• Hallo,

    Ik vind een meisje uit mijn oude klas, waarbij ik nog steeds op school zit leuk. Vroeger in de eerste klas gingen we heel goed met elkaar om en hadden we echt een goede band en dat vond ik echt geweldig, vooral omdat ik heel 'verlegen' ben en al rood wordt als een meisje is tegen mij praat en dan allemaal verschillende domme dingen gaan zeggen. Nu praat ik al wat minder met haar, omdat zei een andere richting op ging en binnenkort ga ik weer met haar werken en dat moest ik de eerste paar dagen met haar doen, heel fijn als ik het zo zeg. Nu wil ik graag weer met haar gaan praten, zoals ik vroeger met meiden deed, want ik kon zo met iedere meid praten, maar nu ben ik gewoon veels te verlegen en heeft er iemand dus tips?
    Een jaar geleden had ik een gesprek met een meid waarbij ik 3x achter elkaar hoi zei en toen rood weg liep. Het is vreselijk, maar ik hoop dat ik het wel is durf.

    Tips tegen verlegenheid zijn volkomen welkom!

    Gewoon op dr afstappen (:


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Ik weet zelf niet zo veel over het idee van een jongen zijn en een meisje leuk vinden, maar ik weet wel wat je bedoelt. Zelf heb ik een oogje op een jongen uit mijn klas gehad, en dat vond ik ook erg spannend. Het hielp mij om iedere keer als ik een spiegel tegenkwam mezelf recht in de ogen te kijken en te zeggen, jij bent geweldig, jij bent knap en jij bent een ontzettend lief persoon. Misschien is het ook een idee om het aan een goede vriend/vriendin te vertellen. Die kan je moed in praten en je steunen (en heel blij voor je zijn als het goed gaat!). Daarnaast moet je jezelf afvragen wat je ermee bereikt om haar te ontwijken/niet tegen te praten of bang voor haar te zijn. De zone van ontwetendheid is erg fijn, want het is veilig. Maar je komt niet verder. Bedenk van tevoren wat je gaat zeggen zodat je niet met akward stiltes komt te zitten.
    En bedenk, wat is het ergste dat kan gebeuren? Hoe erg is dat, kan je ermee leven? Ja? Dan moet je het gewoon doen, gewoon op haar afstappen. What doesn't kills you makes you stronger (:

    Mss wat meer spontaan proberen te leren zijn.. maar hoe je bent kun je weinig aan doen. Dus probeer je gewoon niet te veel te schamen of bij alles te denken dat wat je doet stom is


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Deamonium schreef:
    Ik weet zelf niet zo veel over het idee van een jongen zijn en een meisje leuk vinden, maar ik weet wel wat je bedoelt. Zelf heb ik een oogje op een jongen uit mijn klas gehad, en dat vond ik ook erg spannend. Het hielp mij om iedere keer als ik een spiegel tegenkwam mezelf recht in de ogen te kijken en te zeggen, jij bent geweldig, jij bent knap en jij bent een ontzettend lief persoon. Misschien is het ook een idee om het aan een goede vriend/vriendin te vertellen. Die kan je moed in praten en je steunen (en heel blij voor je zijn als het goed gaat!). Daarnaast moet je jezelf afvragen wat je ermee bereikt om haar te ontwijken/niet tegen te praten of bang voor haar te zijn. De zone van ontwetendheid is erg fijn, want het is veilig. Maar je komt niet verder. Bedenk van tevoren wat je gaat zeggen zodat je niet met akward stiltes komt te zitten.
    En bedenk, wat is het ergste dat kan gebeuren? Hoe erg is dat, kan je ermee leven? Ja? Dan moet je het gewoon doen, gewoon op haar afstappen. What doesn't kills you makes you stronger (:


    Dit ^ En daarbij, verlegenheid is geen slechte eigenschap en wordt vaak juist lief en zelfs schattig gevonden, dus als je daardoor iets verkeerd zegt of een rood hoofd krijgt, is er nog geen man overboord. Sterker nog, het kan zelfs in je voordeel werken:Y)


    Happy Birthday my Potter!

    Jafar schreef:
    (...)

    Dit ^ En daarbij, verlegenheid is geen slechte eigenschap en wordt vaak juist lief en zelfs schattig gevonden, dus als je daardoor iets verkeerd zegt of een rood hoofd krijgt, is er nog geen man overboord. Sterker nog, het kan zelfs in je voordeel werken:Y)


    Ik kan het altijd proberen inderdaad, en dan kijken wat er gebeurd. Ik begin haar echt echt leuk te vinden.

    Ik ga toch proberen om binnenkort met haar te praten.

    Toppertje! Heel veel succes. Hoop dat het een leuk gesprek wordt c;


    Happy Birthday my Potter!

    Oefening baart kunst :Y) zeggen ze.

    Als je het echt heel eng vind om tegen haar te praten; probeer haar dan het meest aan het woord te houden. Stel vragen, enzo. Dat werkt nog wel eens. In ieder geval heel veel succes!


    We need a bigger boat.

    Of als het persoonlijk niet zo goed lukt in het begin, probeer via chat? Het lukt je hier aardig goed dus kan je zeker via een chatbericht ook met haar praten of via sms :) als je haar nog wat beter kent kan je gewoon persoonlijk met haar gaan praten zonder ongemakkelijkheden :)
    Good luck!


    So close to reaching that famous happy end, Almost believing this was not pretend.