George Weasley
Plotseling voelde ik de ruwe handen van mijn broer op mijn schouder, waarna hij me terugtrok en tegen de muur aan duwde.
‘Fred!’ riep ik en de pijn schoot mijn lichaam in terwijl ik met mijn vrije hand mijn stok probeerde te pakken, maar helaas.
'Wat is er toch met jou aan de hand? Je doet al de hele dag gestoord en gedraagt je als een kleuter tegenover mij.’
Ik slik een aantal keren nadat hij dat zij en wurmde me uit zijn greep zodat ik pijnlijk op de vloer terecht kwam.
‘je weet niet wat ik op dit moment heb, Fred!’ gil ik naar hem.
‘Ik weet niet waarom je zo doet. Ik ben verliefd op haar, en jij kan niet eens blij voor mij zijn!'
‘dat probeer ik! Je hoort me te begrijpen zonder een woord te zeggen, Merlin.. je weet zelf hoe ik me nu zou kunne voelen!’
Even leek het alsof hij me zou gaan slaan, maar hij richtte zich op de kussens naast hem. Ik pak hem beet bij zijn pols om hem te kalmeren, maar op een gegeven moment richtte hij zich naar Ginny die verderop bij de deur stond.
'Waarom moet jij je altijd overal mee bemoeien? Kan je niet gewoon een keer je ergens niet mee bemoeien? Ik word er helemaal gek van! Je verpest alles!' en hij liep de deur uit.
Even stonden we stil waarin ik snel en gespannen stond te hijgen. Ik heb Fred nog nooit zo gezien. Kon hij zo snel woedend op me raken? We hebben nog nooit een ruzie gehad. Heb ik mijn broer nu kwijtgeraakt, omdat ik op Holly viel?’
‘in Merlijns, Argh!’ riep ik woedend en schopte tegen de tafeltje aan. Maar toen ik me weer omkeek, zag ik Ginny nog net de deur uit rennen. Nee he, ze was verdrietig. Hoe kon Fred nou zo hard tegen haar zijn?
‘Ginny, wacht!’ riep ik, maar ze hoorde me niet. Ik rende naar buiten, en eerst speurde ik naar Fred, maar die was ook verdwenen. Maar ik zag Ginny nog in de verte. Ik achtervolgde haar met grote stappen, maakt me niet uit of ze me hoorde of niet. Haar vlucht eindigde toen ze buiten zweinstein was aangekomen. Ik stond stil om de hoek en luisterde. Ze huilde. Mijn oog ving ook Fred op, die verderop bij het meer stond. Wat een moment. Zuchtend liep ik de hoek om en hurkte me voor Ginny neer die luid aan het snikken was, en gooide mijn armen om haar heen. Dat was alles wat ik kon doen denk ik, en daarvoor kan ik wel mijn kop inslaan. Was ik zo harteloos dat ik mijn zusje niet kon troosten? Ik liet haar los en tilde haar kin wat op, zodat ze me aanstaarde. Haar ogen waren bloedrood door het huilen en ik beet op mijn lippen. Als er iets met Ginny gebeurt, Merlin, mam vermoord ons. Met mijn hand veeg ik dan haar tranen weg.
‘Ginny, vergeet wat Fred zei. Hij was overstuur geraakt door mij, natuurlijk meende hij niets daarvan.’ Ik zuchtte. Natuurlijk zou ze dat niet geloven.
‘dat Fred zo kan zijn, betekend het niet dat ik ook zo ben. Of Bill, Percy, vergeet Fred voor nu.’ En ik druk haar weer tegen me aan.
‘denk maar niet dat ik je troost omdat ik bang ben dat mam me anders gaat vermoorden, ik wiel niet dat je je zo gaat voelen, dankzij mijn verdomde tweelingbroer,’ fluisterde ik.
Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••