• Iedereen weet het wel, iedereen heeft het wel gehoord! Het WK voetbal 2014 komt eraan! Op donderdag 12 juni gaat het van start! Hier kan je het schema volgen.
    Hier kunnen we pronostieken houden wie er wanneer wint en met hoeveel. Je kan ook gewoon je mening zeggen en het gezellig maken.



    Wie denken jullie dat gaat winnen?

    Speelschema

    12/06/'14
    Bra - Kro 3-1

    13/06/'14
    18:00
    Mex - Kam 1-0
    21:00
    Spa - Ned 1-5
    24:00
    Chl - Aus 3-1

    14/06/'14
    18:00
    Col - Gri 3-0
    21:00
    Uru - Cri 1-3
    24:00
    Eng - Ita 1-2

    15/06/'14
    03:00
    Ivo - Jap 2-1
    15:00
    Zwi - Ecu 2-1
    21:00
    Fra - Hon 3-0
    24:00
    Arg - Bos 2-1

    16/06/'14
    18:00
    Dui - Por 4-0
    21:00
    Irn - Nga 0-0
    24:00
    Gha - USA 1-2

    17/06/'14
    18:00
    Bel - Alg 2-1
    21:00
    Bra - Mex 0-0
    24:00
    Rus - Zko 1-1

    18/06/'14
    18:00
    Aus - Ned2-3
    21:00
    Spa - Chl 0-2
    24:00
    Kam - Kro 0-4

    19/06/'14
    18:00
    Col - Ivo 2-1
    21:00
    Uru - Eng 2-1
    24:00
    Jap - Gri 0-0

    20/06/'14
    18.00
    Ita - Cri 0-1
    21.00
    Zwi - Fra 2-5
    24.00
    Hon - Ecu 1-2

    21/06/'14
    18.00
    Arg - Ira 1-0
    21.00
    Dui - Gha 2-2
    24.00
    Nig - Bos 1-0

    22/06/'14
    18:00
    Bel - Rus 1 - 0
    22:00
    Z-Ko - Alg 4 - 2

    23/06/'14
    //:00
    USA - Por 2-2
    //:00
    Aus - Spa 0-3
    //:00
    Ned - Chl 2-0

    24/06/'14
    //:00
    Kro - Mex 1-3
    //:00
    Kam - Bra 1-3
    //:00
    Cri - Eng 0-0

    24/06/'14
    //:00
    Ita - Uru 0-1
    //:00
    Gri - Ivo 2-1
    //:00
    Jap - Col 1-4

    25/06/'14
    18:00
    Nga - Arg 2-3
    18:00
    Bos - Irn 3-1
    22:00
    Hon - Zwi 0-3
    22:00
    Ecu - Fra 0-0

    26/06/'14
    18:00
    Por - Gha 1-1
    18:00
    USA - Dui 0-1
    22:00
    Alg - Rus 1 - 1
    22:00
    Z-ko - Bel 0 - 1

    28/06/'14
    18:00
    Bra - Chl 1 - 1 (3 - 2)
    22:00
    Col - Uru 2 - 0

    29/06/'14
    18:00
    Ned - Mex 2 - 1
    22:00
    Cri - Gri 1 - 1 (5 - 3)

    30/06/'14
    18:00
    Fra - Nga 2 - 0
    22:00
    Dui - Alg 2 - 1

    01/07/'14
    18:00
    Arg - Zwi 1 - 0
    22:00
    Bel - USA 2 - 1

    04/07/'14
    18:00
    Fra - Dui 0 - 1
    22:00
    Bra - Col 2 - 1

    05/07/'14
    18:00
    Arg - Bel 1 - 0
    22:00
    Ned - Cri 0 - 0 (4 - 3)

    08/07/'14
    22:00
    Dui - Bra

    09/07/'14
    Arg - Ned

    12/07/'14
    22:00
    Verl HF1 - Verl HF2

    13/07/'14
    21:00
    Win HF1 - Win HF2


    Landen

    Groep A
    Brazilië
    Mexico
    Kroatië
    Kameroen


    Groep B
    Nederland
    Chili
    Australië
    Spanje

    Groep C
    Colombia
    Ivoorkust
    Japan

    Griekenland

    Groep D
    Costa Rica
    Italië
    Uruguay
    Engeland

    Groep E
    Frankrijk
    Ecuador
    Zwitserland
    Honduras

    Groep F
    Argentinië
    Nigeria
    Iran
    Bosnië-Herz.

    Groep G
    Duitsland
    Veren. Staten
    Ghana
    Portugal


    Groep H
    België
    Algerije
    Rusland
    Zuid-Korea


    © 2014 Naar NOS.nl

    [ bericht aangepast op 6 juli 2014 - 22:07 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Rider schreef:
    (...)

    Super dom. De blonde belg is zeg maar het toppunt van domheid en in moppen zijn jullie altijd hilarisch met jullie domme reacties. Verder eigenlijk niks. Gewoon dom.


    Dan ben ik het toppunt van domheid, moehahahaha. Hebben jullie niets dat lijkt op "kaaskoppen", zoals wij jullie soms ook noemen?
    Best wel grappig om te weten te komen, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    COBAlN schreef:
    (...)

    België speelde zeker niet slechter dan Argentinië, we hadden gewoon geen kans om te scoren met die gasten. Het was door hen dat het bij ons de hele tijd buitenspel was en na hun goal hebben ze alles toegesmeten en wij hebben dus 82 minuten niet kunnen aanvallen.
    En inderdaad, de mensen die ik ken (dan heb ik het over de kennissen die oorspronkelijk uit Nederland komen), doen wat dat betreft best wel eer aan de oude gezegdes over Nederlanders, haha. Ik vraag me trouwens af hoe jullie Belgen omschrijven, op een niet zo positieve manier. Wij zeggen namelijk oftewel "dwaze Hollanders", oftewel "gierige Hollanders" (dat is overigens bij de meeste mensen niet serieus bedoeld, meer zoiets dat al eeuwen bestaat. Net zoals "stomme Duitsers" of "luie Amerikanen", of zo). Hoe noemen jullie ons dan? ^^


    Domme Belgen. Die kut Belgen weer. Iets in die richting.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Whaah! Lol. De beginpost! Haha, enkel de landen (: we're too lazy ^^

    Wijow! Nederland!! Bij de top 4! Verdorie! Zo goed, maar ik denk dat ze het niet gaan halen..


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Handles schreef:
    (...)

    Haha, okay. Bij ons is het best bekend dat Belgen ons omschrijven als gierig.


    Dat is ook het meestgebruikte, haha. Dom gebruiken we zelf niet zo veel, al komt dat wel soms voor in van die grappen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    COBAlN schreef:
    Ik ben blij voor de Nederlanders, maar - en sla me niet, ergens was ik toch voor Costa Rica. Morgen mag ik namelijk weer van iedereen aanhoren hoe fantastisch Nederland wel gespeeld heeft en hoe slecht België gespeeld heeft en, tbh, daar heb ik goesting in.
    Ik gunde het jullie zeker en ik gunde het de spelers ook, maar ik heb gewoon geen zin in al dat gezaag. Ach, we zullen zien hoe jullie het ervanaf brengen tegen Argentinië. We liggen er toch uit, maar enkele Nederlanders die ik persoonlijk ken gaan er dan weer dwaas over zitten doen, als jullie winnen tegen Argentinië.
    I don't get it, eigenlijk. Ik gun het de Nederlanders, ik gun het de spelers, maar toch heb ik dubbele gevoelens. Uh.

    Ik ben eerlijk gezegd blij dat België verloren heeft. Ik ben dat gezeik over hoe de Rode Duivels alles wel niet gingen winnen meer dan beu. Sommigen moesten echt eens met hun voeten op de grond gezet worden.


    Take me to wonderland

    Dysphoria schreef:
    (...)
    Ik ben eerlijk gezegd blij dat België verloren heeft. Ik ben dat gezeik over hoe de Rode Duivels alles wel niet gingen winnen meer dan beu. Sommigen moesten echt eens met hun voeten op de grond gezet worden.


    Dat zijn supporters, van de spelers was het enkel Lukaku, die "het wel leuk zou vinden wereldkampioen te worden". Ook weer lichtelijk erover, mais bon. Ik vind dat we het goed gedaan hebben.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Dysphoria schreef:
    (...)
    Ik ben eerlijk gezegd blij dat België verloren heeft. Ik ben dat gezeik over hoe de Rode Duivels alles wel niet gingen winnen meer dan beu. Sommigen moesten echt eens met hun voeten op de grond gezet worden.
    Het grappige was, dat Nederland dat ook had na die winst tegen Spanje, maar soit ik wil er geen discussie over beginnnen


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Het is grappig dat in beide gevallen twee van de overgeblevenen landen buurlanden zijn :3

    Nederland > Duitsland & Brazilië > Argentinië


    Credendo Vides

    Hoeveel is het geworden?

    Ben gaan slapen, maar ik ben nu toch wel nieuwsgierig :')


    wat was dit ookalweer

    Tenace schreef:
    Hoeveel is het geworden?

    Ben gaan slapen, maar ik ben nu toch wel nieuwsgierig :')


    4-3 voor Nederland (Volgens mij) met penalty's


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Tenace schreef:
    Hoeveel is het geworden?

    Ben gaan slapen, maar ik ben nu toch wel nieuwsgierig :')


    0-0, beslist door penalty's.
    Costa Rica 3, Nederland 4, waardoor ze de vijfde niet hoefden te schieten.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    DreamerN schreef:
    Het is grappig dat in beide gevallen twee van de overgeblevenen landen buurlanden zijn :3

    Nederland > Duitsland & Brazilië > Argentinië


    Vooral in de kwartfinales, ook. Vier aaneengrenzende landen binnen Europa en van de vier overgebleven Zuid-Amerikaanse landen waren er drie aaneengrenzend. ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Tenace schreef:
    Hoeveel is het geworden?

    Ben gaan slapen, maar ik ben nu toch wel nieuwsgierig :')


    Penalty's, Nederlandse keeper hield er twee van de vijf tegen en Nederland scoorde alles.

    [ bericht aangepast op 6 juli 2014 - 1:34 ]


    Credendo Vides

    Tenace schreef:
    Hoeveel is het geworden?

    Ben gaan slapen, maar ik ben nu toch wel nieuwsgierig :')

    Het was 0-0, maar uit de penalty's kwam Nederland als winnaar. ^^


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Bourne schreef:
    (...)Het grappige was, dat Nederland dat ook had na die winst tegen Spanje, maar soit ik wil er geen discussie over beginnnen


    Voornamelijk doordat ze een dikke overwinning maakte op de huidige wereldkampioen. Een beetje een ongewone situatie. Stonden gelukkig weer met beide benen op de grond toen Australië het bijna van ze won. Spanje was dus een iets ander kaliber dan de poule van België.

    Nederland bezit een aantal topspelers maar niet genoeg voor een echt geweldig top-team, en hoewel Robben geweldig is is hij niet net als Messi in staat om in zijn eentje het team te dragen. Als de wind/Van Persie de juiste kant op blaast gaat het wel, maar anders krijg je een ronde als vandaag.

    Argentinië gaat Nederland denk ik nog wel verslaan, de finale gaan ze wss net niet winnen.

    DreamerN schreef:
    Het is grappig dat in beide gevallen twee van de overgeblevenen landen buurlanden zijn :3

    Nederland > Duitsland & Brazilië > Argentinië


    Jup! Ik wil een Nederland-Duitsland finale (waarbij Nederland wint op penalties!) of een Argentinië Brazilië finale. BUURLANDJES RIVALITEIT


    quidquid excusatio prandium pro