• Een witte herders hond puppy, weehhh :'(
    Een van mijn beste vriendinnen heeft 4 honden, een hond heeft 10 puppy's gekregen! En nu wil ik er zo graag eentje.
    Als ze op hun moeder lijken zijn ze échte knuffelbeertjes <'3 En ze zijn echt heel erg mooi. Maar het enige probleem is.. Ze kosten waarschijnlijk tussen de 500 en de 900 euri.. En het klinkt niet veel.. Maar ik betwijfel of mam het er aan uit wil geven. En vooral in de situatie van nu kan ik me goed voorstellen dat het niet bepaald handig zal zijn. Maar ze reageerde echt heel goed en best enthousiast eerlijk gezegd.
    Heeft iemand nog goede ouders-overhaal tips? Ik weet in ieder geval dat ik niet moet zeuren, dan worden ze het zat en kan ik het wel vergeten ):


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Hmm, nouja je moet niet enkel denken aan de prijs, maar ook aan het onderhoud. Zo'n herder vergt bijvoorbeeld veel aandacht op het gebied van beweging dus je kan ze vertellen dat jij wel wandelingen wilt gaan maken met de hond (zelfs in slecht weer).

    Het klinkt niet veel? Ik vind het toch behoorlijk veel klinken :').
    Maar hmm, je kunt de informatie voor een puppy opzoeken; wat ze nodig hebben, etc. En je voorbereiden, laten zien dat jij wel goed voor dat hondje kan zorgen.
    Dat laat ook meteen zien hoe graag je het wilt en je er de moeite voor doet.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    500-900 euro? Niet veel? Ik weet niet wat jouw inschatting van 'niet veel' is, maar ik vind dat behoorlijk veel.
    Eh, misschien dat het gezond is voor je vader (ik had je andere topic gelezen) om met de hond buiten te lopen, om weer aan te sterken?
    Sterke daar trouwens nog mee. Ik was helemaal vergeten te reageren. -.-"


    Deep inside, I've never felt alive

    Tussen de 500 en 900 euro's is best veel joh! En dan komen er nog dokterskosten en voeding erbij. Ik weet geen overhaal tips, sinds ik al mijn hondjes gratis heb gekregen. (Lang leve goed bevriend zijn met iemand die zo ongeveer 20 puppy's tegelijk kreeg. Dan krijg je gratis een schatje.) Maar een knuffel moet wel helpen. Moeders houden van knuffels.


    -

    500-900 euro? Zijn dat volbloed herder pups met stamboom en shit of zo O.o En krijg je geen vriendenprijsje voor dat beest? Wanneer iemand in mijn omgeving een nest heeft (de weinige keren dat dat gebeurd) willen de mensen er alleen maar van af, die geven de pups gratis weg.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Oh, ik ben gewend dat als ik iets veel vind, andere het niet vinden x]
    Maar ja, ik vind het ook veel ):
    En ik heb over de beweging en die shit al nagedacht

    [ bericht aangepast op 21 feb 2014 - 20:27 ]


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Ook de dingen die je dan moet aanschaffen, zoals een halsband en riem, bench, mand, eten/drinkbak, speeltjes, verzorging, etc, etc. En dan moet je ook bedenken dat 't puppy'tje dingen molt.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ehm, je vriendin heeft toevallig een stel "knuffelbeertjes" en ze zijn zo snoezig dat je er ook wel een wilt? Het zijn levende dieren. Je zit minstens tien jaar aan een hond vast en binnen een paar maanden is dat schattige pupje een grote hond. Heb je al gedacht aan al die spullen die je moet aanschaffen? Dat je hem minstens 3 x per dag moet uitlaten, de rest van zijn leven? Dat hij naar de training moet, je een hele tijd kwijt bent met hem properly opvoeden, etc..

    Heerlijk, wanneer mensen zomaar een hond willen nemen omdat ze zo snoezig zijn zonder erover na te denken. -__-


    ars moriendi

    Ribery schreef:
    Ehm, je vriendin heeft toevallig een stel "knuffelbeertjes" en ze zijn zo snoezig dat je er ook wel een wilt? Het zijn levende dieren. Je zit minstens tien jaar aan een hond vast en binnen een paar maanden is dat schattige pupje een grote hond. Heb je al gedacht aan al die spullen die je moet aanschaffen? Dat je hem minstens 3 x per dag moet uitlaten, de rest van zijn leven? Dat hij naar de training moet, je een hele tijd kwijt bent met hem properly opvoeden, etc..

    Heerlijk, wanneer mensen zomaar een hond willen nemen omdat ze zo snoezig zijn zonder erover na te denken. -__-


    Luister, mijn bericht was misschien een beetje oppervlakkig, maar ik wil al zo'n.. laten we zeggen.. Heel mijn leven al een hond. Ik zal trouw blijven wandelen en zoals ik al zei; die vriendin heeft al 4 honden en die vind ik net zo leuk als de puppy's zelf. Dus ik had wel alles kunnen uittypen in mijn bericht maar ik vond het best wel duidelijk eerlijk gezegd


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Ik heb iets nog veel leukers gevonden (:
    KLIK
    Met een kleien rekensom voor de basis dingen:
    Puppy, Boeren fox: 150,-
    Halsband: 5,-
    Riem: 5,-
    Mand: 10,-
    Bench: 30,-
    Tandpasta en tandenborstel: 12,-
    Hondenbrokken: Ongeveer 25,- per maand
    Speeltjes: Hebben we
    Voer- en drinkbakken: Hebben we
    Borstel: Hebben we


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Wie gaat dat allemaal betalen dan? Je ouders? Vinden hun het niet erg om ervoor te betalen of betaal je een deel terug?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Chiroptera schreef:
    Wie gaat dat allemaal betalen dan? Je ouders? Vinden hun het niet erg om ervoor te betalen of betaal je een deel terug?

    Het geld is inderdaad het grootste probleem. Ik wil het eigenlijk zo regelen dat ik de helft, of een kwart terugbetaal. Dus ik hoop dat ze daar voor openstaan


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Combattant schreef:
    Een witte herders hond puppy, weehhh :'(
    Een van mijn beste vriendinnen heeft 4 honden, een hond heeft 10 puppy's gekregen! En nu wil ik er zo graag eentje.
    Als ze op hun moeder lijken zijn ze échte knuffelbeertjes <'3 En ze zijn echt heel erg mooi. Maar het enige probleem is.. Ze kosten waarschijnlijk tussen de 500 en de 900 euri.. En het klinkt niet veel.. Maar ik betwijfel of mam het er aan uit wil geven. En vooral in de situatie van nu kan ik me goed voorstellen dat het niet bepaald handig zal zijn. Maar ze reageerde echt heel goed en best enthousiast eerlijk gezegd.
    Heeft iemand nog goede ouders-overhaal tips? Ik weet in ieder geval dat ik niet moet zeuren, dan worden ze het zat en kan ik het wel vergeten ):


    ... Lol. Daar kan ik anderhalve maand-twee maanden van leven.


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik heb geen idee of je dan zuinig bent of niet. Waarschijnlijk wel x]


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Well, ik denk dat het in de situatie met je vader lastig kan zijn, vooral omdat een puppy erg veel vergt. Er kan snel irritatie ontstaan hierdoor. Maar aan de andere kant kan het ook een opvrolijker zijn voor het hele gezin, vooral voor je vader. Mensen met huisdieren leven langer, zeggen ze. Zolang je zeker weet dat je goed voor het beestje zal zorgen en zorgt dat je ouders niet ervoor opdraaien en zij niet geïrriteerd raken ervan is het altijd een leuke optie, zolang het met het geld gewoon gaat lukken. Het is natuurlijk wel duur, maar als jullie het kunnen missen is het toch geen probleem? Vergeet niet dat je wel naar puppycursus moet, vooral als je jullie eerste keer is met die soort.


    Your make-up is terrible