• Beste mensen, met welgemeende liefde en trots presenteer ik u: Het geweldigwaanzinnigübercoolfantastische Kletscafé numero 108!


    Café mededelingen:
    ~ Iedereen is awesome!
    ~ Onze awesomeheid heeft al meer dan vijftig topics gevuld.
    ~ Wij geven elke dag gratis knuffels (en chocolade) (en Nederlands lessen).
    ~ Onze awesomeheid heeft de honderd bereikt
    ~ Er bestaat een Kletscafé story! Enchanted!
    ~ Wij hebben een TinyChat account: klik.

    Het is aan te raden deze beginpost goed door te lezen, er kunnen belangrijke dingen instaan die onenigheid en verwarring kunnen voorkomen.



    Onze awesome crew:

    Werknemers.
    Nori • Combattant • Cafébazin • 12
    Lotta • Novoselic • Cafébazin • 12
    Crystal • Sorcery • Chef-kok • 12
    Jarne • Dooddoenervo • General Manager offtopic • 15
    Sofie • Amaretto • Barvrouw • 14
    Kim • Linger • Entertainer • 18
    Sylvie • Querencia • Serveerster • 19
    Kelly • Velnias • karikatuurtekenaar • 17
    Fren • Ruitenberg • Schrijfster • 13
    Kim(sel) • Linden • Servettenvouwster • 17
    Naomi • Aves • Schoonmaakster • 16
    Bes • Chip • Taartenbakster • 16
    Emma • Krull • Haakster • 19
    Noa • Nightingalex • Muziekante • 13
    Vera • DianePie • Melige-sprookjes-en-gedichten-schrijver-met-gezellige-tekeningen-erbij-creator • 14
    Rick • Hybridium • Gitarist/Webdesigner • 17

    Verslaafden.
    Suuz • Cantabile • Alcoholistische stamgast • 16
    Erieka • Taiga • Frisdrankverslaafde • 18
    Gail • Aldea • Chocolaverslaafde • 17
    Isa • Pumbaa • Disneyverslaafde • 13
    Lisanne • Reveniam • Chocolademelkverslaafde • 15
    Naomi • KilIian • Serieverslaafde • 19
    Yolanda • Kaa • Serieverslaafde • 17
    Sanne • Verlac • Puzzelverslaafde • 14
    Marlou • Vexatious • Gameverslaafde • 14
    Jaimy • Leshley • Tumblrverslaafde • 16
    Jacco • Ateara • Nikitaverslaafde • 18
    Daphne • LeMockingjay • Harry Potter en Hunger Games verslaafde • 14
    Eva • xPrimRoses • Koetjesreepverslaafde • 14
    Annemarije • Litch • Theeverslaafde • 16
    Do • SuperTOMMO • Cookieverslaafde • 13
    Leah • Al • Schrijfverslaafde • 13
    Coosje • Journals • Social media verslaafde • 14
    Minke • Atlantica • Animeverslaafde • 15
    Emma • Opinio • Fruitverslaafde • 15
    Kim • Cassia • Internet-/series-/dierenverslaafde • 19
    Annick • Pukkelxding • Sims 2 verslaafde • 20
    Demi • Lorum • Sims 3 verslaafde • 14
    Inge • Square • Badeendjesverslaafde • 17
    Merel • Usha • Pretty Little Liars verslaafde • 15
    Freya • Cresseyde • Fantasy verslaafde • 17

    Wil jij ook bij de crew horen? Iedereen is welkom! Hoe meer zielen, hoe meer vreugde. :3
    Zeg je naam, leeftijd en werk/verslaving, dan zetten we je erbij! (:

    Prijslijst.
         


         




    Het Kletscafé; Wist je dat..?
    Wist je dat:
    • Het Kletscafé is ontstaan door het vele offtopic gaan in een topic door een aantal users?
    • Nori (Combattant) de naam ''Kletscafé'' heeft bedacht?
    • Het eerste Kletscafé-topic op 28 oktober 2013 geopend is?
    • Jarne (Dooddoenervo) de prijslijst heeft bedacht?
    • Rick (Finsceal) de Kletscafésite heeft gemaakt?
    • Lotta (Novoselic) met haar leeftijd van twaalf jaar de jongste kroegbaas is?
    • Het Kletscafe ook een eigen Quizletaccount heeft? Kijk hiervoor bij de Kletscafé spin-off.
    • Hier de weddenschap tussen Jarne (Dooddoenervo) en Erieka (Taiga) is ontstaan?
    • Dit het enige topic is waar zoveel aan truth or dare wordt gedaan?
    • Nori (Combattant) gek is van Rihanna en al begint te flippen als ze haar naam hoort?
    • Lotta (Novoselic) de trendsetter is van de trend om de hoofdletter "i" te gebruiken in plaats van de "l"?
    • Lotta (Novoselic) (bedenker van de naam), Jarne (Dooddoenervo) en Bes (Chip) de bedenkers van het Rowlingisme zijn?
    • Sick nu echt officieel is?
    • Rick (Finsceal) goed is in het bedenken van Ships?
    • Hij inmiddels Koos heeft bedacht?
    • In topic 80 alle wensen voor de GIF's uitkwamen?



    Let op: er zijn regels!
    ~ Degene met de laatste reactie opent het nieuwe topic, tenzij anders aangegeven.
    ~ We doen niet lullig of gemeen tegen elkaar.
    ~ Iedereen is leuk en niemand heeft nood aan hatelijke opmerkingen.

    [ bericht aangepast op 11 maart 2014 - 19:49 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik heb Nederlands, Engels, Frans en Latijn als talen op school, en thuis geef ik mezelf Duits. (cat)


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Leshley schreef:
    (...)

    Ah, ik heb ook LO natuurlijk ^^ Mijn lijst lijkt echt zo kort ;x en ik heb er spijt van dat ik geen M&O heb en geen Frans :\ Maar ja, ik had in eerste instantie biologie en BSM (bewegen, sport en maatschappij), BSM krijgen we pas in de vijfde, nu dus en biologie was al wel van start. Alleen mijn astma verergerde dusdanig dat ik geen BSM meer wilde, omdat ik er dan tegenop zou zien, en biologie lag me gewoon niet. Dus toen had ik een probleem :'D Want dan miste ik een vak in mijn vrije deel en daar moet je verplicht een vak. Dus heb ik driekwart jaar filosofie ingehaald :]

    Ze boden bij ons Psychologie aan, tot vorig jaar. (no_chears) Ik had het met alle plezier willen volgen in mijn vrije deel.. D: En aw, dat is enorm vervelend dat je astma daarvoor zorgde. Maar voor psychologie is het toch handig dat je biologie hebt gehad, aangezien je de basis dingen terug krijgt in je eerste jaar van de studie? Of lees ik dingen nou verkeerd in boekjes. :'D

    Novoselic schreef:
    Ik heb Nederlands, Engels, Frans en Latijn als talen op school, en thuis geef ik mezelf Duits. (cat)


    Duits krijg je nog wel, vanaf het vierde.
    Onze school biedt ook nog Spaans en Italiaans aan in een keuzevak.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Usha schreef:
    (...)
    Bij ons Spaans, Frans, Duits, Latijns en Grieks. En als je VWO+ deed in de eerste/tweede was er zelfs een periode dat je drie lessen Turks kreeg of zoiets. :'D Vrienden van me hadden het daar over toen de tijd, hahaha.

    @ Hierboven: Ja, maar ik had het over het gedeelte van de HAVO en VWO. Is dat dan ook overal hetzelfde? Haha.


    Ja, ik dacht van wel. Als je vwo doet moet je altijd een tweede moderne vreemde taal doen (naast Engels dus) en op de havo is dat niet verplicht.

    Op onze school geven ze geen Latijns en Grieks, want ze bieden geen gymnasium aan. Maar ik deed Atheneum+ en dat hield in dat ik drie jaar lang Spaans, Frans én Duits (en Engels natuurlijk) had zonder een vak te kunnen laten vallen, dus ik heb de klassieke talen niet gemist, haha. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Cresseyde schreef:
    (...)

    Duits krijg je nog wel, vanaf het vierde.
    Onze school biedt ook nog Spaans en Italiaans aan in een keuzevak.

    Ja, maar blergh. Ik vind talen leren op school zo stom. Ik leer liever iets omdat ik het zelf wil.

    [ bericht aangepast op 10 maart 2014 - 20:53 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Novoselic schreef:
    Ik heb Nederlands, Engels, Frans en Latijn als talen op school, en thuis geef ik mezelf Duits. (cat)


    Ha, als je ooit nog hulp nodig hebt met Duits, dann helfe ich dir gerne. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Novoselic schreef:
    (...)
    Ja, maar blergh. Ik vind talen leren op school zo stom. Ik leer liever iets omdat ik het zelf wil.


    Dat is de definitie van willen, ja (:

    Dat Nederlandse systeem, echt waar, hoe meer ik erover hoor, hoe onduidelijker het wordt, zo uitgebreid.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Cresseyde schreef:
    (...)

    Dat is de definitie van willen, ja (:

    Dat Nederlandse systeem, echt waar, hoe meer ik erover hoor, hoe onduidelijker het wordt, zo uitgebreid.


    Volgens mij ligt dat er gewoon aan dat je er niet mee opgroeit. Het is soms best wel ingewikkeld, ja, maar op zich valt het heel goed te begrijpen, vind ik. Ik snap juist weer niets van het Belgische systeem. Drie keer per jaar examens? Buizen? Nee joh, toetsweken en onvoldoendes. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ha, als je ooit nog hulp nodig hebt met Duits, dann helfe ich dir gerne. :Y)

    Dank u. ^^


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik zit echt te twijfelen of ik mee zal doen aan de verkiezingen, urgh. (cat)


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Usha schreef:
    (...)
    Ze boden bij ons Psychologie aan, tot vorig jaar. (no_chears) Ik had het met alle plezier willen volgen in mijn vrije deel.. D: En aw, dat is enorm vervelend dat je astma daarvoor zorgde. Maar voor psychologie is het toch handig dat je biologie hebt gehad, aangezien je de basis dingen terug krijgt in je eerste jaar van de studie? Of lees ik dingen nou verkeerd in boekjes. :'D


    Ah, dat is helemaal niet zo belangrijk. Daarom had ik wel in eerste instantie biologie gekozen, maar ik heb gewoon mijn eigen navraag gedaan. Mij is verteld dat biologie handig is, maar niet noodzakelijk. Nu moet ik gewoon iets harder er voor leren dan, maar that's it :]


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Novoselic schreef:
    Ik zit echt te twijfelen of ik mee zal doen aan de verkiezingen, urgh. (cat)


    Hm, ik ook.
    Maar als je echt twijfelt om de reden die je daar ook al genoemd had, zou ik me gewoon inschrijven.

    @ Inge, vanaf de derde graad hebben we maar twee keer per jaar meer examens ^^


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Cresseyde schreef:
    (...)

    Hm, ik ook.
    Maar als je echt twijfelt om de reden die je daar ook al genoemd had, zou ik me gewoon inschrijven.

    @ Inge, vanaf de derde graad hebben we maar twee keer per jaar meer examens ^^


    Graad. Dat maakt het niet gemakkelijker, haha. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    I am hungry (cat)


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Novoselic schreef:
    Ik zit echt te twijfelen of ik mee zal doen aan de verkiezingen, urgh. (cat)


    Je hebt niets te verliezen. Als je het wilt, zou ik het gewoon doen. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan