• Een groep jongeren komt vast te zitten op een onbewoond eiland in de tropen. Alsof dat niet rampzalig genoeg is, ontdekken ze dat er iets mis is met het eiland. Er leven dieren die allang uitgestorven moeten zijn en de mensen die er wonen, lijken uit een ander tijdperk te komen. Hoe gaan de jongeren, ieder met hun eigen, misschien wel puberale karakter daarmee om?

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.
    - Alle jongeren zijn tussen de 16 en 25 jaar en zijn avontuurlijk genoeg om mee te gaan op een jongerentrip.

    Personages:
    Abigail den Marschkramer – 18 [Delano]
    Alex Keynes – 22 [Marjanne]
    Audrey-Rose D’Ablaing – 19 [Kim]
    † Caleb Finnigan – 19 [Lisa]
    Daniel Harlem – 27 [Maartje]
    Deborah Ann Dyer “Skin” – 24 [Alicia]
    Dolly – 20 [Marjanne]
    Eden Steenwijk– 19 [Natas]
    Emma Eleanor Swan – 22 [Stefanie]
    Esau Konings – 20 [Jeffrey]
    Ezelle 'Ez' Ophelia Stornoway – 20 [Marthe]
    Hielke Marskramer – 19 [Maartje]
    Hugo Nieber – 20 [Natas]
    Jack Alexander Hunter – 22 [Marthe]
    Jade Alastair – 19 [Lisa]
    Killian Jones – 24 [Stefanie]
    Kirito Barrow – 21 [Delano]
    Laurens Oliver – 16 [Ellen]
    Lillium Martell – 18 [Jilly]
    Maeghan Rodriquez – 18 [Lisa]
    Maeve Riordan – 19 [Stefanie]
    Marco von Bhuren - 34 [Ellen]
    Maxime van Schouten - 18 [Lisa]
    Mickey Eggebeen – 22 [Natas]
    Mitchell Hathaway – 22 [Lisa]
    Neil Flynn Cooper – 23 [Lisa]
    Nicole – 20 [Marjanne]
    Piper Davis – 21 [Alicia]
    † Rebekah Mikaelson – 20 [Maartje]
    Sentis Oliver – 16 [Ellen]
    Slade – 20 [Natas]
    Søren Hjulmand – 23 [Alicia]
    Syn(yster) Gates – 24 [Natas]
    Vyvyanne – 19 [Jeffrey/Alicia]

    Verwante topics:
    Rollenstory.
    Rollentopic.
    Verhaaltopics: 1, 2, 3

    [ bericht aangepast op 25 mei 2014 - 22:50 ]

    ‘O, nee hoor,’ reageerde Hugo onverschillig, ervan uitgaand dat ze dat toch niet echt wilde.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Mooi!' Dolly haakte haar arm door die van Hugo en huppelde verder.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ze hadden nog uren gelopen en stonden op het punt om pauze te nemen, tot Mitchell water hoorde. Hij keek verbaasd in de richting van het geluid. 'Ik hoor water!' riep hij, terwijl hij Eden een por gaf. Hij stapte de bosjes door en staarde verbijsterd naar het water wat mijlenver voor hun leek uit te strekken.

    Eden liet zich opgelucht in het zand vallen toen ze de uitgestrekte zee zag. Ze waren tijdens de laatste etappe van haar tocht weinig dinosauriërs tegen gekomen, waardoor ze geloofde dat ze hier relatief veilig waren. Het was niet moeilijk te verklaren, want de dieren konden niet leven van zout water en er was voor hen geen reden om hier te blijven.

    -
    Mickey zette haar tas op de grond neer. 'Ik moet zwemmen.'
    Ze had het idee dat ze een kilo zwaarder woog door het zweet dat ze met zich meedroeg en ze kleedde zich gauw tot op haar ondergoed uit en holde het water in, ervan uitgaand dat er ook wel andere waren die toe waren aan een duik.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maxime keek verbaasd op, toen er een hele groep het strand op kwam wandelen. Ze had het dus toch goed gehoord. Ze schoot uit haar kleding en liet zich ook in het water zakken. Het was dan wel zout, maar alsnog een koele verademing.
    _

    Maeghan was blij dat ze eindelijk het strand hadden gevonden. Ze liet zich in het zand neerzakken en voor ze het wist was ze in slaap gevallen.
    _

    Mitchell keek toe hoe sommigen het water in gingen. De verleiding was groot, maar hij wist niet of het wel deugd deed voor zijn wonden. Uiteindelijk liet hij zich op een rotsblok neerzakken en legde zijn geweer in zijn schoot.
    _

    Jade hurkte bij het water neer en waste haar armen. Ze hadden eindelijk wat verkoeling gevonden.
    _

    Neil blikte ongelovig naar het water wat mijlenver om hen heen uitstrekte. Hij liet zich ergens in de schaduw neerzakken en sloot zijn ogen.

    Slade was behoorlijk onder de indruk van zijn eigen idee. Een dinosaurus temmen… hoe verschrikkelijk awesome was dat? Hij wilde het liefste direct erop uit trekken, maar besefte toch dat het best wat tijd zou kosten om een geschikt maatje te vinden zonder dat hij achtervolgd werd door woeste ouders. Derhalve leek het hem verstandiger om eerst de anderen te zoeken, die vast op zoek waren naar de kust.
    ‘Oké, ik ga later wel een dino vangen,’ meldde hij Soren. ‘In mijn eentje, voordat jij met de eer gaat lopen strijken.’ Hij keek om zich heen. ‘Als we een hoge boom kunnen vinden en erin klimmen, kunnen we misschien de zee zien. De anderen gaan daar vast ook naartoe.’
    In ieder geval Dolly.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vyvyanne zuchtte opgelucht.
    'Strand!'

    -

    'Jullie zien er wel heel gelukkig uit zo, samen,' grinnikte Esau.
    'Of niet, Dotje?'

    [ bericht aangepast op 4 juli 2014 - 20:40 ]

    'Zeker. En er komen ook hele mooie kinderen uit,' knikte Dolly.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Dat geloof ik,' grinnikte Esau.
    'Bijna net zo mooi als met mij, of niet, Dotje?'

    [ bericht aangepast op 7 juli 2014 - 16:19 ]

    -

    [ bericht aangepast op 4 juli 2014 - 21:07 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Als Hugo’s oren het hadden gekund, hadden ze geklapperd bij het horen van Dolly’s woorden. Hij had inmiddels dan wel in de gaten dat hij haar niet al te serieus moest nemen, maar hij was ervan overtuigd dat hij toch nooit kinderen zou verwekken en het was vreemd dat iemand anders dat nu wel suggereerde, zelfs als het een grapje was.
    ‘Ja, zeker,’ zei hij toch maar met een zo serieus mogelijk gezicht.

    -
    Syn overzag het strand, dat voornamelijk uit zand bestaan met hier en daar wat rotspartijen. Ze konden hier in ieder geval aan eten te komen zonder hun leven te hoeven wagen aan bessen en vruchten waarvan ze niet wisten of ze giftig waren.
    Het was nog vroeg en het leek hem het beste als ze zo snel mogelijk aan de slag gingen om een soort kamp op te zetten, want het was nu nog niet zo drukkend heet als het later op de dag zou worden. Hij keek even hoe sommigen zich in het water stortten en hoewel hij zelf ook wel behoefte had aan een verfrissende duik, deed hij het niet. Zijn geweer hing over zijn schouder en hij hield de bosrand in de gaten, erop voorbereid dat er nog steeds een vleesetend monster uit vandaan kon komen.

    -
    Eden had haar kleren uitgetrokken en was het water in gedaan. Het zout beet venijnig in haar wonden, dusdanig dat de tranen in haar ogen verschenen, maar ze wist dat het de letsels enigszins zou ontsmetten. Het was dan ook geen aangenaam bad en ze ging er al snel weer uit. Ze bukte bij haar koffer neer en trok schone kleren aan, waarna ze naar Mitchell liep. ‘Je zou ook het water in moeten gaan, zodat je wonder wat schoner worden.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mitchell blikte bedachtzaam naar het water, voordat hij opstond en zijn shirt en broek uittrok. Misschien was het inderdaad wel goed om zijn wonden schoon te maken in het water. Hij liep verderop het water in en beet hard op zijn lip toen het zout in zijn wonden prikte. Zo voorzichtig mogelijk wreef hij zichzelf schoon. Een zucht verliet zijn mond toen een van de wonden weer begon te bloeden. Achja, hij was nu tenminste wel schoon. Hij stapte vlug het water uit en griste een handdoek uit zijn tas, waarmee hij zich afdroogde en daarna een schone broek en hemd aantrok.

    Dolly grijnsde ondeugend naar Esau en gaf hem een knipoog. 'Ik verwacht mooiere kinderen dan hoe jij eruit ziet, hoor. Jij... gaat ermee door.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ik ga ermee door?!' vroeg Esau op beledigde toon.
    'Ik vond dat jíj ermee door kon!'

    'Nou, jouw mening interesseert mij niet, want ik wéét wel dat ik übersexy ben,' zei Dolly luchtig. 'Toch, Hugo?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain