• Het eerste weekend van augustus is het weer zo ver... de tiende editie van Castlefest!
    Gezien er hier veel fantasy liefhebbers zijn, vermoed ik dat ik niet de enige ben er naar uit kijkt. C:

    Wat is Castlefest?
    Castlefest is een middeleeuws en fantasyfestival, dat sinds 2005 ieder jaar begin augustus wordt gehouden in de tuinen van Kasteel Keukenhof in Lisse in Nederland. Het festival duurt drie dagen, plus (sinds 2011) een openingsconcert op de donderdag voorafgaand aan het festival. Bij de eerste editie kwamen 3.500 mensen naar het evenement. Editie 2007 trok al 16.000 bezoekers en in 2011 mocht Castlefest ruim 24.000 bezoekers verwelkomen.

    Wat kun je er doen?
    Het terrein van het kasteel wordt aangekleed als een levensechte middeleeuwse stad met een uitgebreide markt en oude ambachten als smeden, beeldhouwen en leerbewerken. Ook het dagelijks leven wordt vormgegeven: bezoekers worden uitgenodigd zich middeleeuws te kleden, deel te nemen aan workshops als vilten en ook te proeven van wicca- en Keltische rituelen. Kinderen kunnen zich uitleven tijdens de kinderbattle, geschminkt worden en naar de ridderschool gaan waar ze tot ridder worden geslagen. Ook zijn er diverse andere acts, zoals vuurvreters en is er gelegenheid om aan (live) roleplaying te doen. Tot slot worden er de hele dag concerten gegeven.

    Het leek mij wel leuk om elkaar op te zoeken en ergens af te spreken, dus misschien is het leuk om door te geven op welke dag(en) je komt.
    Verder kunnen we hier ook onze kostuum ideeën droppen enzovoort. ^^

    Meetingplan:
    Ieder dag om 12:30 bij de ingang van het kasteel Keukenhof.
    Geef even je naam door als je daar geen problemen mee hebt.

    Vrijdag 1 augustus:
    xPeredhil - Natascha
    EpicPancakes
    xPotterhead
    Kilicious - Lisa
    Underhill - Alicia
    Veniality
    Katherine160 - Zoë
    InsideMyHead
    DreamerN - Nathalie
    Valerious - Iris (bij haar stand)
    WizardNightM - Marieke


    Zaterdag 2 augustus
    xPeredhil - Natascha
    Kilicious - Lisa
    Lazulis - Ellen
    Underhill - Alicia
    Veniality
    InsideMyHead
    DreamerN - Nathaile
    LolWutGirl
    Valerious - Iris (bij haar stand)
    WizardNightM - Marieke

    Zondag 3 augustus :
    xPeredhil - Natascha
    Kilicious - Lisa
    Underhill - Alicia
    Veniality
    InsideMyHead
    DreamerN - Nathaile
    MicroCuts - Christopher en Eurydice.
    Valerious - Iris (bij haar stand)
    WizardNightM - Marieke


    Misschien:
    Tsubomi
    xLenox
    LilaCow
    VladiFerr

    Ter info:
    Castlefest waarschuwt dat er in Lisse (in het dorp) extra controles zullen plaatsvinden op wapenbezit. Hieronder verstaan we alle wapens of dingen die op wapens lijken. Laat je (larp) wapen op de camping, op het terrein bij vrienden of thuis als je het centrum in gaat. Of verpak het wapen volgens wetgeving (ik meen dat je dan 7 handelingen moet verrichten voor je het wapen battleready hebt, bij bogen is de pees spannen niet 1 van die handelingen en pijlen zijn aparte wapens). Als je wordt gepakt loop je kans een boete te krijgen en het wapen kan in beslag genomen worden.
    Op de camping en op het festival terrein gelden andere regels en mag je, je wapen mee nemen mits het een schede heeft en je het wapen niet trekt.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2014 - 13:47 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nou, heeft iemand nog een pannenkoekkostuum in de aanbieding?
    Dan weten mensen meteen dat ik het ben, huehue :W
    Ik heb wel de toverstok van voldemort en wizarding cape + rode lenzen, maar ja... die neus... :( (lol)
    Misschien bedenk ik nog wel iets, er is nog tijd :)
    En als mensen hier hun ideetjes neerplanten, krijg ik vast wel inspiratie (A)

    [ bericht aangepast op 23 mei 2014 - 19:00 ]


    When the why is clear, the how is easy.

    Micheal Jackson kreeg hem er ook af ^^


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Tholomew schreef:
    Micheal Jackson kreeg hem er ook af ^^


    Hahahah :W
    NOG een idee voor een kostuum :W


    When the why is clear, the how is easy.

    EpicPancakes schreef:
    (...)

    Hahahah :W
    NOG een idee voor een kostuum :W


    Ik denk dat je beter dat aan kan trekken in plaats van een pannenkoekenkostuum, want dan ben ik genoodzaakt je op te eten :'D

    Ik heb intussen echt teveel cosplay-ideeën in mijn hoofd en gezien en ik kan nu dus echt niet meer kiezen :'P


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Tholomew schreef:
    (...)

    Ik denk dat je beter dat aan kan trekken in plaats van een pannenkoekenkostuum, want dan ben ik genoodzaakt je op te eten :'D

    Ik heb intussen echt teveel cosplay-ideeën in mijn hoofd en gezien en ik kan nu dus echt niet meer kiezen :'P


    Nou ja, als je iedere dag wat anders aan doet dan hoef je al minder te kiezen. :p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Tholomew schreef:
    (...)

    Ik denk dat je beter dat aan kan trekken in plaats van een pannenkoekenkostuum, want dan ben ik genoodzaakt je op te eten :'D

    Ik heb intussen echt teveel cosplay-ideeën in mijn hoofd en gezien en ik kan nu dus echt niet meer kiezen :'P


    Oke geen pannenkoekenkostuum dus, ik wil het wel overleven!
    Ik zou zeggen, doe dan het idee waar jij je het prettigst bij voelt :P
    En wat niet te warm is xD


    When the why is clear, the how is easy.

    Ik heb mijn beste idee tot nu toe:
    ik ga gewoon niet, en zeg achteraf dat ik als cosplay de onzichtbaarheidsmantel droeg ^^

    [ bericht aangepast op 23 mei 2014 - 19:32 ]


    When the why is clear, the how is easy.

    EpicPancakes schreef:
    Ik heb mijn beste idee tot nu toe:
    ik ga gewoon niet, en zeg achteraf dat ik als cosplay de onzichtbaarheidsmantel droeg ^^


    Hehe. But you'll miss all the fun. D:

    [ bericht aangepast op 23 mei 2014 - 19:34 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    EpicPancakes schreef:
    (...)

    Oke geen pannenkoekenkostuum dus, ik wil het wel overleven!
    Ik zou zeggen, doe dan het idee waar jij je het prettigst bij voelt :P
    En wat niet te warm is xD


    Misschien neem ik wel twee kostuums :'D Het kan ook koud zijn, Nederland kennende (:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    OakenshieId schreef:
    (...)

    Ik zou even op google rondneuzen, daar hebben ze van alles goedkoop. Ik ben niet zo creatief haha, dus met zelf maken kan ik je niet helpen.
    Zelf heb ik nog een gladiatorenjurkje en een Zwadderich kostuum, maar ik wil ook nog een steampunk jurkje. Dus ik denk dat iedere dag gewoon wat anders aan doe. :'p




    steampunk!!! i love that!!!
    alleen de wapens zijn duur en heel moelijk te maken, maar het zou wel gaaf zijn als je een steampunk jurkje aandoet! en die andere 2 ook! een slytherin kostuum ik wil echt weten hoe dat eruit ziet!

    en ik ben gewoon verliefd geworden op dit kostuum;
    https://www.google.nl/search?q=elf+fantasy+fair&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=fYh_U9ThMsHoOvXlgfAJ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1454&bih=725#facrc=_&imgdii=IGG6xG5UbS-Y3M%3A%3Bv-ATOpvoHGsqWM%3BIGG6xG5UbS-Y3M%3A&imgrc=IGG6xG5UbS-Y3M%253A%3B57gpM4HSsKv-8M%3Bhttp%253A%252F%252Ffarm6.static.flickr.com%252F5183%252F5637285274_208064f2b3.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.photoree.com%252Fphotos%252Fpermalink%252F1557056-8798099%2540N02%3B683%3B1024

    (ik heb link wat mijn computer kan geen foto`s showen, raar ding)


    if this is to end in fire , then we will all burn together

    Wat voor schoeisel is trouwens handig, wat voor soort ondergrond is het?


    When the why is clear, the how is easy.

    InsideMyHead schreef:
    (...)



    steampunk!!! i love that!!!
    alleen de wapens zijn duur en heel moelijk te maken, maar het zou wel gaaf zijn als je een steampunk jurkje aandoet! en die andere 2 ook! een slytherin kostuum ik wil echt weten hoe dat eruit ziet!

    en ik ben gewoon verliefd geworden op dit kostuum;
    https://www.google.nl/search?q=elf+fantasy+fair&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=fYh_U9ThMsHoOvXlgfAJ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1454&bih=725#facrc=_&imgdii=IGG6xG5UbS-Y3M%3A%3Bv-ATOpvoHGsqWM%3BIGG6xG5UbS-Y3M%3A&imgrc=IGG6xG5UbS-Y3M%253A%3B57gpM4HSsKv-8M%3Bhttp%253A%252F%252Ffarm6.static.flickr.com%252F5183%252F5637285274_208064f2b3.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.photoree.com%252Fphotos%252Fpermalink%252F1557056-8798099%2540N02%3B683%3B1024

    (ik heb link wat mijn computer kan geen foto`s showen, raar ding)


    Haha. Nou het is gewoon een mantel met het Slytherin logo. En daaronder doe je een witte bloes en een donkere broek. En ik had dan ook nog een Slytherin sjaal en stropdas. Oh, en een toverstof natuurlijk, maar die was al binnen één uur dood.

    Dat is trouwens wel een heel vet kostuum. :'3


    Every villain is a hero in his own mind.

    EpicPancakes schreef:
    Wat voor schoeisel is trouwens handig, wat voor soort ondergrond is het?


    Gras. En geasfalteerde paden. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Slytherin ftw :D


    When the why is clear, the how is easy.

    ik heb een hele zomervakantie om een gevallen engel kostuum in elkaar te zetten, dus dat moet wel lukken.
    en ik heb er super veel zin in!
    ik hoop jullie ook te ontmoeten!


    if this is to end in fire , then we will all burn together