• Er was eens een land dat niemand anders beter kent als het sprookjesland, gevuld met alle sprookjes die er maar bestonden,ook al weten de inwoners niet dat ze sprookjesfiguren zijn en bestaat hun leven uit de voor hun dagelijkse sleur, ze weten niet anders.
    De ouders zijn koningen en koninginnen, leven in een dorp of stad of wonen bijvoorbeeld in een hutje in het bos.
    Maar waar gaan alle jongeren heen ?
    Die zitten allemaal op Ever After High; een school voor ieder jongen en meisje tussen de 15 en 21 jaar.

    Jaar in jaar uit beleven ze hier allemaal hun doodnormale schooljaar en worden er vriendschappen opgebouwd en vijandigheden geschapen.
    Maar wanneer er op een dag geen teken meer te bekennen is van het schoolhoofd en er na twee dagen iemand anders in het kantoor zit beginnen er vreemde dingen te gebeuren.
    Wat is er aan de hand ? Zijn de leerlingen wel veilig ?
    Kunnen ze samen het mysterie ontrafelen of brengen ze elkaar ter val ?

    Ik speel ook de mysterieuze nieuwe directeur en dan bedacht ik me zo, om de problemen te veroorzaken, dat die om de zoveel tijd één van de personages benaderd en ze een opdracht geeft voor een beloning of zo, of om zich te bewijzen anders zijn er concequenties.
    Dit gebeurd dan niet in het speeltopic, maar de personages krijgen in een PB de opdracht of situatie door en die moet dan in het speeltopic uitgespeeld worden.


    De school




    Schoolgebouw impressie :
    1.
    2.
    3. (Thorngrove Manor)
    4. Thorngrove

    Het schoolgebouw bestaat uit een groot kasteel met daarin de kantine/balzaal, de bibliotheek,ziekenzaal en de docentenkamers.
    Als je de gang daarnaast inloopt heb je de eerste verdiepingen vol klaslokalen, dit is gebouw wit.
    Nog iets verder heb je een hal met standbeelden en portretten die naar de slaapkamers leiden van de studenten, deze beslaan 3 verdiepingen.
    De school heeft een binnenhof met daarnaast een boomgaard en met tegenover de kassen.
    Op het sportveld kunnen meerdere sporten beoefend worden.
    Er is een groot plein waar studenten samen kunnen komen met in het midden een fontein.
    De rest van de open vlakken zijn of grasvelden of tuinen en er zijn speciale magische plekjes op het terrein die zich af en toe laten zien aan de studenten.
    Naast het hoofdgebouw zitten stallen.
    Nog andere ruimtes binnen het schoolterrein :
    Ontspanningsruimte van de studenten. 2.
    Klein binnenhof 2.

    Impressie van de gangen :
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.


    Schooljaar indelingNEW ! UPDATE

    Op je 15e begint je schoolleven op Ever After High, dus dan kom je in het eerste jaar.
    Vroege leerlingen kunnen dus ook 16 zijn in het eerste jaar.

    1e jaars ~ 15/16 : .....
    2e jaars ~ 16/17 : Ariël, Belle
    3e jaars ~ 17/18 : "Hatta"Mad Hatter, Anna,
    4e jaars ~ 18/19 : Elsa,Rapunzel
    5e jaars ~ 19/20 :Peter Pan,Pocahontas, Myron Huntsman
    6e jaars ~ 20/21 : Aurora 'Briar' Rose, Robin Hood, Adam Beast


    De Kamers
    Sinds dat ze voor het eerst op school komen hebben de studenten hun eigen kamers die ze dus niet hoeven te delen met anderen, deze word direct met een speciaal ritueel naar hun smaak omgezet, door bij de eerste keer de deurklink vast te houden en de ogen te sluiten, glijdt de magie in de ruimte het geheugen van de student in vormt zich zo naar het ideaalbeeld van de student.
    De kamers bevatten geen moderne technologie, maar kunnen wel magische eigenschappen bevatten.


    De vakken NEW ! UPDATE
    Indeling Klaslokalen :

    Wit 1 : Muziek, Kookles
    Wit 2 : Biologie, Geschiedenis
    Wit 3 : Topografie, Taal
    Wit 4 : Wiskunde, Oude talen

    Zwart 1 : Dierverzorging, Plantenkunde
    Zwart 2 : Handarbeid, Runenleer
    Zwart 3 : In verbouwing
    Zwart 4 : In verbouwing
    Zwart 5 : Magie

    Sportvelden : Gym, Schermen, Boogschieten

    Standaard Vakken : In het rood zijn personages die gespeeld worden
    Wiskunde ~ Prinses op de erwt
    Biologie ~
    Taal ~ Rattenvanger van Hamelen ( Geoffrey Hamelen)
    Topografie ~ Killian Hook
    Geschiedenis ~ Alice Wonder
    Gym ~ Killian Hook

    Keuzevakken ~ Maximaal 3
    Magie ~ Rumplestilskin
    Muziek ~ Rattenvanger van Hamelen (Geoffrey Hamelen)
    Handarbeid ~
    Kookles ~ Vrouw Holle
    Runenleer ~ Rumplestilskin
    Schermen ~ Killian Hook
    Boogschieten ~ merida
    Dierverzorging ~ Vrouw Holle
    Plantekunde ~ Vrouw Holle
    Oude talen ~ Alice Wonder



    Rest van de informatie komt nog ~ Zoals klasindeling, meer informatie over de indeling van de school en hoe de school eruit ziet, etc.


    ~ Regels ~

    ~ Ieder mag 2 personages max.
    ~ Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    ~ Minimaal 200 woorden per post.
    ~ Niet iemand anders personage besturen.
    ~ Niet iemand opzettelijk ernstig verwonden/ vermoorden zonder het te overleggen met de andere speler.
    ~ 16+ Toegestaan, maar hou het wel netjes.
    ~ Geen Mary-Sue of Marty-Stu personages (;
    ~ OOC tussen ( ) { } [ ]
    ~ De rest is nogal vanzelfsprekend (;

    Invullijstje : Alle personages zijn dus sprookjesfiguren, daaronder vallen ook de Disneysprookjes (;

    Om het nog even duidelijk te maken, het speelt zich niet hedendaags af, maar in the Enchanted Forest, dingen kunnen dus wel magisch aangepast zijn, mar dus geen elektronische dingen, geen moderne kleding, etc.

    Naam:
    Geslacht :
    Leeftijd : Dus tussen de 15 en 21 jaar
    Soort (Indien nodig)
    Keuzevak(ken) :
    Kamer :
    Innerlijk :
    Uiterlijk :
    Extra :

    DE ROLLEN

    ( ) Is paginanummer en het nummer erachter is in welk topic hij geplaatst is, dus de 1 staat voor het eerste rollentopic.
    Ook komen de rollen in de rollenstory te staan, link onderaan.

    Meisjes Ik zet even een stop op de meisjes tot er weer genoeg jongens bijgemaakt zijn.

    1~(1,2) Aurora 'Briar' Rose ~ DreamerN
    2~(1,7)Elsa Arendelle ~ Thaluke
    3~(1,6)Anna Arendelle ~ Chantilly
    4~(1,1) Ariël ~ Gwyn
    5~(1,4) Rapunzel ~ xLenox
    6~(1,4) Pocahontas Jagessar ~ VladiFerr
    7~() Tinkerbell gereserveerd voor WizardnightM
    8~(1,7) Bellerose "Bella" Storical ~ Insomniax




    Jongens

    1~ (1,2) Peter Pan ~ Pedrad
    2~(1,8) Robin Hood ~ Luna2013
    3~(1,1) "Hatta" Mad Hatter ~ BoterBabbelaar
    4~(1,4) Adam Edward Beast ~ Rhyme
    5~(1,10)Myronn Lance Huntsman ~ Insomniax
    6~ (1,17) Jack Frost ~ TheHorcrux
    7~ (2,1) Kristoff Bjorgman ~ TheHorcrux
    8~ (2,..) Eugene Fitzherbert ~ Lugano


    Docenten]
    1~(1,8) Rumpelstilskin ~ Luna2013
    2~(1,1) Killian Hook ~ DreamerN
    3~(1,7) Geoffrey HamelenRhyme

    4~(1,8) Alice Wonder ~ Thaluke
    5~(1,12) Merida Dunbroch ~VladiFerr
    6~(1,12) Vrouw (Mathilde) Holle ~ xLenox



    Rollentopic 1
    Rollentopic 2
    RPG story

    Inleiding :
    Het is 09:00 uur op een mooie woensdagochtend op een redelijk mooie 23 april, de zon scheen en er waren maar weinig wolkjes aan de lucht te bekennen. De vogels fluiten hun bekende lied en de magie ruist door de bladeren in de boomgaard heen waar een kleine eekhoorn een nootje weg plukt.
    Hoewel het schoolleven diens normale gangetje gaat, is er toch een ding dat aan sommige leerlingen knaagt.
    Waar is de directrice gebleven ? En wie had zich nu opgehouden in de bestuurskamer ?
    Want sinds twee weken is hun geliefde directrice nergens meer te bekennen, is haar stem niet meer te zien of te horen door het magische spiegelsysteem.
    En komt ze niet meer langs om gesprekken te voeren met de studenten.

    Maar iedereen weet dat de kamer niet geheel leeg is en dat er wel degelijk iets of iemand zich schuil houdt in de kamer, maar iedereen die geprobeerd heeft er naar binnen te stappen faalde en sommigen moesten voor een dag op de ziekenboeg liggen.
    Zelfs de magie van de leerkrachten kunnen er niet doorheen komen.
    Sommigen vergeten dat ze bij de deur geweest zijn als ze hem aanraken, sommigen branden hun vingers of krijgen het koud als ze de deur aanraken.
    Het is een mysterie, een mysterie dat opgelost moet worden, of juist niet ?

    De ochtend begint, heb je les of niet ? Ga lekker ontbijten of ergens hangen met vrienden.
    Lig je nog in je bed of ben je al uit de veren en met van alles bezig, zelfs op dit vroege uur ?

    Beslis maar, het is een normale schooldag, voor zover er dingen normaal kunnen zijn op
    Ever After High

    [ bericht aangepast op 31 aug 2014 - 15:27 ]


    Credendo Vides

    {Haha, ik moest even iets verzinnen. Maar zo kunnen we weer door (A)}


    My mom says I'm pretty, so fuck you

    [Stuur een Gb anders (: ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Kristoff Bjorgman
    Anna vraagt haar zus er bij te komen maar Elsa reageert niet echt. Waarschijnlijk te diep in gedachten verzonken. Anna kijkt weer naar mij en ik glimlach.
    Niet veel later staat Flynn aka Eugene bij onze tafel. Vrijwel iedereen noemt hem Flynn.. Als hij dan vraagt of hij er bij kan zitten schrikt Anna op uit haar gedachtes, waar zou ze aan aan het denken zijn? Ze grinnikt en kijkt Flynn lachend aan.
    'Nee, hij is vrij. Kom er gezellig bij zitten!' zegt ze dan vrolijk.
    "Gezellig, meer mensen" glimlach ik half sarcastisch. Ik vind het niet geweldig als het zo druk word maar ach. Ik mag Flynn wel. Hij zit een jaar lager dan mij maar ik heb hem wel vaker gesproken.
    Een paar minuten later komt Rapunzel er ook nog eens bij zitten, nog meer drukte.
    'Heeft er iemand deze ochtend nog een tussenuur? Want mijn lessen beginnen pas na de middagpauze en ik heb Tinkerbell nog nergens gezien,' vraagt Anna dan in het algemeen. Ik grinnik zacht.
    "Sorry Anna, ik denk het niet" grinnik ik "Ik weet mijn rooster eerlijk gezegd niet eens te vinden dus ik zou het eigenlijk niet weten" mompel ik dan vervolgens met een blos rond mijn wangen vanwege het feit dat ik mijn rooster kwijt ben.


    Little do you know

    [Ik zal straks ook een stukje posten maar mijn internet doet heel erg raar :c]


    Yesterday/all my troubles seemed so far away – The Beatles, uit Yesterday (Help, 1965)

    [Ik reageer ook nog vanavond denk ik!]


    The Definition of Insanity

    [Het is niet meer gelukt, sorry. Ik zal morgen uit school kijken.]


    Yesterday/all my troubles seemed so far away – The Beatles, uit Yesterday (Help, 1965)

    Eugene Fitzherbert - 4e jaars
    'Nee, hij is vrij. Kom er gezellig bij zitten!' zegt Anna vrolijk.
    "Gezellig, meer mensen" glimlacht Kristoff, ik negeer zijn opmerking en neem plaats naast Anna, meteen neem ik een slok van mijn thee.
    'Goedemorgen iedereen, kan ik erbij komen zitten?' vraagt Rapunzel met een glimlach.
    Ik kijk op naar haar en neem daarna een hap van mijn banaan. Ik wist eigenlijk niet wie er allemaal bevriend waren hier op school, maar het verbaasde me ook niks dat iedereen elkaar mocht. Ik hoorde hoe Anna iets zei over dat het mocht maar ik was afgeleid door Rapuzel haar lange haar. Hoe kun je dat heel de dag meenemen? Ze had het nu dan wel in een vlecht maar als nog!
    'Heeft er iemand deze ochtend nog een tussenuur? Want mijn lessen beginnen pas na de middagpauze en ik heb Tinkerbell nog nergens gezien,' onderbrak Anna mijn gedachtes. Gisteravond had ik nog op mijn rooster gekeken en met gefronste wenkbrauwen probeerde ik me te focussen op wat ik gelezen had. Ik hoor Kristoff iets van ''nee'' mompelen met nog een verklaring erachteraan. Ik vind Kristoff wel aardig, ik heb nog nooit echt een fatsoenlijk gesprek met hem kunnen voeren, maar hij kan er mee door.
    ''Ik heb van 14:00 tot 15:00 uur tussenuur, daarvoor niet,'' antwoordde ik en ik wierp een blik op de klok aan de muur. ''Ik zal maar eens gaan dooreten als ik nog op tijd bij gym wil zijn.''
    Ik nam snel een paar slokken thee en propte mijn broodje naar binnen, niet zo smakelijk maar ik kon gymles écht niet missen!


    Yesterday/all my troubles seemed so far away – The Beatles, uit Yesterday (Help, 1965)

    Myronn Lance Huntsman || 5e jaars

    Als ik grinnikend lang Langhaar heen loop, wat geen feit is om te ontkennen, verwacht ik bij lange na niet wat er daarna gebeurt. in mijn rechter ooghoek zie ik iets lichts op me af komen en zich om mijn arm draaien met zo'n kracht dat ik gedwongen word mijn lichaam half mee te draaien. Dan sta ik oog in oog met het meisje dat ik zojuist nog uitschold en besef ik wat er om mijn arm gewikkeld is -- haar. \
    Dat kind heeft gewoon haar lange blonde haren gebruikt. En het lijkt belachelijk sterk. voor zover haar sterk kan zijn...
    Als ik niet zo overdonderd en langzaamaan kwaad zou worden kon ik erom lachen. En niet in de gemene zin. Misschien had ik haar zelfs een compliment gegeven.
    'Rapunzel. Mijn naam is Rapunzel,' blaast ze in een lage stem. Ik heb een prinses nog nooit zó kwaad gezien. Zeker op haar dode puntjes getrapt als je het mij vraagt, denk ik geërgerd.
    'Ik ben het zat weet je. Adam die mij de hele tijd lastig valt en jij staat maar braaf mee te knikken met hem. Ik weet niet hoe je bent zonder Beast want dat laat je nooit zien. Dus dan is mijn vraag: Wie ben jij Huntsman?' ze sist mijn naam alsof het besmettelijk is. Iets om van te gruwen.
    Maar wat me het meest dwars zit is de woorden die ze tegen me gebruikte.


    sorry had niet veel tijd. en Punz: strakke actie! (; misschien post ik later meer!

    [ bericht aangepast op 15 mei 2014 - 18:15 ]


    The Definition of Insanity

    Anna Arendelle || 3e jaars
    'Nee, hij is vrij. Kom er gezellig bij zitten!' zeg ik vrolijk.
    'Gezellig, meer mensen' glimlacht Kristoff. Flynn negeert zijn opmerking en komt naast me zitten. Meteen neemt hi een slok van zijn thee. Ik schop Kristoff zacht tegen zijn been, als teken dat zijn opmerking niet aardig was. Ik weet dat hij niet van drukte houdt, maar dan hoeft hij dat niet zo te doen.
    'Goedemorgen iedereen, kan ik erbij komen zitten?' vraagt Rapunzel met een glimlach.
    'Heeft er iemand deze ochtend nog een tussenuur? Want mijn lessen beginnen pas na de middagpauze en ik heb Tinkerbell nog nergens gezien,' zei ik tegen niemand in het algemeen.
    'Sorry Anna, ik denk het niet,' grinnikt Kristoff. 'Ik weet mijn rooster eerlijk gezegd niet eens te vinden dus ik zou het eigenlijk niet weten' mompelt hij dan.
    Ik haal mijn schouders op. Ik vind het echt jammer dat hij geen tussenuur heeft, ik had zo graag even met hem doorgebracht, alleen. Om zeker te weten dat ik hem leuk-leuk vindt.
    'Ik heb van 14:00 tot 15:00 uur tussenuur, daarvoor niet,' antwoordt Flynn en hij werpt een blik op de klok aan de muur. 'Ik zal maar eens gaan dooreten als ik nog op tijd bij gym wil zijn.'
    'Jammer, dan moet ik de rest van de ochtend alleen doorbrengen of Tinkerbell zoeken, maar die komt pas tegen de lunch uit bed,' zeg ik teleurgesteld.
    '


    My mom says I'm pretty, so fuck you

    Bellerose Storical || 2e jaars


    Nadat ik wat te drinken kreeg, mijn schoenen weer aan had gedaan en mijn geknoopte bloemen armbandje weer meenam, sta ik buiten de deuren van de ziekenzaal.
    Terwijl ik richting de kantine loop om te ontbijten blijf ik het vreemd vinden. Hoe ben ik nu precies in die ziekenzaal terecht gekomen? De zuster wilde het niet zeggen. Al zeggen die vrouwen wel vaker nauwelijks iets. Ik vind het maar wat eng eigenlijk om zomaar een paar dagen kwijt te zijn, niet te weten waarom en vervolgens gewoon weer verder te gaan met school.
    Nu scheelt het dat ik pas om elf uur geschiedenis heb dus misschien kan ik na het ontbijt nog even goed de tijd nemen om na te denken.
    Oh nee!
    wie heeft er voor mijn uiltjes gezorgd? Ze zijn best slim maar ik denk dat als ze zelf hebben geprobeerd om eten te krijgen mijn hele kamer een grote hel is...
    ik versnel mijn pas en word al zenuwachtig als ik de kantine inloop. ik ben niet echt iemand die veel praat. Mijn klasgenoten zijn wel aardig maar ik spreek ze nauwelijks. Ik ken Ariël wel maar ook met haar praat ik weinig.
    Ik heb me altijd een beetje een buitenbeetje gevoeld. Dat was thuis al zo, in het dorp waar ik geboren en getogen ben en het plaatsje dat ik verliet toen ik hier op school kwam.
    Als de de kantine binnenwandel is het niet belachelijk druk, maar ook niet bepaald leeg. ik zie direct een groepje bekenden aan een tafel zitten kletsen. Maar dat zijn zesde jaars.
    Wat me wel opvalt is dan Adam Beast, wiens hart vanbinnen inmiddels wel bijna weggerot moet zijn maar er van buiten nog altijd maar al te fijn uitziet, bij prinses Aurora zit. Robin Hood zit er ook bij.
    Maar waar is Beast zijn trouwe maatje? The Huntsman zal toch niet bezweken zijn na het vangen van een mus?
    Nee, ik ga het niet proberen bij hen te zitten laat staan te vragen of zij weten wie er bij Blossom, Blue en Bijou is geweest. Als dat al gebeurd is....
    ergens anders zie ik Anna, Elsa, Kristoff en Flynn zitten. Ze lijken me een stuk beter gezelschap dan waar Aurora en Robin mee opgescheept zitten.
    Met een bonkend hart van zenuwen en een schorre keel loop ik op hen af.
    'Ehm...Ik..eh,' stamel ik verlegen,'Ik vroeg me af of...iemand misschien weet wie er bij mijn uiltjes is geweest....toen ik eh...op de ziekenzaal lag,' ik kan mezelf wel slaan. wat een woorden derrie. ,'Als iemand dat überhaupt wist...' mompel ik er achteraan zonder iemand aan te kijken.
    nerveus wacht ik op antwoord.


    The Definition of Insanity

    Anna Arendelle || 3e jaars
    'Nee, hij is vrij. Kom er gezellig bij zitten!' zeg ik vrolijk.
    'Gezellig, meer mensen' glimlacht Kristoff. Flynn negeert zijn opmerking en komt naast me zitten. Meteen neemt hi een slok van zijn thee. Ik schop Kristoff zacht tegen zijn been, als teken dat zijn opmerking niet aardig was. Ik weet dat hij niet van drukte houdt, maar dan hoeft hij dat niet zo te doen.
    'Goedemorgen iedereen, kan ik erbij komen zitten?' vraagt Rapunzel met een glimlach.
    'Heeft er iemand deze ochtend nog een tussenuur? Want mijn lessen beginnen pas na de middagpauze en ik heb Tinkerbell nog nergens gezien,' zei ik tegen niemand in het algemeen.
    'Sorry Anna, ik denk het niet,' grinnikt Kristoff. 'Ik weet mijn rooster eerlijk gezegd niet eens te vinden dus ik zou het eigenlijk niet weten' mompelt hij dan.
    Ik haal mijn schouders op. Ik vind het echt jammer dat hij geen tussenuur heeft, ik had zo graag even met hem doorgebracht, alleen. Om zeker te weten dat ik hem leuk-leuk vindt.
    'Ik heb van 14:00 tot 15:00 uur tussenuur, daarvoor niet,' antwoordt Flynn en hij werpt een blik op de klok aan de muur. 'Ik zal maar eens gaan dooreten als ik nog op tijd bij gym wil zijn.'
    'Jammer, dan moet ik de rest van de ochtend alleen doorbrengen of Tinkerbell zoeken, maar die komt pas tegen de lunch uit bed,' zeg ik teleurgesteld.
    Bellerose komt naar ons groepje toegelopen. Ze zit een jaar onder mij en ze lijkt me wel een lief meisje. Toevallig vroeg een van de zusters of ik voor haar uilen kon zorgen, omdat Bellerose dat een paar dagen niet kon. Waarom ze dat niet kon, weet ik eigenlijk niet.
    'Ehm..Ik..eh,' stamelt ze verlegen. Ik kijk haar aan en glimlach naar haar. 'Ik vroeg me af of.. Iemand misschien weet wie er bij mijn uiltjes is geweest.. Toen ik ehh.. Op de ziekenzaal lag,' gaat ze stamelend verder. 'Als iemand dat überhaupt wist,' mompelt ze erachteraan zonder iemand aan te kijken.
    'Ja, dat weet ik. Dat heb ik gedaan. Toen ik langs de ziekenzaal liep vroeg een van de zusters of ik dat wilde doen, ze wist namelijk hoe gesteld je bent of je uilen,' vertel ik haar. 'Mag ik vragen waarom je in de ziekenzaal lag?'


    My mom says I'm pretty, so fuck you

    Rapunzel ~ 4e jaars

    "Natuurlijk, mag dat." Ik krijg een warme glimlach van Anna en vrolijk ga ik bij het groepje zitten. Ik had eigenlijk geen eten bij me, ik had natuurlijk al ontbeten, maar ik het maakte me niet zo veel uit. Terwijl ik ging zitten voelde ik hoe een paar ogen me aankeken, dus snel keek ik op en zag Flinn zitten. Ik schonk hem een warme glimlach waarna ik Pascal snel op de tafel zette. Ik zag hoe Pascal zich stiekem over de tafel manoeuvreerde, af en toe een hapje nemend van iemand zijn ontbijt. Volgens mij had niemand het echt door aangezien Pascal de hele tijd van kleur veranderde om niet op te vallen. "Heeft er iemand deze ochtend nog een tussenuur? Want mijn lessen beginnen pas na de middagpauze en ik heb Tinkerbell nog nergens gezien." Hoor ik Anna vragen aan iedereen die aan de tafel zit. "Sorry Anna, ik denk het niet." Deze stem kwam uit de richting van Kristoff. Hij was Anna's beste steun en toe verlaad en af en toe had ik het idee dat ze iets samen hadden maar iedereen wist dat het gewoon vriendschappelijk was tussen hun. Ook Flinn reageerde op Anna: "Ik heb van 14:00 tot 15:00 uur tussenuur, daarvoor niet. Ik zal maar eens gaan dooreten als ik nog op tijd bij gym wil zijn." O ja, we hadden gym! "Flinn is het goed dat ik dan met je meeloop naar de sportvelden? Ik heb ook gym zo meteen, aangezien we in dezelfde klas zitten." Ik stuur een blije grijns zijn kant op, misschien iets te blij, maar het maakte me niet zoveel uit. Ik vond gym nooit zo erg. Je kon klimmen, rennen, lekker actief bezig zijn. Het was zeker geen straf om gym te hebben. "Maar dan moet je wel opschieten, het eerste uur eindigt zo."

