• hééé!!

    Ik heb veel problemen met mijn knie. hier ga ik verder niet al te uitgebreid op in want das niet zo boeiend :p maar het komt erop neer dat ik al een jaar ongeveer bijna niet meer kon sporten, en ik ben 3 maanden geleden geopereerd en het herstelt maar heeeel langzaam, dus voorlopig kan en mag ik eigenlijk bijna niets meer doen qua beweging, zelfs niet fietsen of veel lopen.
    Het probleem is alleen dat wanneer je amper beweegt en gewoon blijft eten hoe je normaal eet, de kilo's eraan vliegen.. ik ben niet echt dik ofzo, maar ik krijg zo ondertussen wel een rond buikje terwijl ik altijd slank was. Anderen zien het ook: ik hoorde mijn oma laatst tegen mijn moeder zeggen: Linde is wel dikker geworden he, als je haar zo ziet staan zie je echt een buik. Als ik niet oppas, groei ik dus over een tijdje waarschijnlijk compleet dicht. Ik doe nu onwijs veel pogingen om ongezonde dingen te laten staan, maar het werkt niet zo goed (alleen al het feit dat ik dit verhaal nu typ terwijl ik ondertussen een magnum aan het eten ben...). Het is niet zo dat ik superveel ongezonde dingen eet ofzo, dus ik zie wel in dat ik gewoon echt heel gezond moet gaan eten als ik niet rond wil worden.
    Hebben jullie goede tips om gezonder te gaan eten? Tips voor gezonde tussendoortjes zijn ook welkom :)

    xx Linde


    I wish dreams were like wishes and wishes came true. Because in my dreams I’m always with you!

    Capricious schreef:
    (...)
    Dat Griekse yoghurt meer calorieën bevat dan magere yoghurt betekent niet dat het ongezond is. Griekse yoghurt is o.a. goed voor je metabolisme en het bevat meer eiwitten dan normale yoghurt, waardoor je langer vol zit en daardoor heb je minder kans dat je gaat lopen snaaien. En je kunt altijd nog voor Griekse yoghurt zonder vet kiezen, als je daar beter bij voelt. Het is net wat zuurder dan volle yoghurt, maar het smaakt ondanks dat erg romig en vult goed.

    Ik zeg nergens dat het ongezond is. :Y) Grieke yoghurt bevat alleen véél meer vetten dan magere yoghurt. Als er inderdaad een magere variant is van Grieke yoghurt, dan kan dat ook prima!


    "I shut my eyes in order to see.'

    Orchard schreef:
    (...)
    Ik zeg nergens dat het ongezond is. :Y) Grieke yoghurt bevat alleen véél meer vetten dan magere yoghurt. Als er inderdaad een magere variant is van Grieke yoghurt, dan kan dat ook prima!

    Sorry, ik had je verkeerd begrepen!


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.