• Omdat iedereen te bang was een nieuw topic te openen, en Myrthe me al begon te poken in m'n gastenboek, open ik maar even een nieuwe. :'D

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 15 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Apricity (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)


    GIFS VOLGEN LATER >:'D
    -> Gifs zijn gearriveerd. c:








    [ bericht aangepast op 19 jan 2014 - 22:49 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Haha xd Ik wilde net hetzelfde toen, want het duurde me ook een beetje te lang af en ik had een belangrijke vraag, maar toen zag ik dat dit topic al was geopend xd Dus net op tijd.

    Maar in ieder geval mijn vraag, ik wil een nieuw filmpje maken, maar ik weet niet goed welke anime ik moet kiezen.
    Zijn er suggesties? Want ik zit te twijfelen welke ik wil doen :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Tsukuyomi schreef:
    Haha xd Ik wilde net hetzelfde toen, want het duurde me ook een beetje te lang af en ik had een belangrijke vraag, maar toen zag ik dat dit topic al was geopend xd Dus net op tijd.

    Maar in ieder geval mijn vraag, ik wil een nieuw filmpje maken, maar ik weet niet goed welke anime ik moet kiezen.
    Zijn er suggesties? Want ik zit te twijfelen welke ik wil doen :)


    *gaat naar je MAL*
    OMG IK ZIE LELOUCH (':

    Ehm trouwens, over Lelouch gesproken, Code Geass misschien? Of anders AnoHana?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Haha ik zat ook al te kijken wanneer wordt die weer aangemaakt.
    Hmm, gaat ook even naar je anime list :3

    Naruto - Code geass - Guilty Crown - Toradora.

    Parachutes schreef:
    (...)

    *gaat naar je MAL*
    OMG IK ZIE LELOUCH (':

    Ehm trouwens, over Lelouch gesproken, Code Geass misschien? Of anders AnoHana?


    Haha xd jaa, code geass is wel een goede op zich, maar mijn probleem daarmee is, dat ik niet kan ontkomen aan de reuze robot's. Anohana is ook een goede, maar miss iets te kleinschalig om echt een goede amv te maken. Het heeft niet van die doorbraak momenten als Clannad en Angel Beats of Toradora hebben, dus zit daar nog beetje over na te denken.

    Gomenasai schreef:
    Haha ik zat ook al te kijken wanneer wordt die weer aangemaakt.
    Hmm, gaat ook even naar je anime list :3

    Naruto - Code geass - Guilty Crown - Toradora.


    Hmm jaa, Guilty Crown zou ook een goede zijn, maar daar vind ik het vehraal wat minder geschikt om een goede amv te maken en Toradora is in principe ook een goede suggestie en zal daar eens over nadenken of miss Naruto :O Maar ja, dan duurt het wel ff, want dan moet ik echt door oneindig veel beeldmateriaal heen xd haha



    Jaa sorry, ik ben erg kritisch xd hahaha,
    Maar heel erg bedankt voor de suggestie, dat waardeer ik zeer! :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Hmm jaa, Guilty Crown zou ook een goede zijn, maar daar vind ik het vehraal wat minder geschikt om een goede amv te maken en Toradora is in principe ook een goede suggestie en zal daar eens over nadenken of miss Naruto :O Maar ja, dan duurt het wel ff, want dan moet ik echt door oneindig veel beeldmateriaal heen xd haha



    Jaa sorry, ik ben erg kritisch xd hahaha,
    Maar heel erg bedankt voor de suggestie, dat waardeer ik zeer! :)


    Pff, AnoHana vind ik juist heel erg geschikt voor AMV's hoor. ;o Daar kun je zoveel emoties mee oproepen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Haha geen probleem, ik heb Guilty crown nog niet gezien though, maar heb er goede dingen over gehoord.
    Dus was wel benieuwd :p

    Parachutes schreef:
    (...)

    Pff, AnoHana vind ik juist heel erg geschikt voor AMV's hoor. ;o Daar kun je zoveel emoties mee oproepen.


    Jawel, maar ik vind Anohana zo'n anime die net iets onder de absolute top zit. Het maakt echt heel weinig fouten, maar het heeft net niet dat extra's dat mensen echt laat nadenken en van een goede anime een top anime maakt. Anime's als bijvoorbeeld Angel Beats, Clannad en Toradora hebben dat wel naar mijn mening. En je zou miss het einde aan kunnen stippelen, wat er natuurlijk heel dicht tegenaan zit, maar ik vind het net nog niet genoeg. Maar anohana blijft toch wel een hartstikke goede anime en ik wil echt niet afdingen op de prestaties daarvan, maar het is gewoon net niet de absolute top naar mijn mening.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Oeh -gaat gifs raden-
    Coppelion, No.6, Een jochie met een heksenhoed Tsubasa? ;D Pandora Hearts? ;D Andere animes die tot jouw favorieten horen met een blond jochie? ;D, Tokyo Ravens ;D.

    Oh Kevins vraag -gaat absoluut niet naar jouw MAL want dat zou onorigineel zijn-

    Elfen Lied? Death Note? Kamisama no Inaiblablablabl? of Nana? ;o


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Oh nu vergat ik mijn eigen vraag -.- ...
    In welke animes gaan overleden mensjes in het niets op? Ok beetje raar uitgelegd.. Maar zoals In Angel Beats dat ze 'dood' gaan en gewoon verdwijnen.
    Ik heb al een paar maar wil eventjes meer opties horen of ik niks vergeet ;o.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Oeh -gaat gifs raden-
    Coppelion, No.6, Een jochie met een heksenhoed Tsubasa? ;D Pandora Hearts? ;D Andere animes die tot jouw favorieten horen met een blond jochie? ;D, Tokyo Ravens ;D.

    Oh Kevins vraag -gaat absoluut niet naar jouw MAL want dat zou onorigineel zijn-

    Elfen Lied? Death Note? Kamisama no Inaiblablablabl? of Nana? ;o


    Goed, goed, half goed, maar je raadde twee keer hehe XD - het is in ieder geval Pandora Hearts ^^ en goed. ;D

    @Kevin mweh, ik vind AnoHana wel beter dan Toradora, eigenlijk, alleen niet beter dan Angel Beats en Clannad. Het is misschien wel zo dat AnoHana wat minder een boodschap over het leven brengt zoals Clannad dat bijvoorbeeld heel sterk doet, maar het heeft mij wel stukken emotioneler gemaakt dan Toradora. (Overigens heeft Toradora mij ook wel emotioneel gemaakt hoor, maar niet zo erg als AnoHana!)
    Wat je ook kunt doen is Ef? Zou ik in ieder geval ook heel leuk vinden. ;D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Gomenasai schreef:
    Haha geen probleem, ik heb Guilty crown nog niet gezien though, maar heb er goede dingen over gehoord.
    Dus was wel benieuwd :p


    Het is echt qua graphics en soundtrack een absolute top anime dat echt geweldig is om te zien. Alleen ben ik niet helemaal fan van het verhaal, hoewel het geen eens zo heel slecht is, maar in verhouding vind ik het net iets minder. :X Maar je moet hem echt een keer kijken, want hij ziet er echt geweldig uit en is het kijken waard dat sowieso. Alleen die eerste episode al, vind ik een kunstwerk :)

    Shion schreef:
    Oeh -gaat gifs raden-
    Coppelion, No.6, Een jochie met een heksenhoed Tsubasa? ;D Pandora Hearts? ;D Andere animes die tot jouw favorieten horen met een blond jochie? ;D, Tokyo Ravens ;D.

    Oh Kevins vraag -gaat absoluut niet naar jouw MAL want dat zou onorigineel zijn-

    Elfen Lied? Death Note? Kamisama no Inaiblablablabl? of Nana? ;o


    Hmmm, zijn ook goede suggesties, maar Elfenlied is wat de extreem, waar ik op zich niets op tegen heb, maar ik ga die scene met die puppy niet gebruiken dan xd daar ben ik tegen. Death note kan, maar dan zonder N :P Dies irritant xd hahaha. En Kamisama, nah, ik vond de eerste 3 ep's eigenlijk het best xd daarna viel het best tegen. Nana is ook een hele goede, moet ik ook over nadenken :)

    Ty voor de suggesties!


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shion schreef:
    Oh nu vergat ik mijn eigen vraag -.- ...
    In welke animes gaan overleden mensjes in het niets op? Ok beetje raar uitgelegd.. Maar zoals In Angel Beats dat ze 'dood' gaan en gewoon verdwijnen.
    Ik heb al een paar maar wil eventjes meer opties horen of ik niks vergeet ;o.


    Ik snap het niet echt... Dus echt een anime die gaat over mensen die dood gaan, of wat bedoel je nou precies? xd


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Guilty Crown vond ik ook echt een goede anime. Ik had alleen bijna niets met de hoofdpersonen en dat is heel erg zeldzaam voor mij. Maar dat is eigenlijk waarom ik er iets meer 'meh' over ben, dan het eigenlijk verdient. Want het plot en de art vind ik echt ontzettend goed.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Goed, goed, half goed, maar je raadde twee keer hehe XD - het is in ieder geval Pandora Hearts ^^ en goed. ;D

    @Kevin mweh, ik vind AnoHana wel beter dan Toradora, eigenlijk, alleen niet beter dan Angel Beats en Clannad. Het is misschien wel zo dat AnoHana wat minder een boodschap over het leven brengt zoals Clannad dat bijvoorbeeld heel sterk doet, maar het heeft mij wel stukken emotioneler gemaakt dan Toradora. (Overigens heeft Toradora mij ook wel emotioneel gemaakt hoor, maar niet zo erg als AnoHana!)
    Wat je ook kunt doen is Ef? Zou ik in ieder geval ook heel leuk vinden. ;D


    Nou, ik heb het juist andersom. Ik vind Toradora eigenlijk beter dan anohana, maar dat komt doordat sinds die zwembad scene dat Taiga Ryuuji redt en dan schrijft dat hij van haar is, ik eigenlijk al verkocht was. Want wat ze eigenlijk daarmee bedoelt te zeggen, is dat Ryuuji het enige is dat haar echt interessant, die om haar geeft, dat haar leven enige zin geeft en ze wilt niet dat anderen daaraan komen, omdat ze weet dat anderen die connectie die ze zoveel lief heeft stuk maakt. Dat wordt gewoon in die scene bedoelt, terwijl dat niet wordt gezegd in woorden, maar doordat ze dat roept, weet je dat. Ik vond dat gewoon zo mooi op dat moment, dat het gewoon het verschil heeft gemaakt voor mij hoor.

    Misschien is het ook wel iets persoonlijks dat ik me heel goed in Taiga kan verplaatsen en dat ik het daarom zo goed vind, maar ik kan zo nog wat momenten opnoemen waarin Toradora voor mij echt het verschil maakt en Anohana net ietsjes eronder blijft. Hoewel ik het wel mooi gedaan vind hoe ze Anaru echt dwingen om voor zichzelf te kiezen, lol te maken en zichzelf te zijn of populariteit hebben en vriendinnen die zich met totaal andere dingen bezig houden. Het is zo'n thema waar iedereen mee te maken heeft deze tijd en dat vind ik wel heel goed gedaan van anohana, ze pakken hedendaagse thema's en verwerken die heel goed in het verhaal, waardoor mensen zich snel aangesproken voelen :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Hmm, oke los van je anime lijstje lijken me amv's over:

    Kaichou wa maid sama - Deadman wonderland - Accel world - Ao no exorcist - Chobits - Durarara.

    Hiervan heb ik alleen de eerste twee gezien though, die andere 4 zijn gewoon, waarvan ik goede dingen heb gehoord en die op mijn to watch lijstje staan c: