• Het eerste weekend van augustus is het weer zo ver... de tiende editie van Castlefest!
    Gezien er hier veel fantasy liefhebbers zijn, vermoed ik dat ik niet de enige ben er naar uit kijkt. C:

    Wat is Castlefest?
    Castlefest is een middeleeuws en fantasyfestival, dat sinds 2005 ieder jaar begin augustus wordt gehouden in de tuinen van Kasteel Keukenhof in Lisse in Nederland. Het festival duurt drie dagen, plus (sinds 2011) een openingsconcert op de donderdag voorafgaand aan het festival. Bij de eerste editie kwamen 3.500 mensen naar het evenement. Editie 2007 trok al 16.000 bezoekers en in 2011 mocht Castlefest ruim 24.000 bezoekers verwelkomen.

    Wat kun je er doen?
    Het terrein van het kasteel wordt aangekleed als een levensechte middeleeuwse stad met een uitgebreide markt en oude ambachten als smeden, beeldhouwen en leerbewerken. Ook het dagelijks leven wordt vormgegeven: bezoekers worden uitgenodigd zich middeleeuws te kleden, deel te nemen aan workshops als vilten en ook te proeven van wicca- en Keltische rituelen. Kinderen kunnen zich uitleven tijdens de kinderbattle, geschminkt worden en naar de ridderschool gaan waar ze tot ridder worden geslagen. Ook zijn er diverse andere acts, zoals vuurvreters en is er gelegenheid om aan (live) roleplaying te doen. Tot slot worden er de hele dag concerten gegeven.

    Het leek mij wel leuk om elkaar op te zoeken en ergens af te spreken, dus misschien is het leuk om door te geven op welke dag(en) je komt.
    Verder kunnen we hier ook onze kostuum ideeën droppen enzovoort. ^^

    Meetingplan:
    Ieder dag om 12:30 bij de ingang van het kasteel Keukenhof.
    Geef even je naam door als je daar geen problemen mee hebt.

    Vrijdag 1 augustus:
    xPeredhil - Natascha
    EpicPancakes
    xPotterhead
    Kilicious - Lisa
    Underhill - Alicia
    Veniality
    Katherine160 - Zoë
    InsideMyHead
    DreamerN - Nathalie
    Valerious - Iris (bij haar stand)
    WizardNightM - Marieke


    Zaterdag 2 augustus
    xPeredhil - Natascha
    Kilicious - Lisa
    Lazulis - Ellen
    Underhill - Alicia
    Veniality
    InsideMyHead
    DreamerN - Nathaile
    LolWutGirl
    Valerious - Iris (bij haar stand)
    WizardNightM - Marieke

    Zondag 3 augustus :
    xPeredhil - Natascha
    Kilicious - Lisa
    Underhill - Alicia
    Veniality
    InsideMyHead
    DreamerN - Nathaile
    MicroCuts - Christopher en Eurydice.
    Valerious - Iris (bij haar stand)
    WizardNightM - Marieke


    Misschien:
    Tsubomi
    xLenox
    LilaCow
    VladiFerr

    Ter info:
    Castlefest waarschuwt dat er in Lisse (in het dorp) extra controles zullen plaatsvinden op wapenbezit. Hieronder verstaan we alle wapens of dingen die op wapens lijken. Laat je (larp) wapen op de camping, op het terrein bij vrienden of thuis als je het centrum in gaat. Of verpak het wapen volgens wetgeving (ik meen dat je dan 7 handelingen moet verrichten voor je het wapen battleready hebt, bij bogen is de pees spannen niet 1 van die handelingen en pijlen zijn aparte wapens). Als je wordt gepakt loop je kans een boete te krijgen en het wapen kan in beslag genomen worden.
    Op de camping en op het festival terrein gelden andere regels en mag je, je wapen mee nemen mits het een schede heeft en je het wapen niet trekt.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2014 - 13:47 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    xPeredhil schreef:
    (...)

    Hahaha ben jij Nathalie? Hahaha wat een openbaring xD
    Ik vroeg me laatst af of je nog op Q zat. Ik had Marieke vanmorgen idd nog gezegd wat de locatie was geworden :p


    Haha dat zie ze al (: We hadden het er nog over.
    Haha ach, weet je dat ook weer (;


    Credendo Vides

    Zo, zet dit ook even onder mijn topics (: Ik ben dus Marieke, zoals net gezegd ^^


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney

    Handig weetje: castlefest waarschuwt dat er in lissen (in het dorp) extra controles zullen plaatsvinden op wapen bezit. Hieronder verstaan we alle wapens of dingen die op wapens lijken. Laat je (larp) wapen op de camping, op het terrein bij vrienden of thuis als je het centrum in gaat. Of verpak het wapen volgens wetgeving (ik meen dat je dan 7 handelingen moet verrichten voor je het wapen battleready hebt, bij bogen is de pees spannen niet 1 van die handelingen en pijlen zijn aparte wapens). Als je word gepakt loop je kans een boete te krijgen en het wapen kan in beslag genomen worden.
    Op de camping en op het festival terrein gelden andere regels en mag je, je wapen mee nemen mits het een schede heeft en je het wapen niet trekt.


    Misschien handig om in de begin post te zetten.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2014 - 13:38 ]


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Hmm ja, ik neem aan dat iedereen sowieso wel zo slim is om het reglement te lezen. :'D


    Every villain is a hero in his own mind.

    xPeredhil schreef:
    Hmm ja, ik neem aan dat iedereen sowieso wel zo slim is om het reglement te lezen. :'D
    Tja, toch worden er elk jaar wapens in beslag genomen, bovendien gaat het hier niet om regels op het terrein maar over regels buiten castlefest. Het gaat om je wapen mee nemen naar het centrum om bijvoorbeeld boodschappen te doen. Te veel mensen denken dat Lissen ondertussen wel gewend is aan Castlefest.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Tja. Ik vind zulke mensen wel wat naïef, maar ik zal het er wel bij zitten. Kan geen kwaad ;D


    Every villain is a hero in his own mind.

    xPeredhil schreef:
    Tja. Ik vind zulke mensen wel wat naïef, maar ik zal het er wel bij zitten. Kan geen kwaad ;D
    ik ook maar goed gewaarschuwd mens telt voor 2


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    HHmm... Zelf heb ik een LARP zwaard en een boog, maar bij de boog kan de pees niet losser gemaakt worden... Dus is nog maar kijken hoe dat gaat.


    Credendo Vides

    Ik heb twee echte zwaardjes maar die laat ik gewoon in me rugzak. :']


    Every villain is a hero in his own mind.

    xPeredhil schreef:
    Ik heb twee echte zwaardjes maar die laat ik gewoon in me rugzak. :']


    Wat ze niet zien kunnen ze ook niet innemen, tenzij ze van plan zijn om iedereen te gaan controleren x)


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    Wat ze niet zien kunnen ze ook niet innemen, tenzij ze van plan zijn om iedereen te gaan controleren x)
    er zullen systematische controles zijn, waarbij de agenten ook mogen fouilleren. De boetes zijn absoluut niet mis hoor, dus aan jou de keuze of je het risico loopt.
    Ik persoonlijk zou het niet doen.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik hoef er alleen mee van de camping naar het festivalterrein te lopen, dus dat scheelt. C:


    Every villain is a hero in his own mind.

    xPeredhil schreef:
    Ik hoef er alleen mee van de camping naar het festivalterrein te lopen, dus dat scheelt. C:


    Als wij dus niet met de auto bij het terrein kunnen komen, moeten we ongeveer 7 kilometer lopen naar de camping, precies door Lisse heen.. X:


    Credendo Vides

    xPeredhil schreef:
    Ik hoef er alleen mee van de camping naar het festivalterrein te lopen, dus dat scheelt. C:
    Aah, maar daar gelden andere regels ;) het ging over het centrum van lisse.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    I know. Ik wilde gewoon even melden dat ik toch wel wapens meenam. ;')


    Every villain is a hero in his own mind.