aloeway dawnse
Ik zit ontspannen te wachten tot het serum, dat ik net gedronken heb, begint te werken. Als het langzaam zwart wordt, ga ik in de stoel liggen. 'Veel succes' fluistert de vrouw zacht. Dan wordt alles zwart.
Als ik wakker wordt is de kamer leeg, behalve ik en de stoel. Fijn, ik loop naar de deur en doe hem open. Dan sta ik in de kantine. Oke? dus.... zit ik in een nieuw gebouw? Ik loop de kantine in. Daar aan gekomen zie ik een tafel met twee manden. in beide manden ligt iets. Ik loop dichterbij om te kijken wat erin ligt. In de ene ligt een stuk kaas, in de andere ligt een mes. Ik frons mijn wenkbrauwen. 'juist ja' zeg ik. 'Kies' zegt een stem, ik schrik ervan. ' ey, even, waarom moet ik kiezen?' zeg ik. 'Kies!' zegt de stem. ' Maar een mes en een kaas? Wat moet ik ermee doen? iemand bevachten? Lekker eerlijk!' zeg ik koppig. 'Kies!' gilt de stem. ' oké, chill' zeg ik, terwijl ik allebei e manden pak. als ik dat doe verdwijnt de tafel. Daar sta ik dan. Met twee manden. Als ik gegrom hoor draai ik mij om. Daar staat een grote, zwarte, en vooral een grommende hond. Ik leg de kaas in de mand bij het mes en gooi de mand die nu leeg is naar de hond. Die stopt met grommen en kijkt naar de mand. 'Hier, heb je ook een stuk kaas' zeg ik, terwijl ik het stuk kaas gooi. dan verdwijnt alles en wordt het weer zwart.
Als ik wakker wordt kijk ik om mij heen. Ik zie de vrouw met een lijkbleek gezicht zitten. ' Je...je bent net als...als....' 'als wie?' vraag ik. ' Mijn dochter, mijn dode dochter' ' dode?' vraag ik. Ze kijkt om zich heen. ' Aloeway, je, je bent...anders' ' oké?? dat betekend?' vraag ik met opgetrokken wenkbrauwen. ' mensen die zoals jou zijn, die noemen we, divergent, alleen als je dood wilt moet je het door vertellen' 'maar wat is er met uw dochter?' vraag ik. ' Ze was, overgestapt, naar dauntless, ze deed het hartstikke goed, en toen werdt ze dood op de bodem van de kloof gevonden' Ik slik. ' Staat mij dat ook te wachten?' vraag ik verbijsterd. ' Alleen als je het doorverteld' zegt de vrouw. ' Je moet gaan, naar de kantine, anders worden er vragen gesteld' zegt de vrouw. ' en en mijn uitslag?' vraag ik. 'Die krijg je morgn' antwoord de vrouw voor ze de deur dichtdoet. Oke vaag. Ik loop terug naar de kantine. Daar aangekomen zie ik Florene. ' Het! Florene!' roep ik, terwijl ik op haar rug spring.
[ bericht aangepast op 12 juni 2014 - 16:28 ]
I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.