten echt niet meer werken. Zoals ik al zei weet ik niet wat er gebeurd is. Misschien wilde de jongen in kwestie gewoon een snee aanbrengen in zijn arm, ook niet goed maar misschien had hij geen moord gedachten. Ik vind het met zulke situaties heel moeilijk in te schatten omdat ik niet weet wat er gebeurd is en wat de bedoeling er achter was. Het enige wat ik weet dat de nabestaande een groot verdriet hebben en de jongen in kwestie in de problemen zit.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Please_Charon schreef:
    (...)

    Als iemand zover heen is dat hij dit doet, gaat praten echt niet meer werken. Zoals ik al zei weet ik niet wat er gebeurd is. Misschien wilde de jongen in kwestie gewoon een snee aanbrengen in zijn arm, ook niet goed maar misschien had hij geen moord gedachten. Ik vind het met zulke situaties heel moeilijk in te schatten omdat ik niet weet wat er gebeurd is en wat de bedoeling er achter was. Het enige wat ik weet dat de nabestaande een groot verdriet hebben en de jongen in kwestie in de problemen zit.


    Daar kan ik je geen ongelijk in geven.


    Some people are art and do art at the same time

    Elmorria schreef:
    Niet dat ik het op wil nemen voor de dader ofzo... Maar ik ben het er niet mee eens dat het zinloos geweld is.
    Het geen wat ik heb gelezen is dat de dader jaren lang gepest en getreiterd is Door het slachtoffer.
    Natuurlijk is dit geen reden om gelijk iemand te vermoorden, maar je weet ook niet wat de aanleiding is van de moord en de ruzie.

    Vreselijk voor de ouders...


    Ik hb juist iets anders gehoord, vandaar deze conclusie. Ik heb namelijk juist gehoord dat het slagtoffer al heel lang gepest werd door de dader en hij ging vragen waarom hij altijd het treiterpunt is en dat die toen neer is gestoken.

    Maar alsnog, als zou het zo zijn geweest, ik vind het nog altijd geen reden om iemand neer te steken. Ik ben ook heel mijn leven zwaar getreiterd. Er zijn genoeg dingen die je daarmee kunnen helpen en ik vind niet dat je dan maar meteen messen moet gaan trekken.

    [ bericht aangepast op 11 okt 2014 - 15:45 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Het was in Voorburg, niet in Den Haag?
    Well, mijn neefje gaat naar die school. Fijn.

    [ bericht aangepast op 11 okt 2014 - 15:55 ]