Marcel Styles
Ik schoof wat sneeuw van de reling het bruggetje af, om er vervolgens met wat moeite plaats op te nemen. Mijn gezicht in de richting van het water, in de richting van het park, om mijn voeten goed klem te zetten, zodat ik er niet af kon vallen. Langzaam maar zeker keek ik toe hoe uitzicht langzaam een witte gloed kreeg door de sneeuw die nog altijd neer dwarrelde, wat er ook nog eens voor zorgde dat de plek mooier en mooier werd. Er waren niet veel mensen die van dit weer hielden, maar mij maakte je, zeker de afgelopen jaren, alleen maar gelukkig mee. Mijn beanie trok ik beter over mijn krullenbos heen terwijl mijn blik nog altijd gericht was op mijn hond, die door de sneeuw rende en de tijd van zijn leven leek te hebben. Tenminste tot het moment dat hij afgeleid leek te worden. Een harde blaf verliet zijn bek voor hij het op een rennen zetten. 'Mikey, kom hier!' schreeuwde ik, maar zonder weinig effect, want het duurde niet heel lang voor het beest uit het zicht was verdwenen. Daardoor verliet een zucht mijn mond, om weer van de brug af te komen en met een snelle pas de hondenpoten in de sneeuw te volgen. 'Mikey, kom hier!' Het leverde opnieuw niets op waardoor mijn pas nog sneller werd. Al was dat niet voor heel lang, want een zacht, maar bekend, nummer liet me langzamer lopen. Ik had het lang niet gehoord, maar dat betekende niet dat je nummers als deze zou vergeten. Het liet me mijn oren spitsen, om uiteindelijk helemaal stil te laten staan. Het was niet zozeer het nummer, maar eerder de stem die het nummer zong. De stem die ik al zolang niet meer had gehoord, maar niet wilde geloven dat ik deze nu wel hoorde. Ik draaide me om, om langzaam de richting van het geluid op te lopen, om niet veel later een jongen met zijn rug naar me toe te zien zitten. Stilletjes bleef ik staan, luisterend, maar vooral geschokt, niet in staat me te bewegen. Hij mocht met zijn rug naar me toe zitten, maar blauwe plukken onder zijn beanie, de stem, en alles bij elkaar? Dat kon maar een iemand zijn, ook al was dat bijna onmogelijk.Dat bijna maakte dat het nog wel zo kon zijn. Ergens wilde ik dit risico niet nemen, wilde ik me omdraaien en doen alsof ik nooit hier was geweest, maar iets hield me tegen. Iets zorgde ervoor dat ik niets anders kon dan stil blijven luisteren met een lichte glimlach, om zachtjes te klappen. 'Je krijgt het nog altijd voor elkaar, hé?'
If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer