• Oké ik weet niet of ik dit topic onder 'school' moet plaatsen of niet, want het heeft in een zekere zin wel te maken met school.
    Ik loop stage op een basisschool, in groep 2.
    Ik moet donderdag tijdens Sinterklaas een activiteit doen met de kids en heb hier ongeveer een uur voor.
    Maar ik ben dit dus compleet vergeten want ik moet voor dinsdag ook al een les voorbereiden..
    Heeft één van jullie misschien een leuk idee wat ik met groep 2 kan doen voor Sinterklaas? Het liefst met (makkelijke) uitleg!


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Tekenen? Iets knutselen?


    "Well, well. Look who we've got here!"

    geef ze een opdracht om sinterklaas of zwarte piet te tekenen? Of neem wat schmink mee en ga ze tot een zwarte piet schminken

    Allemaal opdrachten zodat ze zelf een goede zwarte piet kunnen worden? Dat heb ik zelf vroeger gedaan en dan waren er dingen in de trant van 'kun je goed over daken lopen?' wat dan over een rechte lijn lopen was. Je kunt er zelf wel dingen bij verzinnen. En een uitlegje er rond, namelijk dat de pieten ziek zijn gewrden en dat de kinderen sinterklaas dus moeten gaan helpen, of iets in die aard.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Tuala schreef:
    Allemaal opdrachten zodat ze zelf een goede zwarte piet kunnen worden? Dat heb ik zelf vroeger gedaan en dan waren er dingen in de trant van 'kun je goed over daken lopen?' wat dan over een rechte lijn lopen was. Je kunt er zelf wel dingen bij verzinnen. En een uitlegje er rond, namelijk dat de pieten ziek zijn gewrden en dat de kinderen sinterklaas dus moeten gaan helpen, of iets in die aard.

    dat is bijna hetzelfde als het pietendiploma bij de gym bij ons .. ;/


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Laat ze sinterklaas of zwarte piet natekenen, lekker simpel.
    Of misschien iets van 'zakje leggen', werkt hetzelfde als zakdoekje leggen, maar dan met zo'n jutezak.

    [ bericht aangepast op 1 dec 2013 - 16:27 ]

    BULLSHIPPER schreef:
    (...)
    dat is bijna hetzelfde als het pietendiploma bij de gym bij ons .. ;/

    Oh ja, dan kun je her moeilijk nog eens doen.
    Al kun je er ook wel een andere draai aan geven, bijvoorbeeld: de cadeautjes van de sint zijn kwijt. Dan kun je een soort fantasietoch organiseren waarbij de kinderen op zoek moeten naar de cadeautjes. Gaat uit van hetzelfde principe - opdrachten doen en daarvoor iets terug krijgen - maar dan worden ze geen pieten.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Verstop strooigoed en die moeten ze dan vinden.


    Some people are art and do art at the same time

    Wij deden bijna elk jaar hetzelfde op school voor sinterklaas, namelijk een zwarte piet en sinterklaas maken van wc-rolletjes en een stoomboot van een kartonnen doos. Misschien is dat een idee

    [ bericht aangepast op 1 dec 2013 - 17:33 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    De kindjes als zwarte pieten schminken, ze mandarijntjes laten versieren als sinterklaas of zwarte piet (Die actie van Albert Heijn), een stoomboot maken van een doos waar crackers in hebben gezeten, sinterklaas/zwarte piet kleurplaat in kleuren.

    Mocht je meer ideeën, klik dan op onderstaande link. Ik gebruikte deze site veel voor ideeën voor lessen (ik liep stage in groep 1 en 2) dus misschien zit er wel een leuk idee bij.


    Sinterklaas ideeën


    Physics is awesome

    Doe spelletjes die je normaal zou doen, maar dan met een sinterklaas-achtig tintje eraan. Zoals de stoelendans met sinterklaasliedjes, "koekhappen" met schuimpjes of "ezeltje prik" met ipv de staart van de ezel de veer van de muts van zwarte piet.
    En knutselen doet het altijd goed (;


    Valar Morghulis.