• Het eerste weekend van augustus is het weer zo ver... de tiende editie van Castlefest!
    Gezien er hier veel fantasy liefhebbers zijn, vermoed ik dat ik niet de enige ben er naar uit kijkt. C:

    Wat is Castlefest?
    Castlefest is een middeleeuws en fantasyfestival, dat sinds 2005 ieder jaar begin augustus wordt gehouden in de tuinen van Kasteel Keukenhof in Lisse in Nederland. Het festival duurt drie dagen, plus (sinds 2011) een openingsconcert op de donderdag voorafgaand aan het festival. Bij de eerste editie kwamen 3.500 mensen naar het evenement. Editie 2007 trok al 16.000 bezoekers en in 2011 mocht Castlefest ruim 24.000 bezoekers verwelkomen.

    Wat kun je er doen?
    Het terrein van het kasteel wordt aangekleed als een levensechte middeleeuwse stad met een uitgebreide markt en oude ambachten als smeden, beeldhouwen en leerbewerken. Ook het dagelijks leven wordt vormgegeven: bezoekers worden uitgenodigd zich middeleeuws te kleden, deel te nemen aan workshops als vilten en ook te proeven van wicca- en Keltische rituelen. Kinderen kunnen zich uitleven tijdens de kinderbattle, geschminkt worden en naar de ridderschool gaan waar ze tot ridder worden geslagen. Ook zijn er diverse andere acts, zoals vuurvreters en is er gelegenheid om aan (live) roleplaying te doen. Tot slot worden er de hele dag concerten gegeven.

    Het leek mij wel leuk om elkaar op te zoeken en ergens af te spreken, dus misschien is het leuk om door te geven op welke dag(en) je komt.
    Verder kunnen we hier ook onze kostuum ideeën droppen enzovoort. ^^

    Meetingplan:
    Ieder dag om 12:30 bij de ingang van het kasteel Keukenhof.
    Geef even je naam door als je daar geen problemen mee hebt.

    Vrijdag 1 augustus:
    xPeredhil - Natascha
    EpicPancakes
    xPotterhead
    Kilicious - Lisa
    Underhill - Alicia
    Veniality
    Katherine160 - Zoë
    InsideMyHead
    DreamerN - Nathalie
    Valerious - Iris (bij haar stand)
    WizardNightM - Marieke


    Zaterdag 2 augustus
    xPeredhil - Natascha
    Kilicious - Lisa
    Lazulis - Ellen
    Underhill - Alicia
    Veniality
    InsideMyHead
    DreamerN - Nathaile
    LolWutGirl
    Valerious - Iris (bij haar stand)
    WizardNightM - Marieke

    Zondag 3 augustus :
    xPeredhil - Natascha
    Kilicious - Lisa
    Underhill - Alicia
    Veniality
    InsideMyHead
    DreamerN - Nathaile
    MicroCuts - Christopher en Eurydice.
    Valerious - Iris (bij haar stand)
    WizardNightM - Marieke


    Misschien:
    Tsubomi
    xLenox
    LilaCow
    VladiFerr

    Ter info:
    Castlefest waarschuwt dat er in Lisse (in het dorp) extra controles zullen plaatsvinden op wapenbezit. Hieronder verstaan we alle wapens of dingen die op wapens lijken. Laat je (larp) wapen op de camping, op het terrein bij vrienden of thuis als je het centrum in gaat. Of verpak het wapen volgens wetgeving (ik meen dat je dan 7 handelingen moet verrichten voor je het wapen battleready hebt, bij bogen is de pees spannen niet 1 van die handelingen en pijlen zijn aparte wapens). Als je wordt gepakt loop je kans een boete te krijgen en het wapen kan in beslag genomen worden.
    Op de camping en op het festival terrein gelden andere regels en mag je, je wapen mee nemen mits het een schede heeft en je het wapen niet trekt.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2014 - 13:47 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    DreamerN schreef:
    (...)

    Als wij dus niet met de auto bij het terrein kunnen komen, moeten we ongeveer 7 kilometer lopen naar de camping, precies door Lisse heen.. X:
    Goed inpakken, minstens 7 handelingen verrichten tot je bij het wapen kan. Dan mag je het vervoeren ;)


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik heb waarschijnlijk een dolk mee die is gebonden aan mijn arm denk je dat ze die kunnen zien van onder mijn cape? Want ik moet namelijk ook nog door Lisse heen naar vriendin van mij. Het is nu best handig dat ik in Lisse heb gewoont ik ken zowat alle zijstraatje haha nee grapje maar het is wel handig

    Zo alle spullen liggen in de auto, zo naar het terrein om op te bouwen!


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Veel plezier! Iedereen trouwens. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ahh, ik heb er zin in! Ben nog druk bezig om al het wol op mijn cape te naaien haha.


    I look inside myself and see my heart is black.

    Hehe ik ben benieuwd naar iedereens kostuum. :'D
    Laatste spullen pakken en ik ga ervandoor.^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik werk bij de Blokker in Lisse en vandaag kwamen allemaal mensen die naar Castlefest gingen allemaal inkopen bij ons doen. Hele aparte, maar aardige mensen zaten ertussen en ook heel veel buitenlanders. Zelfs een vent met een gigantische hanenkam en een kilt. Dus ik denk dat het behoorlijk gezellig gaat worden, have fun ^^


    From these ashes, I will rise

    Iedereen leest dit vast al niet meer omdat heel veel mensen er al heen zijn, maar aangezien ik pas morgenochtend ga om de tent op te zetten zeg ik al wel alvast; Veel plezier allemaal!!


    Credendo Vides

    Ik weet niet of ik mensen gezien heb. Ik zal zo een paar foto's erop zetten.


    Vampire + Servant = Servamp

    En - heeft iedereen het leuk gehad? ^^
    Helaas heb ik maar een paar van jullie gezien, maar hopelijk heeft de rest het ook naar zijn zin gehad. ;p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alwin vriendloos is niet gegaan want niemand die ik kende wilde mee en nu ben ik SADS ;.;

    Dus vermaak me met leuke castlefest fotos :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Naah. CF is toch de place to be om mensen te leren kennen? :'p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jaa ^^ we hebben elke dag ren mini Quizletmeeting gehouden (:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Haha en we zijn zelfs gefilmd voor een of andere EFF promofilmpje. :'D


    Every villain is a hero in his own mind.




    Twee foto's van mij en mijn moeder en zusje.


    Vampire + Servant = Servamp