BRAINWITCH schreef:
(...)
Ik moet er een artikel over opzoeken en dan de volgende vragen beantwoorden:
- Wat spreekt je aan in het artikel en hoe komt dat?
- Welke vorm van persoonlijke ontwikkeling komt in het artikel nadrukkelijk naar voren?
- OP welke manier heeft deze ontwikkeling te maken met de menselijke factor van MVO?
Mag ik vragen welke opleiding je volgt?
Human Resource Mangement, soms ook wel bekend als P&O, draait kort gezegd om het zorgvuldig omgaan met 'menselijk kapitaal' in organisaties. Vormen van persoonlijke ontwikkeling kunnen hierbij zijn: een introductieperiode voor een medewerker (niet zomaar in het diepe gegooid worden), een vorm van beloning (stimulerend effect), scholing (lijkt me duidelijk), etc. MVO, maatschappelijk verantwoord ondernemen is een manier van ondernemen voor bedrijven waarbij zij niet alleen producten produceren en verkopen aan de gemeenschap, maar ook hun steentje bijdragen aan de gemeenschap. Dit kan zijn doormiddel van het steunen van een goed doel of het zorgen voor het milieu wanneer men met vervuilende stoffen werkt.
Ze vragen dus in feite of je een artikel kan analyseren, je kan vertellen of het je wel/niet aanspreekt, welke vormen van ontwikkeling het artikel bespreekt en wat dit te maken heeft met MVO. Ik denk dat ze met de menselijke factor dus het voorbeeld bedoelen waarbij het bedrijf iets teruggeeft aan de mensen/de gemeenschap maar dat weet ik niet zeker.
Kun je nu verder?