• Hallo iedereen,

    Ik vind het persoonlijk nogal moeilijk om hierover te praten, maar ik heb gewoon het gevoel dat het nodig is om het ooit eens aan iemand te vertellen, omdat ik er behoorlijk veel last van heb. Voor mensen die hier niet tegen kunnen, jullie zijn gewaarschuwd.

    Ik heb dus al een vrij lange tijd (al zo'n vier, vijf jaar, denk ik) de onbedwingbare neiging om mijn hoofdhuid kapot te krabben, soms tot bloedens toe, waardoor m'n hoofd heel erg pijnlijk aanvoelt als ik er alleen al mijn hand op leg. Over die wondjes komen dan natuurlijk korstjes en ook die moeten eraan geloven. Ook als ik gewoon een bultje heb, krab ik het kapot. Vaak als ik zenuwachtig ben, maar soms gewoon zonder reden, omdat ik het gewoon niet kan stoppen. Het is een heel gemene tic waar ik gewoon niet vanaf raak en niemand weet het, omdat mensen dan automatisch met een boogje om je heen lopen.

    Dus vroeg ik mij af, zijn er nog mensen die tics hebben waar ze maar niet vanaf raken? Hoeft echt niks dramatisch te zijn, nagelbijten beschouw ik ook al als een tic, haha, maar ik wil me niet meer zo stom voelen omdat ik zoiets doe. Weten sommige mensen misschien trucjes om ermee te stoppen die écht werken, dus niet gewoon iets anders doen om je bezig te houden? Bedankt.


    You only see the stars when they fall like rain.

    Ik heb echt précies hetzelfde als jij, ik kras elk bultje of korstje van m'n hoofdhuid eraf. En mijn andere tic is dat ik altijd 100 x controleer of de voordeur wel goed dicht is.. aangezien ik bang ben dat mijn lieve katje wegloopt..


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Awh, wat vervelend! ;(
    Kan je huisarts niet iets voor je betekenen?

    En ik heb ook een tic, maar niet een hele erge hoor.
    Als ik zenuwachtig ben, of er zijn veel mensen om me heen, dan ga ik vaak met mijn vinger langs mijn neus, geen idee waarom.


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Ik denk dat iedereen tics heeft.
    Is het geen idee om als je thuis bent een muts te dragen, zo'n strakke waar je je hand niet zomaar onder kan steken.


    Your make-up is terrible

    Kruml schreef:
    Ik heb echt précies hetzelfde als jij, ik kras elk bultje of korstje van m'n hoofdhuid eraf. En mijn andere tic is dat ik altijd 100 x controleer of de voordeur wel goed dicht is.. aangezien ik bang ben dat mijn lieve katje wegloopt..

    Oh god, blij is niet het juiste woord waarschijnlijk, maar ik ben ergens wel opgelucht dat ik niet de enige ben. Dat is ook wel erg vervelend ja, ik had vroeger ook de neiging om als ik 's nachts naar de wc ging telkens weer voor de zekerheid te checken of ik wel goed doorgespoeld had.

    [ bericht aangepast op 14 aug 2014 - 19:09 ]


    You only see the stars when they fall like rain.

    Handles schreef:
    Ik denk dat iedereen tics heeft.
    Is het geen idee om als je thuis bent een muts te dragen, zo'n strakke waar je je hand niet zomaar onder kan steken.

    Nu is mijn probleem ook wel dat ik het tegen niemand durf te zeggen, ook niet tegen mijn ouders. Die vinden mij over het algemeen maar een rare en praten daar ook graag over met hun vrienden, wat ik zelf wel respectloos vind eigenlijk. Maar het was anders wel een oplossing geweest voor mij, denk ik.

    [ bericht aangepast op 14 aug 2014 - 19:11 ]


    You only see the stars when they fall like rain.

    Ik! Ik bijt altijd met mijn kiezen op de zijkant van mijn tong. Dat is een irritant geluid voor de omgeving en mijn tong gaat ervan "kapot".


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik heb dat met lipbijten en het openkrabben van puistjes :c


    26 - 02 - '16

    Ik heb een dwangneurose en ik heb al duizenden dingen geprobeert om ervan af te komen -- maar niets lukt. Ik loop zelf bij een psycholoog die me wel helpt, maar ik moet nog zien of het helpt.

    [ bericht aangepast op 14 aug 2014 - 19:25 ]


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Ikzelf bijt op mijn nagels, en ik krijg het maar niet afgeleerd.

    mijn broer heeft een lichte versie van gilles de la tourette en heeft geregeld 'tics' (buiten de tics heeft hij geen verschijnselen hoor)
    hij knipperd veel te vaak met zijn ogen en tikt met zijn voeten.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Ik bijt op mijn nagels. Ik zou er graag mee stoppen maar het lukt niet. Vaak doe ik het gewoon onbewust.>.<


    Queer zijn is gewoon alles

    Als ik iets aan de rechterkant van mijn lichaam voel, moet ik dat per se ook aan de linkerkant voelen. Ook moet ik van mezelf als ik links bijvoorbeeld een rondje draai, rechts hetzelfde doen.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Ik scheur mijn nagels, en ik heb de neiging alles wat voor me staat te pakken en uit elkaar te halen.

    [ bericht aangepast op 14 aug 2014 - 19:46 ]


    Some infinities ar bigger than other. -John Green. [Redrosex -> Solise.

    Nagelbijten. Heel lang ging het goed tot zomerka.p

    Ook vind ik het fijn als ik nadenk om de binnenkant van mn lip en wangen open te bijten en het bloed te proeben


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Oh dat is indeed niet zo leuk.

    Ik weet niet of het een tic is wat ik heb. Maar vaak als ik thuis alleen ben moet ik iets doen, en anders gebeurd er iets met mijn familie. De paar laatste dagen is het wel wat verminderd gelukkig.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Caraphernelia schreef:
    Als ik iets aan de rechterkant van mijn lichaam voel, moet ik dat per se ook aan de linkerkant voelen. Ook moet ik van mezelf als ik links bijvoorbeeld een rondje draai, rechts hetzelfde doen.


    Heb ik ook. Zo irritant. 0-0

    Ik stoor me ook vaak aan dingen in mijn ooghoeken als ik op de laptop zit een film te kijken of zo. Dan moet het daar per se weg. Ook irriteer ik me aan kleine dingen. Die storen me. Bijvoorbeeld als ik een haar zie ergens op en daar kijk ik de hele tijd naar dan. Vaak haal ik het weg als het kan.

    Hoofdkrabben heb ik tijd van tijd ook. Dat ik mijn hoofdhuid open krab. Maar ik heb eczeem. Ik weet niet of jij dat hebt?:')

    O en als ik zenuwachtig ben. Moet ik altijd bewegen, die neiging heb ik eigenlijk altijd wel.

    O en als ik met mensen praat, kijk ik ze zelden recht aan. In hun ogen. Ik kan er niet tegen en keek vaak weg. Of naar een ander deel van hun gezicht.

    [ bericht aangepast op 14 aug 2014 - 20:08 ]


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki