• Vanmiddag waren er twee katten heel heftig aan het vechten bij ons in de tuin. Mijn vader joeg ze allebei weg en daarmee leek het verhaal ten einde te zijn, maar toen we later in de tuin wat aan het drinken waren en mijn broertje van binnen wat chips wilde halen, bleef hij opeens staan en zei dat er allemaal kleine beestjes in de tuin lagen. En inderdaad, er lagen vier wezentjes in het gras, doodstil, die ieder meer weghadden van een kattenfoetus dan iets anders. Het bleken echter de baby's te zijn van de muis waar die twee katten daarvoor dus om gevochten hadden. Drie van de vier (inmiddels dus wees) jongen waren al dood, maar eentje trilde nog een beetje, dus die heb ik naar binnen gehaald.



    Nou, dit is dus Sil. Hij is echt nog héél klein, zoals je misschien kan zien op de foto. Hij heeft amper een vachtje en zijn oogjes en oortjes zitten nog dicht, dus ik schat hem ongeveer drie à vier dagen oud. Eerst bewoog hij echt amper, maar inmiddels kruip ie al een beetje rond in het geïmproviseerde nestje van toiletpapier en watjes waar ik hem maar in heb gelegd. Voeren gaat nog heel erg lastig; ik heb geprobeerd wat melk in hem te krijgen door middel van een in een punt gedraaid watje, gevuld met melk, maar hij wilde er in eerste instantie niets van weten. Toen was er een moment waarop hij het watje wel in zijn mond nam, maar ik geloof niet dat hij toen ook echt heeft gedronken. Nu ligt hij volgens mij te slapen. Of niet. Beetje lastig te zien als zijn oogjes nog dichtzitten. :'D

    Ik hoop in ieder geval dat hij de nacht gaat halen, maar ik durf daar nog niet al te erg vanuit te gaan. >< Morgen wil ik in ieder geval kijken of er in de buurt een knaagdierenopvangcentrum is die Sil wilt overnemen.

    Als iemand tips heeft voor het handmatig opvoeden/voeren van zo'n beestje, zijn die ook meer dan welkom.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Oh wat lief :O
    Ik kan je helaas niet helpen. De enige muizen waarmee ik in contact kom zijn de muizen die mijn kat meebrengt, en deze leven doorgaans niet meer...


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Dat muisje heeft op die leeftijd nog zeeeer hard zijn moedermelk en warmte nodig... Ben bang dat hij de nacht niet zal halen.. ;/ succes ermee!


    It's high noon.

    Wat goed van je dat je Sil onder je hoede hebt genomen. ^^


    Pretty is just a pretty word.

    Jezus, wat lief! Houd je ons op de hoogte van Sils toestand? :3


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Stannis schreef:
    Dat muisje heeft op die leeftijd nog zeeeer hard zijn moedermelk en warmte nodig... Ben bang dat hij de nacht niet zal halen.. ;/ succes ermee!

    Ik vrees het ook ja, maar ik vond het nog altijd beter om het te proberen dan om hem daar buiten te laten liggen. Ik heb een warme lamp waar ik dat nestje onder zou kunnen zetten, maar die lamp is wel vrij fel. Weet jij (of iemand anders) toevallig of dat kwaad kan/schade toebrengt?


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ahw. Wij hebben heelaas een muis in de tuin maarja


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Oh nooo, arm ding. D:
    Ik vrees het ergste, maar ik hoop voor 'm dat hij de nacht haalt. Altijd lastig, met zulke kleine beestjes, want eigenlijk hebben ze natuurlijk echt hun moeder nodig. Ik heb net een paar weken geleden toevallig met een vriendin een piepklein vogeltje gevonden terwijl we met de honden aan het wandelen waren. We hebben hem mee naar huis genomen en uiteindelijk naar het dierenopvangcentrum aan de andere kant van de stad gebracht, maar ik heb helaas geen idee wat er daarna van hem is geworden.

    Maar helaas, sorry, ik heb geen flauw benul hoe je zo'n klein muisje het best kunt behandelen. Als ik hem zo zie zou ik hem het liefst instoppen, maar ik heb geen idee of dat goed of slecht is. Net als met die lamp - het klinkt logisch om hem daaronder te leggen als dat warm is, maar kan dat felle licht hem schade toebrengen? Hij heeft ook nog geen haar, dus stel nou dat hij verbrandt of iets dergelijks? Aw. :c


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Awh, arme beestje D:


    -

    Misschien kan je iets over hem heen leggen voordat je hem onder die lamp legt? Zodat hij niet kan verbranden maar wel de warmte krijgt.

    Je zou het voeren, kunnen proberen met zo'n klein spuitje zonder naald. Iemand die ik ken gebruikte die om konijntjes te voeren (de konijntjes waren af gestoten door de moeder) en dat ging best goed. Alleen is het wel misschien moeilijk om het in zijn mondje te krijgen.


    Physics is awesome

    Winhood schreef:
    Misschien kan je iets over hem heen leggen voordat je hem onder die lamp legt? Zodat hij niet kan verbranden maar wel de warmte krijgt.

    Je zou het voeren, kunnen proberen met zo'n klein spuitje zonder naald. Iemand die ik ken gebruikte die om konijntjes te voeren (de konijntjes waren af gestoten door de moeder) en dat ging best goed. Alleen is het wel misschien moeilijk om het in zijn mondje te krijgen.

    Ik voer hem inderdaad met zo'n spuitje, maar hij weigert gewoon zijn mond open te doen. :') Ik heb de lamp overigens nog eens nagekeken en hij is een stuk minder warm dan ik dacht. Alleen het peertje wordt heet, maar daar is tien centimeter later niets van te voelen. :/
    Ik heb nu maar een soort 'dekentje' van uit elkaar getrokken de-makeup watjes over hem heen gelegd in de hoop dat dat hem een beetje warm zal houden. Ook heb ik nagekeken waar het dichtsbijzijnde knaagdierenopvangcentrum is, maar die is op maandag gesloten. Ik neem aan dat er dan wel mensen zijn, want die dieren hebben natuurlijk iedere dag zorg nodig, maar ik weet niet of ik daar dan ook naartoe kan om Sil te brengen.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    *piept* (huil)


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Ik ga nu een uurtje proberen te slapen, dan weer een poging doen tot voeren, en daarna weer twee uurtjes slapen. Waarschijnlijk ben ik morgen doodop als ik moet werken (gelukkig niet langer dan twee uurtjes, anders mis ik weer een voermoment), maar hopelijk is het wel zinvol. Nu ligt Sil in ieder geval ook te slapen. Hopelijk blijft hij daar niet in hangen. :/


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Update: zojuist nog een poging gedaan tot voeren, dit maal door Sil een beetje om mijn duim te laten krullen (zodat hij als het ware rechtop 'zat') en vervolgens die spuit maar net zo lang tegen zijn mondje te houden tot hij er iets van dronk. Het was niet veel, maar wel iets. Algauw begon hij de hele tijd te gapen, wat overigens mega schattig eruit ziet, dus nu laat ik hem maar weer slapen.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Dat hij in ieder geval iets eet is al beter dan helemaal niks. :c Een beetje rot dat jij hierdoor zo'n gatenkaasnacht krijgt, maar wel lief dat je voor hem probeert te zorgen. En een goede oefening mocht je ooit een baby willen. x')


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    he is so adorableee! Ik hoop dat hij het overleefd!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!