• Ik heb laatst een topic aangemaakt dat ik overal mee wil stoppen. Dat was meer dat ik niet lekker in mijn vel zat maar nu is het een iets andere situatie.


    Ik zit al een tijdje te twijfelen of ik mijn opleiding wel leuk vind. Al vanaf het begin van het jaar weet ik niet zo goed wat ik wilde. Ik was naar deze opleiding gegaan omdat het mij wel leuk leek maar niet omdat ik er toekomst inzat. Ik doe nu MBO en alles wat mij leuk lijkt is HBO.
    Maar goed, ik ben aan deze opleiding begonnen nadat ik een rot tijd op de middelbare school achter de rug had. Ik had min of meer gehoopt dat ik op een vervolg opleiding eindelijk mensen zou leren kennen met dezelfde interesse maar helaas. Ik hoor er niet bepaald bij omdat ik niet te "healthy" leef voor de ene groep en niet te cool ben voor de andere. Al met al hoor ik nergens echt bij en hang ik overal een beetje tussen. Ik voel mezelf heel eenzaam hier.
    Daarnaast komt het weer op neer dat ik op blijven zitten sta. Niet omdat ik de stof niet begrijp maar omdat ik een verslag niet heb behaald en omdat ik bij een les niet genoeg aanwezig ben i.v.m. file's waardoor ik altijd te laat was. Dit is heel vervelend en omdat ik de stof in principe heel makkelijk vind, zoek ik het niet om een heel jaar over nieuw te doen.
    Mijn opleiding bestaat uit vier punten: beweging, voeding, ontspanning en coaching. Nu heb ik bijna mijn stage achter de rug in de fitness en dat vond ik echt geweldig. Nou moet ik alleen aankomend jaar weer ergens stage lopen en eigenlijk moet ik mezelf in een ander punt verdiepen. Hier komt het volgende probleem: ik weet niet waar ik stage moet gaan lopen. Wij krijgen nou niet bepaald zulke voedingslessen dat ik bij een diëtiek kan gaan lopen en daar daadwerkelijk iets kan doen. Ontspanning is voornamelijk massage en daar wil ik echt niet gaan stage lopen aangezien ik niet veel meer kan leren dan ik krijg bij de massage lessen op school. En coaching trekt mij eigenlijk helemaal niet...
    En mijn stage van dit jaar telt niet meer (hoor ik net). Blijkbaar is er een papier te laat opgestuurd terwijl ik die wel verzonden heb maar nooit is aangekomen.

    Nu weet ik dus niet meer of ik wel door wil met deze opleiding. Ik vind het nou niet zo geweldig als ik had verwacht. Ik weet alleen niet wat ik anders moet gaan doen want er is geen een andere opleiding die mij überhaupt leuk lijkt, op journalistiek na maar daar krijg ik Spaans en Engels. Ik ben totaal niet goed in talen en als ik heel eerlijk ben weet ik zeker dat ik die opleiding nooit ga halen.

    Ik zit nu echt met mijn handen in mijn haar want ik weet het niet meer.

    [ bericht aangepast op 24 april 2015 - 14:34 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ehh... Tja, ik ben zelf sinds twee weken ongeveer gestopt met mijn opleiding. Engels leek mij leuk en toen ik ging kiezen twijfelde ik tussen HBO communicatie en WO Engelse taal en cultuur. Ik ben voor Engels gegaan en had uiteindelijk spijt, omdat wat ik had gewild niet veel terugkwam. Ik had niet het idee dat je de taal echt beter leerde... Het was gewoon zinnen ontleden en oud Engels...
    Nu ga ik volgend jaar toch communicatie doen.

    Ik raad je aan om echt je gevoel te volgen, want je wilt niet vast zitten aan iets wat je niet leuk vindt. Is er niet een docent of begeleider waar je mee kan praten?


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Misschien kan je een jaartje pauzeren en werken, als je stopt. Het heeft mij ook geholpen met iets vinden wat me echt leuk lijkt.
    Ik weet niet waar je woont, maar in het noorden en midden van het land zijn vaak meeloopdagen waar je je voor kunt opgeven. Dan kan je een kijkje nemen bij een opleiding en school.

    Valhalla schreef:
    Misschien kan je een jaartje pauzeren en werken, als je stopt. Het heeft mij ook geholpen met iets vinden wat me echt leuk lijkt.
    Ik weet niet waar je woont, maar in het noorden en midden van het land zijn vaak meeloopdagen waar je je voor kunt opgeven. Dan kan je een kijkje nemen bij een opleiding en school.


    Ik woon in het zuiden en als de school begint ben ik dus nog geen 18 dus ik moet naar een andere opleiding.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Je zou vavo binnen één jaar kunnen doen, en dan een HBO opleiding naar keuze kunnen volgen? Zou dat geen optie voor jou zijn? (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Blackthorn schreef:
    (...)

    Ik woon in het zuiden en als de school begint ben ik dus nog geen 18 dus ik moet naar een andere opleiding.

    Je kan de leerplichtambtenaar een brief schrijven of je een jaar mag werken omdat je niet weet wat je wil doen qua school. Ik zat vorig jaar bij iemand in de klas die dat ook deed en die ging toen een jaar werken.

    Je kan ook kijken of je met scholen meeloopdagen kan regelen, dus bij de school/opleiding zelf.