• Het eerste weekend van augustus is het weer zo ver... de tiende editie van Castlefest!
    Gezien er hier veel fantasy liefhebbers zijn, vermoed ik dat ik niet de enige ben er naar uit kijkt. C:

    Wat is Castlefest?
    Castlefest is een middeleeuws en fantasyfestival, dat sinds 2005 ieder jaar begin augustus wordt gehouden in de tuinen van Kasteel Keukenhof in Lisse in Nederland. Het festival duurt drie dagen, plus (sinds 2011) een openingsconcert op de donderdag voorafgaand aan het festival. Bij de eerste editie kwamen 3.500 mensen naar het evenement. Editie 2007 trok al 16.000 bezoekers en in 2011 mocht Castlefest ruim 24.000 bezoekers verwelkomen.

    Wat kun je er doen?
    Het terrein van het kasteel wordt aangekleed als een levensechte middeleeuwse stad met een uitgebreide markt en oude ambachten als smeden, beeldhouwen en leerbewerken. Ook het dagelijks leven wordt vormgegeven: bezoekers worden uitgenodigd zich middeleeuws te kleden, deel te nemen aan workshops als vilten en ook te proeven van wicca- en Keltische rituelen. Kinderen kunnen zich uitleven tijdens de kinderbattle, geschminkt worden en naar de ridderschool gaan waar ze tot ridder worden geslagen. Ook zijn er diverse andere acts, zoals vuurvreters en is er gelegenheid om aan (live) roleplaying te doen. Tot slot worden er de hele dag concerten gegeven.

    Het leek mij wel leuk om elkaar op te zoeken en ergens af te spreken, dus misschien is het leuk om door te geven op welke dag(en) je komt.
    Verder kunnen we hier ook onze kostuum ideeën droppen enzovoort. ^^

    Meetingplan:
    Ieder dag om 12:30 bij de ingang van het kasteel Keukenhof.
    Geef even je naam door als je daar geen problemen mee hebt.

    Vrijdag 1 augustus:
    xPeredhil - Natascha
    EpicPancakes
    xPotterhead
    Kilicious - Lisa
    Underhill - Alicia
    Veniality
    Katherine160 - Zoë
    InsideMyHead
    DreamerN - Nathalie
    Valerious - Iris (bij haar stand)
    WizardNightM - Marieke


    Zaterdag 2 augustus
    xPeredhil - Natascha
    Kilicious - Lisa
    Lazulis - Ellen
    Underhill - Alicia
    Veniality
    InsideMyHead
    DreamerN - Nathaile
    LolWutGirl
    Valerious - Iris (bij haar stand)
    WizardNightM - Marieke

    Zondag 3 augustus :
    xPeredhil - Natascha
    Kilicious - Lisa
    Underhill - Alicia
    Veniality
    InsideMyHead
    DreamerN - Nathaile
    MicroCuts - Christopher en Eurydice.
    Valerious - Iris (bij haar stand)
    WizardNightM - Marieke


    Misschien:
    Tsubomi
    xLenox
    LilaCow
    VladiFerr

    Ter info:
    Castlefest waarschuwt dat er in Lisse (in het dorp) extra controles zullen plaatsvinden op wapenbezit. Hieronder verstaan we alle wapens of dingen die op wapens lijken. Laat je (larp) wapen op de camping, op het terrein bij vrienden of thuis als je het centrum in gaat. Of verpak het wapen volgens wetgeving (ik meen dat je dan 7 handelingen moet verrichten voor je het wapen battleready hebt, bij bogen is de pees spannen niet 1 van die handelingen en pijlen zijn aparte wapens). Als je wordt gepakt loop je kans een boete te krijgen en het wapen kan in beslag genomen worden.
    Op de camping en op het festival terrein gelden andere regels en mag je, je wapen mee nemen mits het een schede heeft en je het wapen niet trekt.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2014 - 13:47 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    InsideMyHead schreef:
    (...)


    elk jaar als jack?
    want mijn moeder is echt geopserdeerd door jack sparrow!
    ze zou het geweldig vinden


    Jep. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    (...)

    Jep. (:


    OOOOOOOOOOOHH
    Telt hij als souvenir?


    When the why is clear, the how is easy.

    Zet mij maar bij misschien!! mijn ouders twijfelen nog ;P
    Btw moet je in middeleeuwse stijl komen??
    Ik heb nl voor Epicom waar ik naartoe ga een costuum voor creepy alice (mijn versie) maar dit kan ik dus niet daar naar toe aan doen? toch?

    xx


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    xLenox schreef:
    Zet mij maar bij misschien!! mijn ouders twijfelen nog ;P
    Btw moet je in middeleeuwse stijl komen??
    Ik heb nl voor Epicom waar ik naartoe ga een costuum voor creepy alice (mijn versie) maar dit kan ik dus niet daar naar toe aan doen? toch?

    xx


    Geloof me, je kunt echt álles aan doen naar Castlefest. Al verkleed je je als pandabeer.


    Every villain is a hero in his own mind.

    er komt dus een sexy jack en nu moet er nog een sexy thorin komen!


    if this is to end in fire , then we will all burn together

    Én een sexy Kili :'3.

    Nee, dat kan ik niet aan, hoor. :'p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oooh. The sexyness...
    Misschien ga ik wel als Rosie en vind ik mijn Sam ^^


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Wauw dat klinkt echt awesome maar dan ben ik er helaas niet!


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Rrrrrr :'3.

    Ik heb misschien een secret plan voor een kostuum, maar dat ligt eraan of mijn bankrekening het toestaat :)
    Anders ga ik gewoon in mijn normale kleren, voor zover die normaal zijn :W
    Als mijn rekening het toestaat en ik mijn secret plan binnen heb, zal ik meteen laten weten wat het is :)


    When the why is clear, the how is easy.

    Dat zou echt super zijn! Maar ik ben bang dat een slechterik genaamd 'vakantiewerk' deze kans van me zal afpakken. En het feit dat ik in België woon... :(


    I'm the author of my life, unfortunately I'm writing in pen and I can't erase my mistakes

    dineniel schreef:
    Dat zou echt super zijn! Maar ik ben bang dat een slechterik genaamd 'vakantiewerk' deze kans van me zal afpakken. En het feit dat ik in België woon... :(


    Maar je kan kamperen! ^^


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik kom misschien! :)
    Ligt eraan of ik vrij ben..

    EpicPancakes schreef:
    Ik heb misschien een secret plan voor een kostuum, maar dat ligt eraan of mijn bankrekening het toestaat :)
    Anders ga ik gewoon in mijn normale kleren, voor zover die normaal zijn :W
    Als mijn rekening het toestaat en ik mijn secret plan binnen heb, zal ik meteen laten weten wat het is :)


    Hehe ik heb intussen al bijna twee outfits bij elkaar :'D


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes