• Beste users,

    Wij hebben de huisregels in verband met faken uitgebreid, omdat deze nog niet volledig waren. We zijn in het verleden tegen situaties gelopen waar we (bijna) zeker waren dat een verteld verhaal niet klopte of dat een persoon zich voordeed als een ander bestaand persoon. Hier konden we echter niets tegen doen, omdat onze regels over faken alleen maar betrekking hadden tot foto's en het veranderen van je geslachtspoppetje. Zo konden users identiteitsfraude plegen zonder foto's te plaatsen en grote leugens vertellen die ingrijpende gevolgen hadden. Omdat er pas geleden weer een user op Quizlet was die grote leugens verspreidde en àlle bovengenoemde situaties behoren tot faken, hebben we de faken-regel uitgebreid. Zo is er een concrete regel over faken voor zowel de users als de moderators.

    De volgende regels zijn uitgebreid:
    Wat is faken?
    Het is op Quizlet niet toegestaan je voor te doen als een ander en/of te doen alsof foto's van een ander aan jou toe behoren. Faken is bij de wet verboden en Quizlet kan hiermee serieus in de problemen komen.
    Het veranderen van het geslachtspoppetje in het geslacht dat je niet hebt, valt ook onder faken.

    Gevolg als je toch faket;
    Als wij het vermoeden hebben dat jij faket, zullen wij jou vragen mee te werken aan een fakerstest. Als jij hier niet aan mee werkt dan vragen wij jou je foto"s te verwijderen en desnoods verwijderen wij de foto's zelf. Als jij er voor kiest om door te gaan met het faken, riskeer je een ban.


    Deze regels en uitleg zijn uitgebreid naar dit:
    Onder faken valt:
    - Een foto plaatsen van iemand anders, zeggend dat jij dat bent
    - Het aannemen van een identiteit van iemand anders (een account aanmaken waarop je je eigen identiteit niet prijs geeft mag wel, zolang je dan maar niet de identiteit van een ander aanneemt)
    - Het hebben van een geslachtspoppetje van het geslacht dat jijzelf niet hebt
    - Liegen over zaken als zwangerschappen, ziektes, dood van een persoon, ongelukken etc.

    - Faken is bij de wet verboden en Quizlet kan hiermee serieus in de problemen komen.

    Gevolg:
    De zwaarte van het geval van faken bepaalt de zwaarte van de straf. Dit kan variëren van een waarschuwing tot een permanente ban. Ook kan Quizlet.nl een fakertest sturen. Als je hier niet aan meewerkt, dan wordt er van je verwacht dat je je foto's verwijderd of worden de foto's door Quizlet zelf verwijderd. Als je er voor kiest om door te gaan met faken, dan riskeer je een ban.


    De huisregels kun je op elke pagina onderaan vinden, onder het kopje "Overige" of hier.
    We hopen jullie voldoende op de hoogte te hebben gesteld en als er nog vragen zijn, mogen jullie die altijd stellen in dit topic.

    Met vriendelijke groeten,
    De moderators.

    [ bericht aangepast door een moderator op 21 sep 2014 - 15:40 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    JamesPotter schreef:
    (...)

    Dat zou niet kloppen, want het gaat erom dat je een foto plaatst en beweert dat jij het bent


    Daar heb je eeb punt, haha. Maar wat als iemand beweert dat hij/zij een dodelijke ziekte heeft (of een vriendin), wat doen jullie daar dan aan?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    En ih, mag je trouwens een valse naam/leeftijd hebben op andere profielen, maar dan echt puur random en niet naar iemand verwijzend?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Osgiliath schreef:
    En ih, mag je trouwens een valse naam/leeftijd hebben op andere profielen, maar dan echt puur random en niet naar iemand verwijzend?


    Hmm.... Vraag ik me ook af. :'D


    wat was dit ookalweer

    Osgiliath schreef:
    En ih, mag je trouwens een valse naam/leeftijd hebben op andere profielen, maar dan echt puur random en niet naar iemand verwijzend?

    Anders heb ik een probleem. ;o


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Novosel schreef:
    (...)
    Anders heb ik een probleem. ;o


    Ik ook. :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Osgiliath schreef:
    En ih, mag je trouwens een valse naam/leeftijd hebben op andere profielen, maar dan echt puur random en niet naar iemand verwijzend?


    Ik quote uit de huisregels: - Een account aanmaken waarop je je eigen identiteit niet prijs geeft mag wel, zolang je dan maar niet de identiteit van een ander aanneemt. ^^

    [ bericht aangepast op 21 sep 2014 - 21:16 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Bellissimo schreef:
    (...)

    Ik quote uit de huisregels: - Een account aanmaken waarop je je eigen identiteit niet prijs geeft mag wel, zolang je dan maar niet de identiteit van een ander aanneemt. ^^


    Ja, maar stel nu dat ik mezelf Justine Teirlinck doop, ik zeg maar iets. Dat is me niet echt anoniem houden, maar me echt voordoen als een ander is het ook niet. En stel dat zo iemand echt besazt?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Osgiliath schreef:
    (...)

    Ja, maar stel nu dat ik mezelf Justine Teirlinck doop, ik zeg maar iets. Dat is me niet echt anoniem houden, maar me echt voordoen als een ander is het ook niet. En stel dat zo iemand echt besazt?


    Nou, als jij jezelf opeens Anna van Dijk gaat noemen, lijkt me dat geen probleem. Er zijn er sowieso wel mer die zo heten.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik vraag me wel af hoe dat nou zit bij bekende personen, waarvan het toch al bekend is dat het diegene niet écht is, zoals Harry Potter of Justin Bieber.
    I mean... er zijn zát profielen waar dat gedaan wordt....

    Verder vind ik het heel goed dat hier wat verduidelijking over is geschept, hoor. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Bellissimo schreef:
    (...)

    Ik quote uit de huisregels: - Een account aanmaken waarop je je eigen identiteit niet prijs geeft mag wel, zolang je dan maar niet de identiteit van een ander aanneemt. ^^

    Maar ik heb mezelf nu even Rose genoemd, maar niet met als bedoeling om mensen te laten denken dat ik echt zo heet of zo. Op mijn profiel staat ook een berichtje van iemand waaruit duidelijk is dat ik Lotta heet en ik denk dat de meeste mensen dat zelf ook wel weten. Ik woon ook niet echt "In Utero" (oké dat klinkt heel erg fout :'D) en ik ben ook niet de hele dag bezig met "Heel vals zingen" of zo. Is er dan echt iets mis mee dat ik dat op m'n profiel zet? Nee toch? Niet dat ik straks een waarschuwing krijg dat ik het moet veranderen, haha. (krul)

    [ bericht aangepast op 21 sep 2014 - 22:41 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Fijn dat het verduidelijkt wordt c:

    Ik was al benieuwd hoe die fakerstest eruit zag, dus dat weet ik nu ook.


    Tijd voor koffie.

    mooi


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Novosel schreef:
    (...)
    Maar ik heb mezelf nu even Rose genoemd, maar niet met als bedoeling om mensen te laten denken dat ik echt zo heet of zo. Op mijn profiel staat ook een berichtje van iemand waaruit duidelijk is dat ik Lotta heet en ik denk dat de meeste mensen dat zelf ook wel weten. Ik woon ook niet echt "In Utero" (oké dat klinkt heel erg fout :'D) en ik ben ook niet de hele dag bezig met "Heel vals zingen" of zo. Is er dan echt iets mis mee dat ik dat op m'n profiel zet? Nee toch? Niet dat ik straks een waarschuwing krijg dat ik het moet veranderen, haha. (krul)


    Nee, er is helemaal niets mis mee, want je gebruikt enkel een schuilnaam zodat je -je eigen identiteit als het ware niet blootgeeft. Je beweert dus niet dat je Kate Winslet of Georgina Verbaan bent, en je gebruikt ook geen foto's die niet van jezelf zijn. Je mag je gegevens dus gewoon laten staan. ^^


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    N.v.m.

    [ bericht aangepast op 22 sep 2014 - 13:29 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Goed gedaan, mods! (: