MissMalikLuf schreef:
Nee dat vind ik niet ja er zijn zulk soort mensen, maar niet iedereen ik zelf ben marrokaans dus het is zwz moeilijker om te discrimineren.
Maar niet dat ik het wil doen ik vind dat racisme echt moet verdwijnen ook al ben je Marokkaans Nederlands chinees Turks Enz.
Je bent een mens dus je hoort gelijk te staan. !
Sorry hoor, maar hier moet ik echt op reageren. (I tried not to)
Dus omdat je Marokkaanse bent is het moeilijker om te discrimineren? Sorry hoor, maar dat vind ik echt onzin. Marokkanen, Turken, Nederlanders etc. kunnen allemaal discrimineren. Nu lijkt het net alsof alleen iedereen behalve Marokkanen discrimineert.
Daarnaast is discriminatie iets anders dan racisme. Discriminatie is niet automatisch racisme, maar racisme is wel discriminatie.
Discriminatie betekent dat mensen onterecht een verschillende behandeling krijgen. Discriminatie is mogelijk op basis van geslacht, godsdienst, handicap, leeftijd, afkomst, huidskleur, ras, burgerlijke staat en seksuele voorkeur.
En ik ben van mening dat ook racisme bij alle volkeren voor kan komen. Of je nou Turks, Marokkaans, Nederlands of wat dan ook bent. Pas dus op met wat je zegt en hoe, want de manier waarop je het zegt kan ook opgevat worden als discriminatie of racisme, aangezien het nu lijkt alsof anderen sneller/meer discrimineren dan, in jou geval, Marokkanen.
En verder, nee, ik denk niet dat racisme in iedereen aanwezig is, niet automatisch in ieder geval. Ik denk dat het heel erg ligt aan de ervaringen die je hebt en de omgeving waarin je op groeit. Zijn je ouders erg racistisch en groei je op in zo'n omgeving? Dan weet je misschien niet beter. Heb je nare ervaringen met een bepaalde nationaliteit en was het per toeval steeds dezelfde nationaliteit, dan kan ik me voorstellen dat je daar een bepaalde mening over vormt die racistisch kan zijn.
[ bericht aangepast op 9 maart 2014 - 10:18 ]