• Beste mensen, met welgemeende liefde en trots presenteer ik u: Het geweldigwaanzinnigübercoolfantastische Kletscafé numero 108!


    Café mededelingen:
    ~ Iedereen is awesome!
    ~ Onze awesomeheid heeft al meer dan vijftig topics gevuld.
    ~ Wij geven elke dag gratis knuffels (en chocolade) (en Nederlands lessen).
    ~ Onze awesomeheid heeft de honderd bereikt
    ~ Er bestaat een Kletscafé story! Enchanted!
    ~ Wij hebben een TinyChat account: klik.

    Het is aan te raden deze beginpost goed door te lezen, er kunnen belangrijke dingen instaan die onenigheid en verwarring kunnen voorkomen.



    Onze awesome crew:

    Werknemers.
    Nori • Combattant • Cafébazin • 12
    Lotta • Novoselic • Cafébazin • 12
    Crystal • Sorcery • Chef-kok • 12
    Jarne • Dooddoenervo • General Manager offtopic • 15
    Sofie • Amaretto • Barvrouw • 14
    Kim • Linger • Entertainer • 18
    Sylvie • Querencia • Serveerster • 19
    Kelly • Velnias • karikatuurtekenaar • 17
    Fren • Ruitenberg • Schrijfster • 13
    Kim(sel) • Linden • Servettenvouwster • 17
    Naomi • Aves • Schoonmaakster • 16
    Bes • Chip • Taartenbakster • 16
    Emma • Krull • Haakster • 19
    Noa • Nightingalex • Muziekante • 13
    Vera • DianePie • Melige-sprookjes-en-gedichten-schrijver-met-gezellige-tekeningen-erbij-creator • 14
    Rick • Hybridium • Gitarist/Webdesigner • 17

    Verslaafden.
    Suuz • Cantabile • Alcoholistische stamgast • 16
    Erieka • Taiga • Frisdrankverslaafde • 18
    Gail • Aldea • Chocolaverslaafde • 17
    Isa • Pumbaa • Disneyverslaafde • 13
    Lisanne • Reveniam • Chocolademelkverslaafde • 15
    Naomi • KilIian • Serieverslaafde • 19
    Yolanda • Kaa • Serieverslaafde • 17
    Sanne • Verlac • Puzzelverslaafde • 14
    Marlou • Vexatious • Gameverslaafde • 14
    Jaimy • Leshley • Tumblrverslaafde • 16
    Jacco • Ateara • Nikitaverslaafde • 18
    Daphne • LeMockingjay • Harry Potter en Hunger Games verslaafde • 14
    Eva • xPrimRoses • Koetjesreepverslaafde • 14
    Annemarije • Litch • Theeverslaafde • 16
    Do • SuperTOMMO • Cookieverslaafde • 13
    Leah • Al • Schrijfverslaafde • 13
    Coosje • Journals • Social media verslaafde • 14
    Minke • Atlantica • Animeverslaafde • 15
    Emma • Opinio • Fruitverslaafde • 15
    Kim • Cassia • Internet-/series-/dierenverslaafde • 19
    Annick • Pukkelxding • Sims 2 verslaafde • 20
    Demi • Lorum • Sims 3 verslaafde • 14
    Inge • Square • Badeendjesverslaafde • 17
    Merel • Usha • Pretty Little Liars verslaafde • 15
    Freya • Cresseyde • Fantasy verslaafde • 17

    Wil jij ook bij de crew horen? Iedereen is welkom! Hoe meer zielen, hoe meer vreugde. :3
    Zeg je naam, leeftijd en werk/verslaving, dan zetten we je erbij! (:

    Prijslijst.
         


         




    Het Kletscafé; Wist je dat..?
    Wist je dat:
    • Het Kletscafé is ontstaan door het vele offtopic gaan in een topic door een aantal users?
    • Nori (Combattant) de naam ''Kletscafé'' heeft bedacht?
    • Het eerste Kletscafé-topic op 28 oktober 2013 geopend is?
    • Jarne (Dooddoenervo) de prijslijst heeft bedacht?
    • Rick (Finsceal) de Kletscafésite heeft gemaakt?
    • Lotta (Novoselic) met haar leeftijd van twaalf jaar de jongste kroegbaas is?
    • Het Kletscafe ook een eigen Quizletaccount heeft? Kijk hiervoor bij de Kletscafé spin-off.
    • Hier de weddenschap tussen Jarne (Dooddoenervo) en Erieka (Taiga) is ontstaan?
    • Dit het enige topic is waar zoveel aan truth or dare wordt gedaan?
    • Nori (Combattant) gek is van Rihanna en al begint te flippen als ze haar naam hoort?
    • Lotta (Novoselic) de trendsetter is van de trend om de hoofdletter "i" te gebruiken in plaats van de "l"?
    • Lotta (Novoselic) (bedenker van de naam), Jarne (Dooddoenervo) en Bes (Chip) de bedenkers van het Rowlingisme zijn?
    • Sick nu echt officieel is?
    • Rick (Finsceal) goed is in het bedenken van Ships?
    • Hij inmiddels Koos heeft bedacht?
    • In topic 80 alle wensen voor de GIF's uitkwamen?



    Let op: er zijn regels!
    ~ Degene met de laatste reactie opent het nieuwe topic, tenzij anders aangegeven.
    ~ We doen niet lullig of gemeen tegen elkaar.
    ~ Iedereen is leuk en niemand heeft nood aan hatelijke opmerkingen.

    [ bericht aangepast op 11 maart 2014 - 19:49 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Novoselic schreef:
    (...)
    Heb ik het fout? Nee toch? :'D

    Maar ik heb nog nooit één woord Duits gesproken, dusseh. (cat)


    Nee hoor, wat je zei klopte. ^^

    En oeh, zeg hallo met de klemtoon op de o en je hebt je eerste Duitse woord gezegd. :'D
    Of zeg überhaupt. Dat is zo'n typisch Duits woord dat de allereerste keer dat ik het iemand in het Nederlands hoorde zeggen toen ik tien was of zo, ik mijn moeder vroeg of die persoon niet per ongeluk een Duits woord in zijn zin had gemengd.

    [ bericht aangepast op 10 maart 2014 - 21:15 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Leshley schreef:
    (...)

    Ik geef je de commando als John. (cat)


    Kijk maar uit, straks verdwijn ik voor drie jaar. :Y)

    En goed dan, als Sherlock is het mijn taak om mijn John goed te voeden. Alsjeblieft.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Zal ik eens mezelf proberen voor te stellen in het Duits? Zonder google of whatever komt het;

    Meine name ist Kelly und ich bin 17 jahre alt und ich liebe in Holland. Gosh dit faalt! (bloos)

    [ bericht aangepast op 10 maart 2014 - 21:19 ]


    Ich liebe dich 27.12.23

    Square schreef:
    (...)

    Kijk maar uit, straks verdwijn ik voor drie jaar. :Y)

    En goed dan, als Sherlock is het mijn taak om mijn John goed te voeden. Alsjeblieft.



    Niet doen, hè (krul) Dat zou ik niet zo waarderen, want dan kun je geen bèta-werk meer doen én ik heb mijn Sherlock nodig. (cat) (maar dat laatste geef ik stiekem niet toe)


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Velnias schreef:
    Zal ik eens mezelf proberen voor te stellen in het Duits? Zonder google of whatever komt het;

    Meine name ist Kelly und ich bin 17 jahre alt und ich liebe in Holland. Gosh dit faalt! (bloos)


    Ach, je komt al best ver. :'D
    Meine nName ist Kelly und ich bin 17 jJahre alt und ich liebe lebe in Holland.
    Hoewel "ich liebe in Holland" op zich wel mogelijk is, alleen zeg je dan dat je lief hebt in Holland, niet dat je er woont. :3

    Technisch gezien zou Holland trouwens ook die Niederlande moeten zijn. Heel veel Duitsers zeggen Holland, maar het is net zoiets als het hele Engeland vs Groot-Brittanië gebeuren; Holland is eigenlijk alleen de provincie en die Niederlande/Nederland is het hele land. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Nee hoor, wat je zei klopte. ^^

    En oeh, zeg hallo met de klemtoon op de o en je hebt je eerste Duitse woord gezegd. :'D
    Of zeg überhaupt. Dat is zo'n typisch Duits woord dat de allereerste keer dat ik het iemand in het Nederlands hoorde zeggen toen ik tien was of zo, ik mijn moeder vroeg of die persoon niet per ongeluk een Duits woord in zijn zin had gemengd.

    Ik ga steeds de fout in met uitspraken zoals 'schön' en 'schon'. Of andere woordjes met umlaut hahaha.

    Usha schreef:
    (...)
    Ik ga steeds de fout in met uitspraken zoals 'schön' en 'schon'. Of andere woordjes met umlaut hahaha.


    Je bent niet de enige, want dat doen heel veel Nederlanders fout. Mijn moeder plaagt mijn vader er altijd mee dat hij het ook nooit weet. Ze beweert dat hij een mailtje eerst gewoon helemaal typt en dan als hij het terugleest wat willekeurige letters kiest om stippeltjes op te zetten. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ach, je komt al best ver. :'D
    Meine nName ist Kelly und ich bin 17 jJahre alt und ich liebe lebe in Holland.
    Hoewel "ich liebe in Holland" op zich wel mogelijk is, alleen zeg je dan dat je lief hebt in Holland, niet dat je er woont. :3

    Technisch gezien zou Holland trouwens ook die Niederlande moeten zijn. Heel veel Duitsers zeggen Holland, maar het is net zoiets als het hele Engeland vs Groot-Brittanië gebeuren; Holland is eigenlijk alleen de provincie en die Niederlande/Nederland is het hele land. ^^


    Shit dus lebe was goed. Ik veranderde hem nog snel naar liebe, hahah. Nouja, zo zie je maar weer, ik kan geen Duits. :p
    Ik hou het wel op Japans. Watashi wa Kelly :Y) moet het alleen nog beter aanleren ^-^


    Ich liebe dich 27.12.23

    Wij hebben net een repetitie gehad waarin de eerste, derde en vierde naamvallen in voor kwamen. Hoop dat ik het goed heb gedaan.. :'D

    Ik doe het wel op z'n Italiaans! Mi chiamo Jaimy :3


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Leshley schreef:
    (...)

    Niet doen, hè (krul) Dat zou ik niet zo waarderen, want dan kun je geen bèta-werk meer doen én ik heb mijn Sherlock nodig. (cat) (maar dat laatste geef ik stiekem niet toe)


    Dat neem ik je niet kwalijk, want ik uit mijn gevoelens zelf ook nooit en ik laat allerlei stukjes mens in de keuken (en buiten de keuken) slingeren. (cat)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Velnias schreef:
    (...)

    Shit dus lebe was goed. Ik veranderde hem nog snel naar liebe, hahah. Nouja, zo zie je maar weer, ik kan geen Duits. :p
    Ik hou het wel op Japans. Watashi wa Kelly :Y) moet het alleen nog beter aanleren ^-^

    Dit gaat vast heel dom klinken, maar Japans is dus niet met al die tekentjes en alle andere streepjes en shit die leuke vormpjes vormen? :W Dit dacht ik altijd D:

    Ik denk dat ze het fonetisch schreef...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Square schreef:
    (...)

    Dat neem ik je niet kwalijk, want ik uit mijn gevoelens zelf ook nooit en ik laat allerlei stukjes mens in de keuken (en buiten de keuken) slingeren. (cat)


    Dat laatste klonk zelfs Hannibalachtig, hoewel het ook van Sherlock is. (cat)


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Leshley schreef:
    Ik doe het wel op z'n Italiaans! Mi chiamo Jaimy :3


    En ik op z'n Nederlands :Y)
    Ik ben Isa


    -