• Beste users,

    Wij hebben de huisregels in verband met faken uitgebreid, omdat deze nog niet volledig waren. We zijn in het verleden tegen situaties gelopen waar we (bijna) zeker waren dat een verteld verhaal niet klopte of dat een persoon zich voordeed als een ander bestaand persoon. Hier konden we echter niets tegen doen, omdat onze regels over faken alleen maar betrekking hadden tot foto's en het veranderen van je geslachtspoppetje. Zo konden users identiteitsfraude plegen zonder foto's te plaatsen en grote leugens vertellen die ingrijpende gevolgen hadden. Omdat er pas geleden weer een user op Quizlet was die grote leugens verspreidde en àlle bovengenoemde situaties behoren tot faken, hebben we de faken-regel uitgebreid. Zo is er een concrete regel over faken voor zowel de users als de moderators.

    De volgende regels zijn uitgebreid:
    Wat is faken?
    Het is op Quizlet niet toegestaan je voor te doen als een ander en/of te doen alsof foto's van een ander aan jou toe behoren. Faken is bij de wet verboden en Quizlet kan hiermee serieus in de problemen komen.
    Het veranderen van het geslachtspoppetje in het geslacht dat je niet hebt, valt ook onder faken.

    Gevolg als je toch faket;
    Als wij het vermoeden hebben dat jij faket, zullen wij jou vragen mee te werken aan een fakerstest. Als jij hier niet aan mee werkt dan vragen wij jou je foto"s te verwijderen en desnoods verwijderen wij de foto's zelf. Als jij er voor kiest om door te gaan met het faken, riskeer je een ban.


    Deze regels en uitleg zijn uitgebreid naar dit:
    Onder faken valt:
    - Een foto plaatsen van iemand anders, zeggend dat jij dat bent
    - Het aannemen van een identiteit van iemand anders (een account aanmaken waarop je je eigen identiteit niet prijs geeft mag wel, zolang je dan maar niet de identiteit van een ander aanneemt)
    - Het hebben van een geslachtspoppetje van het geslacht dat jijzelf niet hebt
    - Liegen over zaken als zwangerschappen, ziektes, dood van een persoon, ongelukken etc.

    - Faken is bij de wet verboden en Quizlet kan hiermee serieus in de problemen komen.

    Gevolg:
    De zwaarte van het geval van faken bepaalt de zwaarte van de straf. Dit kan variëren van een waarschuwing tot een permanente ban. Ook kan Quizlet.nl een fakertest sturen. Als je hier niet aan meewerkt, dan wordt er van je verwacht dat je je foto's verwijderd of worden de foto's door Quizlet zelf verwijderd. Als je er voor kiest om door te gaan met faken, dan riskeer je een ban.


    De huisregels kun je op elke pagina onderaan vinden, onder het kopje "Overige" of hier.
    We hopen jullie voldoende op de hoogte te hebben gesteld en als er nog vragen zijn, mogen jullie die altijd stellen in dit topic.

    Met vriendelijke groeten,
    De moderators.

    [ bericht aangepast door een moderator op 21 sep 2014 - 15:40 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Mooi zo. ^^


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Osgiliath schreef:
    Dit is echt goed! Mazr uh, wat is er over laatst wel gebeurd?

    De zoveelste terugkeer van Hale en iemand die deed alsof haar beste vriendin was vermoord of zo. Dat topic heette geloof ik "The end".


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Novosel schreef:
    (...)
    De zoveelste terugkeer van Hale en iemand die deed alsof haar beste vriendin was vermoord of zo. Dat topic heette geloof ik "The end".


    Hale......?
    Mag ik vragen wie dat is?


    wat was dit ookalweer

    DAWSONS schreef:
    (...)

    Hale......?
    Mag ik vragen wie dat is?


    Grootste Q faker aller tijden. En bedankt, Lotta.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    AlbusDumbledore schreef:
    Fijn dat er wat aan gedaan wordt!
    Ik weet alleen niet of ik dit goed begrijp:


    (...)

    Dus stel: ik fake en jullie willen mij aan zo'n test onderwerpen en ik zeg nee, dan doen jullie er dus niks aan behalve 'verdachte' foto's weghalen? Dan zou ik gewoon standaard nee zeggen en dan rustig doorgaan met niet-mezelf zijn.


    Als je niet aan de fakertest wilt meewerken en je foto's zijn weggehaald, maar jij gaat gewoon door met faken, dan loop je het risico dat er zwaardere sancties kunnen volgen, aangezien Quizlet in de problemen kan komen door fakers.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    DAWSONS schreef:
    (...)

    Hale......?
    Mag ik vragen wie dat is?

    Read and enjoy with some popcorn

    Maar even een vraagje, wat houdt zo'n fakertest dan in? Wat voor iets is dat? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd wat zo'n fakerstest inhoud, is dat geheim of kan een mod hier duidelijkheid over geven?


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    - Excuses -

    [ bericht aangepast op 21 sep 2014 - 20:35 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik heb even wat oude topics doorspit en op het forum staat het beleid rondom een fakertest beschreven: Klik!
    Deze omschrijving is wel al een paar jaartjes ouder, maar de richtlijnen blijven hetzelfde.

    [ bericht aangepast op 21 sep 2014 - 20:38 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Bellissimo schreef:
    Ik heb even wat oude topics doorspit en op het forum staat het beleid rondom een fakertest beschreven: Klik!
    Deze omschrijving is wel al een paar jaartjes ouder, maar de richtlijnen blijven hetzelfde.

    Dat vind ik een beetje vreemd. Stel dat ik nu ineens mijn naam verander naar Marie - ik neem even een random naam - en een verhaal op Quizlet post dat ik zwanger ben terwijl ik dat niet ben, dan kan ik toch niet bewijzen dat dat waar is door een foto van mezelf te trekken waarop ik een papiertje met "Novoselic" op vasthoud? Niet dat ik kritiek wil hebben op hoe jullie fakers aanpakken, hoor, ik vraag me gewoon af hoe dat kan aantonen dat mijn verhaal klopt? ^^


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Aoki schreef:
    Ik vraag me nu af wat zo'n fake test inhoud, maar goed dat de regels zijn aangepast!


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik vind die test nogal vreemd. Stel dat de user niet faket en geen foto's van zichzelf wil plaztsen?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Novosel schreef:
    (...)
    Dat vind ik een beetje vreemd. Stel dat ik nu ineens mijn naam verander naar Marie - ik neem even een random naam - en een verhaal op Quizlet post dat ik zwanger ben terwijl ik dat niet ben, dan kan ik toch niet bewijzen dat dat waar is door een foto van mezelf te trekken waarop ik een papiertje met "Novoselic" op vasthoud? Niet dat ik kritiek wil hebben op hoe jullie fakers aanpakken, hoor, ik vraag me gewoon af hoe dat kan aantonen dat mijn verhaal klopt? ^^


    Maar de fakertest gaat dan ook over bewijzen dat foto's van jou zijn. Dat is ook wat er achter staat in de regels. 'Als je hier niet aan meewerkt, worden foto's verwijderd'. Dus enkel foto's vallen onder fakertests. Als je nou een echo zou plaatsen en wij zouden iets hebben van 'hier klopt geen snars van', dan zouden we wel van je kunnen vragen om een fakertest te doen. Dus het gaat hier over foto's van anderen in bv je fotoboek plaatsen en zeggen dat jij het bent.

    Of als je bv beweert dat je Georgina Verbaan bent, dan kunnen we dat ook nog wel eens doen ='D

    [ bericht aangepast op 21 sep 2014 - 20:56 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Inquisitor schreef:
    (...)

    Maar de fakertest gaat dan ook over bewijzen dat foto's van jou zijn. Dat is ook wat er achter staat in de regels. 'Als je hier niet aan meewerkt, worden foto's verwijderd'. Dus enkel foto's vallen onder fakertests. Als je nou een echo zou plaatsen en wij zouden iets hebben van 'hier klopt geen snars van', dan zouden we wel van je kunnen vragen om een fakertest te doen. Dus het gaat hier over foto's van anderen in bv je gastenboek plaatsen en zeggen dat jij het bent.

    Of als je bv beweert dat je Georgina Verbaan bent, dan kunnen we dat ook nog wel eens doen ='D

    Oh, hahaha, zo snap ik het, dankjewel voor je uitleg. Dan kan ik maar beter Georgina Verbaan niet gaan nadoen helaas, hehe. :W


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Osgiliath schreef:
    Ik vind die test nogal vreemd. Stel dat de user niet faket en geen foto's van zichzelf wil plaztsen?


    Dat zou niet kloppen, want het gaat erom dat je een foto plaatst en beweert dat jij het bent


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!