• Beste mensen, met welgemeende liefde en trots presenteer ik u: Het geweldigwaanzinnigübercoolfantastische Kletscafé numero 109!


    Café mededelingen:
    ~ Iedereen is awesome!
    ~ Onze awesomeheid heeft al meer dan vijftig topics gevuld.
    ~ Wij geven elke dag gratis knuffels (en chocolade) (en Nederlands lessen).
    ~ Onze awesomeheid heeft de honderd bereikt
    ~ Er bestaat een Kletscafé story! Enchanted!
    ~ Wij hebben een TinyChat account: klik.

    Het is aan te raden deze beginpost goed door te lezen, er kunnen belangrijke dingen instaan die onenigheid en verwarring kunnen voorkomen.



    Onze awesome crew:

    Werknemers.
    Nori • Combattant • Cafébazin • 12
    Lotta • Novoselic • Cafébazin • 12
    Crystal • Sorcery • Chef-kok • 12
    Jarne • Pulsar • General Manager offtopic • 15
    Sofie • Amaretto • Barvrouw • 14
    Kim • Linger • Entertainer • 18
    Sylvie • Querencia • Serveerster • 19
    Kelly • Velnias • karikatuurtekenaar • 17
    Fren • Ruitenberg • Schrijfster • 13
    Kim(sel) • Linden • Servettenvouwster • 17
    Naomi • Aves • Schoonmaakster • 16
    Bes • Frodo • Taartenbakster • 16
    Emma • Krull • Haakster • 19
    Noa • Nightingalex • Muziekante • 13
    Vera • DianePie • Melige-sprookjes-en-gedichten-schrijver-met-gezellige-tekeningen-erbij-creator • 14
    Rick • Hybridium • Gitarist/Webdesigner • 17

    Verslaafden.
    Suuz • Cantabile • Alcoholistische stamgast • 16
    Erieka • Taiga • Frisdrankverslaafde • 18
    Gail • Aldea • Chocolaverslaafde • 17
    Isa • Pumbaa • Disneyverslaafde • 13
    Lisanne • Reveniam • Chocolademelkverslaafde • 15
    Naomi • KilIian • Serieverslaafde • 19
    Yolanda • Kaa • Serieverslaafde • 17
    Sanne • Verlac • Puzzelverslaafde • 14
    Marlou • Vexatious • Gameverslaafde • 14
    Jaimy • Leshley • Tumblrverslaafde • 16
    Jacco • Recruit • Nikitaverslaafde • 18
    Daphne • LeMockingjay • Harry Potter en Hunger Games verslaafde • 14
    Eva • xPrimRoses • Koetjesreepverslaafde • 14
    Annemarije • Timbaa • Theeverslaafde • 16
    Do • SuperTOMMO • Cookieverslaafde • 13
    Leah • Al • Schrijfverslaafde • 13
    Coosje • Journals • Social media verslaafde • 14
    Minke • Atlantica • Animeverslaafde • 15
    Emma • Opinio • Fruitverslaafde • 15
    Kim • Cassia • Internet-/series-/dierenverslaafde • 19
    Annick • Pukkelxding • Sims 2 verslaafde • 20
    Demi • Lorum • Sims 3 verslaafde • 14
    Inge • Square • Badeendjesverslaafde • 17
    Merel • Usha • Pretty Little Liars verslaafde • 15
    Freya • Cresseyde • Fantasy verslaafde • 17

    Wil jij ook bij de crew horen? Iedereen is welkom! Hoe meer zielen, hoe meer vreugde. :3
    Zeg je naam, leeftijd en werk/verslaving, dan zetten we je erbij! (:

    Prijslijst.
         


         




    Het Kletscafé; Wist je dat..?
    Wist je dat:
    • Het Kletscafé is ontstaan door het vele offtopic gaan in een topic door een aantal users?
    • Nori (Combattant) de naam ''Kletscafé'' heeft bedacht?
    • Het eerste Kletscafé-topic op 28 oktober 2013 geopend is?
    • Jarne (Dooddoenervo) de prijslijst heeft bedacht?
    • Rick (Finsceal) de Kletscafésite heeft gemaakt?
    • Lotta (Novoselic) met haar leeftijd van twaalf jaar de jongste kroegbaas is?
    • Het Kletscafe ook een eigen Quizletaccount heeft? Kijk hiervoor bij de Kletscafé spin-off.
    • Hier de weddenschap tussen Jarne (Dooddoenervo) en Erieka (Taiga) is ontstaan?
    • Dit het enige topic is waar zoveel aan truth or dare wordt gedaan?
    • Nori (Combattant) gek is van Rihanna en al begint te flippen als ze haar naam hoort?
    • Lotta (Novoselic) de trendsetter is van de trend om de hoofdletter "i" te gebruiken in plaats van de "l"?
    • Lotta (Novoselic) (bedenker van de naam), Jarne (Dooddoenervo) en Bes (Chip) de bedenkers van het Rowlingisme zijn?
    • Sick nu echt officieel is?
    • Rick (Finsceal) goed is in het bedenken van Ships?
    • Hij inmiddels Koos heeft bedacht?
    • In topic 80 alle wensen voor de GIF's uitkwamen?



    Let op: er zijn regels!
    ~ Degene met de laatste reactie opent het nieuwe topic, tenzij anders aangegeven.
    ~ We doen niet lullig of gemeen tegen elkaar.
    ~ Iedereen is leuk en niemand heeft nood aan hatelijke opmerkingen.

    [ bericht aangepast op 14 maart 2014 - 22:47 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Leshley schreef:
    Aaaaaaah crap. Ik moest een SA gaan uitkiezen om aan mijn mentrix te laten lezen :'D Het kwam helaas ter sprake tijdens mijn poëziewerkstuk mondeling en nu wil ze iets van mijn schrijfsels lezen ><


    Dat vind ik altijd zo eng. Als ik mensen vertel dat ik veel schrijf, vragen ze altijd als eerste wat en of ze iets mogen lezen. Het eerlijke antwoord op die eerste vraag zou iets langs de lijnen van "romcom-achtige, homo-erotische verhalen over twee onbelangrijke personages uit de Harry Potter boeken" zijn, en nee, ik heb echt liever niet dat leraren, familieleden en (vrienden van) mijn ouders mijn Perciver fanfic lezen, want dat lijkt me een stuk gemakkelijker voor iedereen. (krul)

    Maar succes. Wie weet, misschien valt je Nederlands docente wel van haar stoel van hoe geweldig ze het vindt. Altijd positief blijven. :3


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Dat vind ik altijd zo eng. Als ik mensen vertel dat ik veel schrijf, vragen ze altijd als eerste wat en of ze iets mogen lezen. Het eerlijke antwoord op die eerste vraag zou iets langs de lijnen van "romcom-achtige, homo-erotische verhalen over twee onbelangrijke personages uit de Harry Potter boeken" zijn, en nee, ik heb echt liever niet dat leraren, familieleden en (vrienden van) mijn ouders mijn Perciver fanfic lezen, want dat lijkt me een stuk gemakkelijker voor iedereen. (krul)

    Maar succes. Wie weet, misschien valt je Nederlands docente wel van haar stoel van hoe geweldig ze het vindt. Altijd positief blijven. :3


    Ach, tot dusver schrijf ik alleen OP. Hoewel ik begonnen was aan een THG fanfic, maar die ga ik op inactief zetten. Ik kom er gewoon niet aan toe helaas. Ook mis ik mijn verhaal personages NOG STEEEEEEEDS van november. Ik ga gewoon aan deel 2 beginnen snel, maar ik moet nog sowieso één verhaal afmaken, want die is al meer dan een jaar bezig. En de ander ben ik pas aan begonnen voor SOTY. Dus meh :c

    Maar thanks, ik zal proberen positief te blijven :]


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Leshley schreef:
    (...)

    Alfabetische volgorde; Crystal, Daphne, Eva, Gail, Kimmert, Noa, Rick, Suuz, Yoos en ik.

    Zou ik erin mogen of niet? :Y)

    Square schreef:
    (...)

    Dat vind ik altijd zo eng. Als ik mensen vertel dat ik veel schrijf, vragen ze altijd als eerste wat en of ze iets mogen lezen. Het eerlijke antwoord op die eerste vraag zou iets langs de lijnen van "romcom-achtige, homo-erotische verhalen over twee onbelangrijke personages uit de Harry Potter boeken" zijn, en nee, ik heb echt liever niet dat leraren, familieleden en (vrienden van) mijn ouders mijn Perciver fanfic lezen, want dat lijkt me een stuk gemakkelijker voor iedereen. (krul)

    Maar succes. Wie weet, misschien valt je Nederlands docente wel van haar stoel van hoe geweldig ze het vindt. Altijd positief blijven. :3


    Hahahaha. Ik durf wel hier en daar iets te laten lezen.

    Mijn leerkracht PAV (waar ook NL onder valt) is ook heel lief en gedraagt zich heel vriendelijk, grappig, luchtig en onschuldig. Tot ze een opdracht van mijn eindwerk gaat verbeteren en over een zin gaat zeuren die haar niet aanstaat. Dat haat ik serieus, echt zoeken naar fouten die er eigenlijk niet zijn en dan toch wat aanduiden en een discussie met me aangaan. Daar kan ik niet tegen... Laatst was haar reactie op een zin van mij 'Dit komt duidelijk van internet!' dus ik kaartte het aan en vroeg 'Waarom denkt u dat? Hetzelfde gevonden op internet misschien?'. Ze kon niet aantonen dat ik het letterlijk van internet had gehaald en toch kreeg ik een punt minder... ik was pissed toen.

    Sorry dat ik mijn tekst nu schreef op je quote xp

    [ bericht aangepast op 15 maart 2014 - 0:02 ]


    16 - 09 - '17

    Usha schreef:
    (...)
    Zou ik erin mogen of niet? :Y)


    Of course! PB mij maar je nummer en dan zet ik die in de groepschat, zodat je eraan toegevoegd kan worden door de beheerder :]


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Leshley schreef:
    (...)

    Of course! PB mij maar je nummer en dan zet ik die in de groepschat, zodat je eraan toegevoegd kan worden door de beheerder :]

    Verstuurd!

    Leshley schreef:
    (...)

    Ach, tot dusver schrijf ik alleen OP. Hoewel ik begonnen was aan een THG fanfic, maar die ga ik op inactief zetten. Ik kom er gewoon niet aan toe helaas. Ook mis ik mijn verhaal personages NOG STEEEEEEEDS van november. Ik ga gewoon aan deel 2 beginnen snel, maar ik moet nog sowieso één verhaal afmaken, want die is al meer dan een jaar bezig. En de ander ben ik pas aan begonnen voor SOTY. Dus meh :c

    Maar thanks, ik zal proberen positief te blijven :]


    Te veel verhalen, te weinig tijd. Dat komt me heel bekend voor. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Querencia schreef:
    (...)

    Hahahaha. Ik durf wel hier en daar iets te laten lezen.

    Mijn leerkracht PAV (waar ook NL onder valt) is ook heel lief en gedraagt zich heel vriendelijk, grappig, luchtig en onschuldig. Tot ze een opdracht van mijn eindwerk gaat verbeteren en over een zin gaat zeuren die haar niet aanstaat. Dat haat ik serieus, echt zoeken naar fouten die er eigenlijk niet zijn en dan toch wat aanduiden en een discussie met me aangaan. Daar kan ik niet tegen... Laatst was haar reactie op een zin van mij 'Dit komt duidelijk van internet!' dus ik kaartte het aan en vroeg 'Waarom denkt u dat? Hetzelfde gevonden op internet misschien?'. Ze kon niet aantonen dat ik het letterlijk van internet had gehaald en toch kreeg ik een punt minder... ik was pissed toen.

    Sorry dat ik mijn tekst nu schreef op je quote xp


    Mijn ouders vragen al tijden of ze iets van me mogen lezen, maar ik wil ze eigenlijk geen fanfic geven en mijn OP verhalen zijn of erg oud of best wel deprimerend/gaan over behoorlijk heftige onderwerpen, en eigenlijk ben ik gewoon echt een ontzettend watje, want ik durf het ze niet te laten lezen, hehe.

    En oh, dat is rot. Kun je dan geen klacht indienen of zo? Ze kan toch niet zomaar iets van je cijfer aftrekken omdat ze een onderbuikgevoel heeft dat je misschien iets verkeerd hebt gedaan? In ieder geval logisch dat je haar op zulke momenten niet mag. :/


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Usha schreef:
    (...)
    Verstuurd!


    Weet je wel zeker dat je het goede nummer hebt gestuurd? :'D


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Square schreef:
    (...)

    Mijn ouders vragen al tijden of ze iets van me mogen lezen, maar ik wil ze eigenlijk geen fanfic geven en mijn OP verhalen zijn of erg oud of best wel deprimerend/gaan over behoorlijk heftige onderwerpen, en eigenlijk ben ik gewoon echt een ontzettend watje, want ik durf het ze niet te laten lezen, hehe.

    En oh, dat is rot. Kun je dan geen klacht indienen of zo? Ze kan toch niet zomaar iets van je cijfer aftrekken omdat ze een onderbuikgevoel heeft dat je misschien iets verkeerd hebt gedaan? In ieder geval logisch dat je haar op zulke momenten niet mag. :/


    Mijn ouders laten me doen en vragen er niet naar, maar beter zo, ze willen niet lezen wat ik soms schrijf. Maar ik heb bv al wel vriendinnen wat laten lezen en ook een keer een leerkracht van me.

    Dat heb ik geprobeerd bij een andere leerkracht die ook had verbeterd aan die opdracht, maar die zei dat ik er vrij weinig aan kon doen aangezien zij de leerkracht NL is en het dus wel beter zal weten dan ik zelf. Maar goed...


    16 - 09 - '17

    Leshley schreef:
    (...)

    Weet je wel zeker dat je het goede nummer hebt gestuurd? :'D

    Er stond 53 en dit had 52 moeten zijn, oeps. Goede naar je gestuurd!

    Querencia schreef:
    (...)

    Mijn ouders laten me doen en vragen er niet naar, maar beter zo, ze willen niet lezen wat ik soms schrijf. Maar ik heb bv al wel vriendinnen wat laten lezen en ook een keer een leerkracht van me.

    Dat heb ik geprobeerd bij een andere leerkracht die ook had verbeterd aan die opdracht, maar die zei dat ik er vrij weinig aan kon doen aangezien zij de leerkracht NL is en het dus wel beter zal weten dan ik zelf. Maar goed...


    Mijn zusje heeft wel een heleboel van mijn schrijfsels gelezen. In het begin las ik ze zelfs nog aan haar voor, haha. Alle 215 hoofdstukken van The Potters heb ik ooit hardop aan haar voorgelezen, een paar jaar geleden - niet dat ze zelf niet kon lezen, want ze is maar drie jaar jonger dan ik, maar op de een of andere manier begon dat zo en toen ben ik ook maar gewoon tot het einde doorgegaan. :'D

    Pfft, lekker dan. Dat soort leerkrachten moet je echt niet hebben. ><


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    IK HEB TEGEN EEN RANDOM MEISJE GEPRAAT.

    En ze negeerde me zelfs...

    Maar oké :'D Het is na twaalven en dan whatsappt ineens een onbekend nummer haar, lol. Logisch dat ze niet reageert xd


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Leshley schreef:
    IK HEB TEGEN EEN RANDOM MEISJE GEPRAAT.

    En ze negeerde me zelfs...

    Maar oké :'D Het is na twaalven en dan whatsappt ineens een onbekend nummer haar, lol. Logisch dat ze niet reageert xd


    Je bent de griezelige onbekende persoon die misschien wel stiekem een oude man is in deze situatie, Jaimy, inderdaad logisch dat ze niet reageert. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Mijn zusje heeft wel een heleboel van mijn schrijfsels gelezen. In het begin las ik ze zelfs nog aan haar voor, haha. Alle 215 hoofdstukken van The Potters heb ik ooit hardop aan haar voorgelezen, een paar jaar geleden - niet dat ze zelf niet kon lezen, want ze is maar drie jaar jonger dan ik, maar op de een of andere manier begon dat zo en toen ben ik ook maar gewoon tot het einde doorgegaan. :'D

    Pfft, lekker dan. Dat soort leerkrachten moet je echt niet hebben. ><


    Awh, hoe schattig! xp

    Achja, niks aan te doen. Wij zijn maar leerlingen en hebben dus amper tot niks te zeggen, leerkrachten krijgen toch altijd hun gelijk, ook al hebben ze ongelijk.

    @Jaimy, hahahahhaa ik zou ook niet antwoorden als een vreemde mij opeens wat stuurt. Dat is best eng, vind ik.


    16 - 09 - '17