• Een witte herders hond puppy, weehhh :'(
    Een van mijn beste vriendinnen heeft 4 honden, een hond heeft 10 puppy's gekregen! En nu wil ik er zo graag eentje.
    Als ze op hun moeder lijken zijn ze échte knuffelbeertjes <'3 En ze zijn echt heel erg mooi. Maar het enige probleem is.. Ze kosten waarschijnlijk tussen de 500 en de 900 euri.. En het klinkt niet veel.. Maar ik betwijfel of mam het er aan uit wil geven. En vooral in de situatie van nu kan ik me goed voorstellen dat het niet bepaald handig zal zijn. Maar ze reageerde echt heel goed en best enthousiast eerlijk gezegd.
    Heeft iemand nog goede ouders-overhaal tips? Ik weet in ieder geval dat ik niet moet zeuren, dan worden ze het zat en kan ik het wel vergeten ):


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Assassin schreef:
    Well, ik denk dat het in de situatie met je vader lastig kan zijn, vooral omdat een puppy erg veel vergt. Er kan snel irritatie ontstaan hierdoor. Maar aan de andere kant kan het ook een opvrolijker zijn voor het hele gezin, vooral voor je vader. Mensen met huisdieren leven langer, zeggen ze. Zolang je zeker weet dat je goed voor het beestje zal zorgen en zorgt dat je ouders niet ervoor opdraaien en zij niet geïrriteerd raken ervan is het altijd een leuke optie, zolang het met het geld gewoon gaat lukken. Het is natuurlijk wel duur, maar als jullie het kunnen missen is het toch geen probleem? Vergeet niet dat je wel naar puppycursus moet, vooral als je jullie eerste keer is met die soort.


    Mijn ouders hebben vroeger al best een aantal honden gehad, dus ik weet niet of zo'n cursus nodig is..
    En ja, je denkt precies zoals mij! En ik zal alles voor mam, pap en de puppy doen. Alles.
    En het geld dat we moeten betalen is juist het probleem. Maar ik wil ze best terugbetalen. En we hebben ook twee katten, dus wat maakt het uit als ze een zak extra brokjes moeten kopen? ;p


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Combattant schreef:
    (...)

    Mijn ouders hebben vroeger al best een aantal honden gehad, dus ik weet niet of zo'n cursus nodig is..
    En ja, je denkt precies zoals mij! En ik zal alles voor mam, pap en de puppy doen. Alles.
    En het geld dat we moeten betalen is juist het probleem. Maar ik wil ze best terugbetalen. En we hebben ook twee katten, dus wat maakt het uit als ze een zak extra brokjes moeten kopen? ;p
    Een hond is meer dan een extra zak brokjes.
    En honden zijn wel wat meer dan katten.


    I live for the applause, you will die for it.

    Rivaille schreef:
    (...)Een hond is meer dan een extra zak brokjes.
    En honden zijn wel wat meer dan katten.

    Vraagje, heb je eigenlijk mijn berichten op de vorige pagina niet gelezen?
    Ik heb eerlijk gezegd niet veel aan zo'n reactie, danku


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Combattant schreef:
    (...)

    Mijn ouders hebben vroeger al best een aantal honden gehad, dus ik weet niet of zo'n cursus nodig is..
    En ja, je denkt precies zoals mij! En ik zal alles voor mam, pap en de puppy doen. Alles.
    En het geld dat we moeten betalen is juist het probleem. Maar ik wil ze best terugbetalen. En we hebben ook twee katten, dus wat maakt het uit als ze een zak extra brokjes moeten kopen? ;p


    Een cursus is altijd handig, al is het maar een paar keer. Vooral omdat elke soort anders is. Het beste is in ieder geval om er veel informatie op te zoeken, kijken hoe ze in gezinnen zijn, hoeveel energie ze hebben en hoeveel je met ze moet doen, hoeveel ze uitgelaten moeten worden, geborsteld.
    Probeer gelijk te kijken voor hoeveel je zou kunnen krijgen bij je vrienden, maar zorg er wel voor dat ze tegen dan ontwormd zijn en ingeënt, misschien zelfs eventueel gecastreerd of steriliseren. Als dit allemaal gedaan is scheelt het namelijk ook al een boel geld.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Een cursus is altijd handig, al is het maar een paar keer. Vooral omdat elke soort anders is. Het beste is in ieder geval om er veel informatie op te zoeken, kijken hoe ze in gezinnen zijn, hoeveel energie ze hebben en hoeveel je met ze moet doen, hoeveel ze uitgelaten moeten worden, geborsteld.
    Probeer gelijk te kijken voor hoeveel je zou kunnen krijgen bij je vrienden, maar zorg er wel voor dat ze tegen dan ontwormd zijn en ingeënt, misschien zelfs eventueel gecastreerd of steriliseren. Als dit allemaal gedaan is scheelt het namelijk ook al een boel geld.


    die vriendin wil dus ongeveer 900,- hebben. Dat gaat hem dus écht niet worden. En bij die link die ik stuurde staan al een paar goede tips over boeren fox'en (:
    Bedankt voor de tips trouwens (: Heb je zelf ervaring met honden?


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Combattant schreef:
    (...)

    die vriendin wil dus ongeveer 900,- hebben. Dat gaat hem dus écht niet worden. En bij die link die ik stuurde staan al een paar goede tips over boeren fox'en (:
    Bedankt voor de tips trouwens (: Heb je zelf ervaring met honden?


    Nee, ik kijk veel Animal planet. (cat) Daar heb je altijd van die shows die per ras honden bespreken en zeggen waar je op moet letten en ik heb zelf katten waarbij je ook op dat soort dingen moet letten. Maar als je dat soort dingen van te voren goed uitzoekt, laat je je ouders zien dat je verantwoordelijk bent en niet zomaar iets doet. Ik denk dat je ze daarmee eerder over kan halen dan dat je stuitert over een puppy die je graag wilt omdat het zo lief is. Maar ik denk dat je dat zelf ook doorhebt omdat je al zoveel opzoekt, ook over geld.
    900 is echt heel erg veel, maar op zich ook logisch, dat is een normale prijs voor rashonden. Die pups op die foto's zijn trouwens echt heel schattig. :3 En veeeel goedkoper.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Nee, ik kijk veel Animal planet. (cat) Daar heb je altijd van die shows die per ras honden bespreken en zeggen waar je op moet letten en ik heb zelf katten waarbij je ook op dat soort dingen moet letten. Maar als je dat soort dingen van te voren goed uitzoekt, laat je je ouders zien dat je verantwoordelijk bent en niet zomaar iets doet. Ik denk dat je ze daarmee eerder over kan halen dan dat je stuitert over een puppy die je graag wilt omdat het zo lief is. Maar ik denk dat je dat zelf ook doorhebt omdat je al zoveel opzoekt, ook over geld.
    900 is echt heel erg veel, maar op zich ook logisch, dat is een normale prijs voor rashonden. Die pups op die foto's zijn trouwens echt heel schattig. :3 En veeeel goedkoper.


    Ja, ik ben al aardig lang aan het zoeken, haha.
    En die boeren fox'en lijken me eerlijk gezegd nog leuker ook (: Veel speelser, ik weet niet waarom.
    Eerlijk gezegd, ik ben gek op vuilnisbakken ras (:


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Combattant schreef:
    (...)

    Ja, ik ben al aardig lang aan het zoeken, haha.
    En die boeren fox'en lijken me eerlijk gezegd nog leuker ook (: Veel speelser, ik weet niet waarom.
    Eerlijk gezegd, ik ben gek op vuilnisbakken ras (:


    Ja, die zijn geweldig! Mijn broer en zijn vriendin hebben er een geadopteerd uit Roemenië geloof ik, moest worden overgevlogen, maar het is een prachtige en heeel lieve hond. Wel al iets ouder, maar het past goed bij hun jongere hond die er iets rustiger van wordt.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Ja, die zijn geweldig! Mijn broer en zijn vriendin hebben er een geadopteerd uit Roemenië geloof ik, moest worden overgevlogen, maar het is een prachtige en heeel lieve hond. Wel al iets ouder, maar het past goed bij hun jongere hond die er iets rustiger van wordt.


    Ik kan niet stoppen met kijken van filmpjes en het opzoeken van informatie (:
    Maar inderdaad, ik ken mezelf. Mam denkt dat dit weer een opvlieger is. Als ik iets wil, dan doe ik eerst héél enthousiast en dan heb ik het er nooit meer over. Maar dit ga ik doorzetten (:


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Combattant schreef:
    (...)

    Ik kan niet stoppen met kijken van filmpjes en het opzoeken van informatie (:
    Maar inderdaad, ik ken mezelf. Mam denkt dat dit weer een opvlieger is. Als ik iets wil, dan doe ik eerst héél enthousiast en dan heb ik het er nooit meer over. Maar dit ga ik doorzetten (:


    Lul ze maar helemaal slap voor dagen met alles wat je erover vind, haha. Ik hoop echt voor je dat het je lukt. :3


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Lul ze maar helemaal slap voor dagen met alles wat je erover vind, haha. Ik hoop echt voor je dat het je lukt. :3


    Ik hoop het ook zo (:
    En zeuren? Ik ga een hele samenvatting maken en die geven, als ik begin te zeuren word het niks haha.
    Maarre.. als het lukt ga ik je wel volspammen met foto's (:


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Combattant schreef:
    (...)

    Ik hoop het ook zo (:
    En zeuren? Ik ga een hele samenvatting maken en die geven, als ik begin te zeuren word het niks haha.
    Maarre.. als het lukt ga ik je wel volspammen met foto's (:


    Aah, dat vind ik echt een goed idee! En namen, ik wil weten hoe je hem/haar gaat noemen. Hebben jullie een voorkeur voor het geslacht eigenlijk?


    Your make-up is terrible

    Combattant schreef:
    (...)
    Vraagje, heb je eigenlijk mijn berichten op de vorige pagina niet gelezen?
    Ik heb eerlijk gezegd niet veel aan zo'n reactie, danku
    Oké, doei.


    I live for the applause, you will die for it.

    Assassin schreef:
    (...)

    Aah, dat vind ik echt een goed idee! En namen, ik wil weten hoe je hem/haar gaat noemen. Hebben jullie een voorkeur voor het geslacht eigenlijk?


    Ik zelf heb eerlijk gezegd liever een vrouwtje, ik weet niet wat mijn ouders willen. Ik kan niet echt een gesprek met ze aangaan voordat ze zien dat ik dit echt wil en ik laat zien dat ik ook echt weet waar ik het over heb.
    Oh, ik zou het eigenlijk niet weten.. Hm.. Luna heb ik altijd wel mooi gevonden, maar Nouska klinkt zo lief (: of Simba! haha


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Combattant schreef:
    Ik heb geen idee of je dan zuinig bent of niet. Waarschijnlijk wel x]


    Moet wel, ben al genoeg schulden aan het opbouwen (cat)


    quidquid excusatio prandium pro