• Dan denk je een orgineel en leuk verhaal te verzinnen en eens iets anders dan die one direction story's. En dan krijg je geen abo 's op een iets anders ik vind het echt vervelend . Ik snap niet hoe sommige mensen aan zo veel abo 's komen wat is hun truc ? Ik vind het echt vervelend ik heb een nieuwe story Murder in Northwich geen abo 's gewoon . Dan denk ik in mijn eigen doe ik het niet goed , is het verhaal slecht ik snap het niet . Aub help iemand mij , het lijkt alsof niemand het wat het boeit mijn story 's zeg dan teminste als het niet goed is .

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Maguire schreef:
    Tip: kijk naar je interpunctie en taalgebruik. Ik heb je verhaal net bekeken en ik vind het niet fijn lezen. Als ik jou was zou ik de leestekens zonder spatie ervoor gebruiken en ik zou proberen de zinnen wat vloeiender in elkaar over te laten lopen. Dat leest een stuk fijner en maakt de storie gelijk een stuk aantrekkelijker, waardoor je meer abo's zult krijgen.


    Dit klopt inderdaad. Jouw story idee is erg leuk en super origineel (daar hou ik wel van), maar die spatie voor de leestekens verstoord je leesreflex heel erg. Van nature zijn je hersenen lui en omdat die spaties daar niet horen, kost het je hersenen meer moeite om lekker door te lezen.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Bedankt voor de tip is erg vriendelijk ! Maar met die spaties heb ik al wat vaker gehoord . Ik weet niet waarom ik het doe . Misschien omdat ik niet goed in spelling heb en met taal wat hulp nodig heb . Het is fijn dat je het me nu eindelijk help mt ( ook andere ) maar ik wil wel dat jullie weten dat ik echt moeite heb met spelling en een beetje rekening meehouden maar het wel fijn dat jullie tips geven :)

    Ik heb een story die nu zo'n 3 maanden oud is en ook helemaal geen abo's heeft hoor :') mij boeit het niet haha


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Weetje mij ook ni zo erg ik schrijf ze ook een groot deel voor mijn eigen en abo s zijn gewoon leuk ;) en ik ben op sommige echt trots want ene the three sisters who are split heb ik alles zelf verzonnen en niet op iets gebaseerd bv hunger games stories zijn leuk maar ze zijn gebaseerd op iets zn met thee three sisters who are split heb ik zelf gevonden met gewoon een gedacht en ik vind het best wel een leuke story . Hij gaat nog leuker worden want namelijk er komt ook veel vreugde voor maar ook veel drama enz en jij moet ook denken als jij trots bent op je story boeie als ik geen abo s heb ben zo al trots :)

    Ten eerste als je schrijven leuk vind hoort dat niet uit te maken, sommige SA's die hier staan worden door niemand gelezen omdat ik ze niet promoot, maar ik ben er wel trots op dus zet ik ze online voor eventuele lezers. En sowieso abo's verdien je na verloop van je verhaal, niet bij hoofdstuk 1 :3


    Let it come and let it be

    Ja maar dat begrijp ik nu wel dankzij jullie

    PippinToek schreef:
    Bedankt voor de tip is erg vriendelijk ! Maar met die spaties heb ik al wat vaker gehoord . Ik weet niet waarom ik het doe . Misschien omdat ik niet goed in spelling heb en met taal wat hulp nodig heb . Het is fijn dat je het me nu eindelijk help mt ( ook andere ) maar ik wil wel dat jullie weten dat ik echt moeite heb met spelling en een beetje rekening meehouden maar het wel fijn dat jullie tips geven :)

    Moeite hebben met spelling en taal is heel vervelend, dat snap ik, maar extra spaties hebben daar niets mee te maken. Dit heeft meer met interpunctie te maken, omdat het gaat om de plaatsing van leestekens.


    Hamartia

    Maar ik snap dat met die spatie niet goed mss een voorbeeld ?

    ik ben van belgie.

    Hier doe je de punt toch wel gewoon zonder spatie?
    En interpunctie is geen spelling. Iedereen leert toch al op de basisschool dat een zin met een hoofdletter begint en met een punt --of vraag- of uitroepteken-- en zonder spatie ertussen eindigt?


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    ik zelf heb bij mijn eerste story 8 abos gehad maar je schrijft hopelijk voor jezelf. toen veranderde mijn stijl. ikp robeerde oue abo's mee te nemen en keek bij soort gelijke story's naar mensen. een topic doet wonderen en vrienden ook....

    inmiddels heb ik als record 42 abo's. Het is niet veel maar elke abo is zeer welkom bij mij. wat ook helpt niet te veel nutteloze dingen in je verhaal


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Het ligt er ook maar net aan of een story iemand wel interesseert. Als mensen iets niet interessant vinden, zullen ze er ook niet snel een abo op nemen.


    26 - 02 - '16

    PippinToek schreef:
    Maar ik snap dat met die spatie niet goed mss een voorbeeld ?

    Oké, een voorbeeld....
    Jij schrijft: Maar ik snap dat met die spatie niet goed mss een voorbeeld ?
    Als je dat vraagteken tegen het woord aan zet, dan gebruik je de leestekens op de juiste manier. Je krijgt dan: Maar ik snap dat met die spatie niet goed mss een voorbeeld?
    Dit geldt voor alle leestekens: komma's, uitroeptekens, punten enz.

    [ bericht aangepast op 10 juni 2014 - 19:50 ]


    Hamartia

    Het aantal abo's hangt van zoveel factoren af.
    1) Het welbekende fenomeen fanfic. Het is nu eenmaal gekend dat fanfic gerelateerde verhalen sneller abo's krijgen dan OP-verhalen, waarbij de volgende punten dus ook voornamelijk verwaarloosbaar zijn. Deze zijn dus echt wel van toepassing op OP-verhalen.

    2) Het genre. Het ene genre is nu eenmaal het andere niet, en smaken verschillen. Zo leest de ene liever fantasy verhalen, een ander heeft dan weer liever een horror of thriller en weer een ander wilt juist weer drama en romantiek. Dit heeft al zijn invloed op je aantal lezers.

    3) De eerste indruk. Om lezers te trekken moet je nu eenmaal een goede samenvatting hebben die lezers trekt en een interessante voorpagina hebben. Een samenvatting moet niet teveel verraden over het (eventueel geniale) plot dat je in gedachten hebt, maar het moet ook niet TE geheimzinnig zijn opdat het gewoon te vaag is allemaal voor de lezer.
    Je plot kan nog zo geniaal zijn, maar uiteindelijk moet je toch eerst lezers trekken die je verhaal lezen, want een plot is niet in de eerste 5 hoofdstukken uitgelegd. En tja, de eerste indruk is nu eenmaal belangrijk. Je beoordeelt een boek nu eenmaal op zijn cover, en dat is in deze niet anders. De voorpagina van je verhaal is hetgeen dat lezers moet trekken. Dus zorg op de eerste plaats voor een goed geschreven samenvatting die de nieuwsgierigheid prikkelt. En ook plaatjes of een speciale cover doet ook wonderen, heb ik zelf toch echt wel ondervonden.

    4) De schrijfstijl, grammatica en interpunctie. Hoe je het wendt of keert, een verhaal wordt nu eenmaal sneller gelezen als je een aangename, vlotte schrijfstijl hebt, je correcte grammatica gebruikt en je interpunctie goed is. Natuurlijk, iedereen maak wel eens beroerde spellingsfoutjes, maar dat betekent niet dat je hele tekst vol fouten moet staan. Let op juiste plaatsingen van komma's, punten, aanhalingtekens etc etc. Google is your friend als je ergens over twijfelt.
    Wat de schrijfstijl betreft... hier kan je enkel maar op oefenen en gewoon goed opletten hoe anderen schrijven. Bestudeer en ontleed iedere zin van je favoriete schrijver(ster, ontdek zelf waarom hij/zij zo'n aangename schrijfstijl heeft. Welke woorden worden over het algemeen gebruikt in zijn/haar verhalen, hoe worden de zinnen gevormd enzo. Waarom wordt die zin zo gevormd? Stel je zulke vragen, en dat geeft je echt wel veel inzicht.

    Dit zijn toch echt de hoofdpunten waar het - naar mijn idee- toch voornamelijk vanaf hangt met het aantal abo's op een verhaal. Zelf ben ik ook een zeer kritische lezer en ik hecht persoonlijk dan ook nog waarde aan heel wat andere aspecten aan een verhaal, vooraleer ik een abo neem. Misschien oppervlakkig, maar de naam van een personage moet me bijvoorbeeld al aanstaan, wil ik verder lezen. De naam zorgt namelijk al voor een eerste indruk en vormt een bepaald beeld.

    Ik ga het in ieder geval hierbij laten, want ik denk dat ik momenteel wel voldoende gezeverd heb ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Wow bedankt allemaal het is erg vriendelijk dat jullie mij willen helpen. Echt waar ik begrijp jullie ook allemaal en snap het wel maar met die spatie. Ik heb daar echt geen besef van echt waar mss is het bij mijn andere stories ook zo ik weet het niet. Maar ik heb wel door dat het grote probleem mijn spaties zijn. Maar het is misschien fijn als wie mijn fouten wilt verbeteren dan het op het hoofdstuk zelf doen dat lijkt voor mij makkelijker. Ik vind het echt niet erg als ze mij verbeteren. Ps valkyries je zaagd niet ;)

    PippinToek schreef:
    Wow bedankt allemaal het is erg vriendelijk dat jullie mij willen helpen. Echt waar ik begrijp jullie ook allemaal en snap het wel maar met die spatie. Ik heb daar echt geen besef van echt waar mss is het bij mijn andere stories ook zo ik weet het niet. Maar ik heb wel door dat het grote probleem mijn spaties zijn. Maar het is misschien fijn als wie mijn fouten wilt verbeteren dan het op het hoofdstuk zelf doen dat lijkt voor mij makkelijker. Ik vind het echt niet erg als ze mij verbeteren. Ps valkyries je zaagd niet ;)


    Daarvoor heb je de bètareaders.


    26 - 02 - '16