Marcel Styles
Alles wat in naar het diepste hoekje van mijn gedachten had verbannen, leek langzaam maar zeker weer terug te keren alsof het net op mijn netvlies was vastgelegd. Ik wist niet wat ik ervan moest denken, maar de eenzame traan die bij zijn woorden over mijn wang liep, moest al meer dan genoeg zeggen. Het deed me nog altijd evenveel pijn als de laatste keer dat we elkaar hadden gezien. Ik vroeg me dan ook af of het de juiste keuze was om hier alsnog te blijven, ook al wist ik hier goed dat ik antwoorden wilde. Maar was het me waard? Ik had al die jaren zonder gezeten, dus zou het veel uitmaken als ik er nu wel antwoord op had? Een zachte zucht verliet mijn mond, om mijn hoofd richting de jongen naast me te draaien en maar gewoon af te wachten. Af te wachten zoals altijd en opnieuw mijn verstand een keer niet te volgen. Misschien kwam het diep van binnen ook nog omdat de jongen nog altijd wat voor me betekende en er misschien een klein vlammetje nog wakkerde van hoop. Mijn ogen liet ik tussen mijn gedachtegangen door over de jongen heen glijden, nog steeds niet gelovende dat hij hier echt zat. Toch was hij vrij weinig veranderd, dus kon ik er bijna niet om heen. Net als dat ik er niet omheen kon dat zijn compliment, samen met zijn antwoord op mijn weerwoord, ervoor zorgde dat mijn wangen ietwat roder werden dan ze al waren en een lichte glimlach rond mijn lippen speelde. 'Je mag er zelf anders ook nog steeds zijn hoor, Clifford,' zei ik zachtjes, om erna toch echt te vragen wat hij hier kwam doen. Zijn antwoord liet me verbazen, wat ook zeker van mijn gezicht af te lezen was, want het was het laatste wat ik had verwacht. Natuurlijk had ik het stiekem wel eens gehoopt dat het zou gebeuren, maar ik had nooit verwacht dat het ook ooit zo zou zijn. Het was wel zo dat het, eenmaal nu het echt zo was, de dubbele gevoelens op kwamen zetten. Al was ik wel heel blij met het feit dat hij eerlijk was en nog steeds wist dat ik hem altijd door zou blijven hebben. 'Michael, Mikey, ' Ik stond op van het bankje, om een paar stappen te zetten, voor zijn neus stilstaande en ging toen verder met praten. 'Natuurlijk ben ik bang, teleurgesteld, maar jij bent niet de enige die fouten heeft gemaakt. Ik deed er net zo hard aan mee en moet net zo goed mijn excuus aanbieden. Het zou me dan ook niet verbazen als jij degene bent die hier zo meteen weg loopt...' Ik viel stil, niet wetende hoe ik mijn eigen gedachten verder moest verwoorden. 'Ik weet niet hoe of wat, weet niet of dit verstandig zal zijn, maar ik weet wel dat je me het meeste pijn zou doen als je opnieuw uit mijn leven verdwijnt. ' Ik slikte een keer, om zijn polsen vast te pakken, zodat ik de jongen overeind kon trekken. Voor een kleine seconde keer ik me aan voor ik hem toch in een knuffel trok. Het was ietwat onwennig, niet meer wat het was, maar het was het enige wat ik op dit moment nodig had, wat ik nodig had voor mijn conclusie en het enige wat nodig was om mijn tranen over mijn wangen te laten lopen.
If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer