George weasley - 6th year gryffindor - chaser
‘George, ik weet haast honderd procent zeker dat als jij een meisje had en Fred niet dat hij precies hier zo zat. Denk je echt dat hij je nu vergeet? waarschijnlijk zit hij nu wel bij Holly maar denkt hij aan jou..’ ik rolde even met mijn ogen. Ik heb op dit moment geen idee waar ik aan moet denken, want ik schaam me al voor mijn eigen gedachtes. Ginny probeerde me te helpen, en alleen daarom liet ik een glimlach zien.
‘Je ziet de dingen nu niet helder aangezien in een avond Fred een meisje heeft en daarna Ron bijna dood ging en Campbell en Ralf.’
Mijn glimlach verdween en ik kneep mijn ogen even dicht terwijl Ginny naar me toe schuifelde en een arm om me heen sloeg, en wreef zachtjes over mijn rug.
‘En over Holly gesproken, ik denk dat je niet op haar bent, je maakt jezelf alleen maar gevoelens wijs omdat Fred nu met haar heeft en je hoeft niet te denken dat niemand van je houd. Ma houd van je, pa, Ron, Charlie, Bill en haast heel Zweinstein houd van jou, dus over dat punt zou ik me geen enkel zorgen over maken.’ ik opende mijn ogen en even schrok ik me dood toen ik een en al zwarte vlekken zag, maar ik kon nog net Ginny zien, ook al viel ik bijna voorover.
'Dat is anders. Ze houden van ons omdat we bekend staan als grappemakers. Dat is hetzelfde als een tovenaarsband, waar vele van houden maar niet echt om geven.' Ik voeld me alsof ik het gewoon voor mezelf erger maakte, en voor ik het wist, gooide ik ook mijn armen om mijn zusje heen en gaf haar een knuffel.
'Dankjewel, Gin,' fluisterde ik en liet haar los.
'Vanaf nu ga ik niet meer om de een week iets bij je uithalen, maar om de twee weken.' En ik grijnzde.
'Was maar een grapje, natuurlijk hou ik niet op om iets bij je uit te halen, maar je blijft mijn zusje,' en zo snel als het kwam, verdween mijn glimlach toen haar zin over Holly in me door kwam. Het is waar dat ik even door de war ben door al deze omstandigheden, maar ik kan wel zweren dat ik iete voelde toe ze over mijn rug wreef. Ik zucht en probeerde op te staan, maar het leek alsof mijn benen niet meewerkten. Ik verstijfde en een hoge, piepend geluid drong mijn oren binnen waarna de duisternis mijn zicht hulde. En voor ik het wist, stootte ik mijn achterhoofd keihard tegen de muur achter me aan maar ik liet geen teken van pijn zien ook al liet ik een kreet van binnen. Mijn achterhoofd leek wel te verscheuren. Merlin, ik moet terug gaan naar de ziekenzaal. Maar niet voordat ik Ginny's verhaal heb gehoord.
'En jij?' Begon ik moeizaam met mijn ene hand tegen mijn achterhoofd aan gedrukt die hoogstwaarschijnlijk aan het bloeden was.
'Wat is er met jou aan de hand?'
Ghehe, 500 woorden ![:Y) :Y)](/images/smilies/fork.gif)
Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••