    Mathilde Holle ~ Docent

    Ik wierp een blik op de klok en zag dat het nog maar twee minuten zou duren tot de bel zou gaan. Ik was bezig geweest met een complexe aantekening van het inwendig magie stelsel van een eenhoorn. Ik legde het krijtje neer, ja een aantekening deed ik nog steeds met de hand op het krijt bord schrijven, en draaide me om naar de klas. Ik zag hoe iedereen druk bezig was met door zijn boek te bladeren en dingen op te schrijven. Ik keek nog een keer na of alle leerlingen er waren geweest deze les en het viel me op dat een leerling niet verschenen was, namelijk Bellerose Storical. Het was een van mijn uitmuntende leerlingen die altijd netjes aantekeningen maakte. Waar zou ze zijn? Veel tijd om erover na te denken had ik niet want ik hoorde hoe de bel ging. Ik zag hoe de leerlingen verschrikt opkeken en snel hun spullen bij elkaar raapten. "Ik zie jullie vrijdag weer, lieve kinderen. Ik verwacht het verslag vrijdag morgen op mijn bureau te zien." Ik knipte met mijn vingers waardoor alle inktpotjes zich dichtschroefden en de veren weer in hun houder gingen. Ik liep naar voren en verhief mijn stem: "Ariel, m'n kind, zou je deze aantekening," ik gaf het meisje een stuk perkament in haar handen, "aan mevrouw Storical kunnen geven? Ze is deze les niet aanwezig geweest en ik zou niet willen dat ze achter zou lopen met de lesstof. En zou je ook de opdracht voor aanstaande vrijdag door kunnen geven?" Ik draaide me weer om, om de laatste kleine aanpassingen aan mijn aantekening te kunnen brengen. In mijn hoofd bereide ik me alvast mentaal voor op de 5e jaars.


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    Bellerose Storical || 2e jaars

    Een zucht van opluchting verlaat zich langs mijn lippen als ik hoor dat Anna bij Blossom, Blue en Bijou is geweest. Ik ben erg gek op ze dus ik zou het echt vreselijk hebben gevonden als de laatste dagen aan hun lot over waren gelaten.
    'Mag ik vragen waarom je in de ziekenzaal lag?' vraagt ze dan, een vraag die liever niet kreeg. Puur omdat ik het zelf niet weet. Natuurlijk voelde ik me niet echt lekker toen ik wakker werd, maar ik kan nog altijd geen directe reden bedenken voor mijn verblijf op een van de bedden in de ziekenzaal. Als ik een gewoon griepje had gehad was ik gewoon in mijn eigen bed gebleven en was ik pers lot van rekening ook niet buiten bewustzijn geweest. ik kan me niet indenken dat ik zo lang heb liggen slapen - ik heet geen Doornroosje.
    ik haal mijn schouders op, mijn wangen roodgloeiend van mijn verlegen vertoning. Alsjeblieft, Belle, leer eens om te gaan met mensen. zou een hoop roodheid en gestotter schelen.
    'Eigenlijk...weet ik dat niet. Het laatste wat ik me kan herinneren is dat ik mijn bloemenarmbandje knoopte in de boomgaard en dat is een paar dagen geleden....' mijn schuwe stem word steeds zachter naar mate mijn zin tot het einde loopt. onbewust liet ik mijn armbandje zien terwijl ik sprak, waar sommige blaadjes de knop al verlaten hadden. Zonde. Ik zal eigenlijk een nieuwe moeten maken.
    'Nee,' mompel ik meer tegen mezelf dan tegen de leerlingen aan tafel,' ik kan me nauwelijks iets herinneren.'
    Ik probeer hen aan te kijken en zie enige nieuwsgierige blikken als anderen bezig zijn met elkaar. waarom ik dit zo lastig vind is me een raadsel - ik zou juist open en sociaal moeten zijn. zo ben ik opgevoed. in het dorp waar ik vandaan kom, kende ik iedereen en maakte ik altijd een praatje als ik langs kwam onderweg naar de bibliotheek.
    Maar na dat gedoe op het dorpsfeest, vlak voordat ik naar Ever After High vertrok is de boel ingeklapt. Eigenlijk zou ik eens hulp moeten vragen aan iemand maar daar ben ik natuurlijk veel de verlegen voor. En ik kan me niet voorstellen dat er iemand anders is die ook zo is. Zo gesloten over zichzelf.
    Het is dat ik even niet goed weet wat ik moet doen - ontbijt halen en naar mijn kamer gaan, of bij deze groep gaan zitten als ik me realiseer dat het woensdag is in plaats van maandag.
    Ik heb zojuist een les gemist. en dat gebeurt nooit.

    [[ ja oke. Belle is SOCIALLY AWKWARD! (; niet echt goed stukje ofzo maar ik wist even niet anders...]

    Myronn Lance Huntsman || 5e jaars

    Kwaad wandel ik verder door de boomgaard. op het moment scheelt alles me weinig. Harlow loopt te zeuren, Rapunzel heeft mijn dag nog harder verpest dan dat het al was en ik ben vooral kwaad omdat ik niemand heb waar ik naar toe kan om mijn hart te luchten.
    Ja, Adam. Ik weet zeker dat we er samen een fantastisch potje janken van kunnen maken terwijl hij me thee aanbied en mijn traanogen droogt. Maar niet heus.
    En dan erbij -- ik draag de naam Huntsman, dus ik huil niet. En zeker niet in de buurt van andere mensen die het tegen me kunnen gebruiken. En dan die Rapunzel die op de een of andere manier een barst in mijn masker maakt met dat lange haar en die priemende kleine ogen. ik knijp mijn vuisten steviger samen en heb mijn kaken strak op elkaar geklemd.
    Wie ik ben had ze gesteld. Wat ik was zonder Adam. Dat ik mee liep en braaf knikte op alles wat mijn vriend deed bij het treiteren en zwart maken van anderen. Omdat ze het allemaal zoveel beter en sprookjesachtiger hebben dan ik.
    En het enige antwoord dat ik kan bedenken is dat ik het niet weet. ik weet het gewoon niet.
    Eigenlijk verdienen ze het wel. Ze kennen geen pijn, niet zoals ik die ken. Ze weten niet hoe het is om te zien dat je dierbaren voor je ogen verwoest worden zonder dat je iets kunt doen.
    Een vlaag van vlammen woedt op voor mijn ogen dankzij een nieuwe afgrijselijke herinnering die ik weer moet doorstaan.
    'Verdomme!' vloek ik hard als ik met de punt van mijn laars een steen wegtrap die met een behoorlijke vaart tegen een boom aan ketst en iets verderop neervalt.
    ik wil zo graag iets kapot maken. Zo graag iemand kapot maken. ik wil hem kapot maken. Hij die mij brak alleen maar omdat hij macht wenste.
    Maar ik krijg de kans niet en ik ga het niet krijgen ook. Maar mocht de dag ooit komen da tik oog en oog zal staan met de moordenaar van mijn familie, zal ik sterk zijn en onverschrokken.
    En ik zal koelbloedig zijn als ik een mes tussen zijn ribben steek, recht zijn hart in.
    Ja, zo kwaad ben ik.

    Jup. het is gezellig bij Myronn! Wie feest er met hem mee?


    The Definition of Insanity

    Rapunzel ~ 4e jaars

    Ik vang een beetje op wat er door Bellerose wordt gezegd. "Zeg Belle?" Ik keek net als velen nieuwsgierig haar kant op, iedereen was nieuwsgierig naar wat er is gebeurd. "Ben je toevallig bij de kamer van de directrice geweest?" Ik hoorde iemand zachtjes, "Wat bedoel je Punz," mompelen dus reageerde ik maar in het algemeen. Ik boog wat naar voren ,omdat je niet wist wie er allemaal mee kon luisteren, en fluisterde: "Wat ik bedoel is dat niemand weet waar de directrice is. En ik hoor meerdere keren dat er vreemde dingen rond die kamer gebeuren en niemand weet nog wat hij of zij rond die kamer deed. Er is iets raars aan de hand hier op school en ik wil weten wat! Als er dit soort dingen gebeuren bij mijn vrienden," ik gaf een knikje een glimlach naar Belle, "Dan ben ik vastbesloten uit te vinden wie dat doet en waarom." Iedereen was een beetje stil na mij tirade, gewoon in gedachten verzonken allemaal nadenkend over de omstandigheden op school. Ik was gewoon gefrustreerd. Mijn vrienden belanden zomaar op de ziekenzaal en ze konden allemaal niet meer herinneren waarom. Wie zou de volgende zijn die onderinvloed van een spreuk op de ziekenzaal zou belanden?

    [ bericht aangepast op 19 mei 2014 - 19:23 ]


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    {Tinkerbell komt deze week / volgende week, de persoon die Tink heeft is op dit moment bezig met examens en daar wilt ze zich ook even op richten.
    Ik probeer vandaag met mijn personages te posten (: }


    Credendo Vides