DarkAng3l schreef:
Matthew ClairMont -- Dokter/Kwakzalver
Een tel keek ik hem aan toen hij knikte. "Ik meen het Shadow. Jullie zijn de laatste van de Oude Broederschap, laat dat niet verloren gaan." Het was voor mij een manier van aanduiden dat ze de aanval overleefd hadden en niet erna bij de Orde gekomen waren. "En denk niet dat je de enige bent die wraak wilt. Wees enkel niet zo dom om fouten te maken die je kan vermijden." Ik mocht dan wel een dokter zijn en geen lid van de Orde, ik was niet achterlijk. De Assassins zaten achter de Tempeliers aan en laat het nu net die laatste zijn die de aanval hadden uitgevoerd. Er was al voor minder wraak genomen in deze wereld.
"Matthew, houd er rekening mee dat er meerdere gewonden kunnen komen." Kalm liep ik de trap af. "Hou elkaar heel, dan ben ik al lang tevreden. Ik haat overuren." Hoofdschuddend liep in naar de hoofdpoort. Wanneer zouden ze het eens gaan leren dat geweld niets oploste? Je maakte er meer mee kapot dan dat je er goed mee deed. Het was immers geweld die dit alles had veroorzaakt. Hoeveel meer bloed moest er nog vloeien voor ze eindelijk tevreden waren? Ik kon zo een paar mensen aanduiden die ik als vrienden beschouwde en liever niet kwijt raakte.
Met een zucht zakte ik buiten op de trappen neer. Ik had even gewoon geen fut meer om nu gelijk terug te keren naar het dorp. Ik wist dingen die Shadow niet wist. Dingen die ik hem niet kon vertellen, wilde ik geen vertrouwen schaden. Ik had nu eenmaal een eed afgelegd om het vertrouwen tussen dokter en patiënt niet te schaden, maar als het zo verder ging.... Zwijgend en piekerend staarde ik naar het oefenveld. Er moest toch iets zijn dat ik kon doen?
Shadow Raeper ~ Mentor
Grijzend kijk ik hem aan, misschien had Matthew gelijk... Maar waar ik op aasde was niet wraak... Het was iets anders... Ik wilde iets terug krijgen van wat mij afgenomen was... En ik wist bijna waar ik het terug kon vinden... Als ik dat terug had, kon ik vredig sterven...
"Ik meen het Shadow. Jullie zijn de laatste van de Oude Broederschap, laat dat niet verloren gaan." Ik knikte alleen, maar mijn gedachten was ergens anders... Mijn gedachten was bij de gene waar ik werkelijk van was gaan houden... Waar ik van begon lief te hebben... En daarom... had ik ook het teken van de assassins op mijn borst gebrand... Omdat die persoon mij eraan herinnerde wat het leven daad werkelijk in hield... Wat het leven daad werkelijk te brengen had...
"Hou elkaar heel, dan ben ik al lang tevreden. Ik haat overuren." ik begin te lachen waarna ik rustig met hem mee loop, misschien had die gelijk en moesten we eens oppassen met wat wij deden. Overuren haatte iedereen, behalve als je een ander leven had gekozen... Dan hoorde die erbij.
Als Matthew gaat zitten op de trap buiten het kasteel, ga ik even naast hem staan.
"Matthew, ieder loopt met zijn eigen problemen, dat is waar... Maar niemand hoeft alleen te staan, tenzij die daar voor kiest. Ik ben al blij met de hulp die je ons bied Matthew... Maar wees gewaarschuwd, want hoe meer je je met ons bemoeit... Hoe meer je ook een gevaar word voor de Tempeliers."
na dat gezegd te hebben draai ik mijzelf weer om waarna ik het kasteel weer in loop.
Ik moest even van mijn gedachtes af, en dat kon gemakkelijk met wat oefeningen te doen...