• hééé!!

    Ik heb veel problemen met mijn knie. hier ga ik verder niet al te uitgebreid op in want das niet zo boeiend :p maar het komt erop neer dat ik al een jaar ongeveer bijna niet meer kon sporten, en ik ben 3 maanden geleden geopereerd en het herstelt maar heeeel langzaam, dus voorlopig kan en mag ik eigenlijk bijna niets meer doen qua beweging, zelfs niet fietsen of veel lopen.
    Het probleem is alleen dat wanneer je amper beweegt en gewoon blijft eten hoe je normaal eet, de kilo's eraan vliegen.. ik ben niet echt dik ofzo, maar ik krijg zo ondertussen wel een rond buikje terwijl ik altijd slank was. Anderen zien het ook: ik hoorde mijn oma laatst tegen mijn moeder zeggen: Linde is wel dikker geworden he, als je haar zo ziet staan zie je echt een buik. Als ik niet oppas, groei ik dus over een tijdje waarschijnlijk compleet dicht. Ik doe nu onwijs veel pogingen om ongezonde dingen te laten staan, maar het werkt niet zo goed (alleen al het feit dat ik dit verhaal nu typ terwijl ik ondertussen een magnum aan het eten ben...). Het is niet zo dat ik superveel ongezonde dingen eet ofzo, dus ik zie wel in dat ik gewoon echt heel gezond moet gaan eten als ik niet rond wil worden.
    Hebben jullie goede tips om gezonder te gaan eten? Tips voor gezonde tussendoortjes zijn ook welkom :)

    xx Linde


    I wish dreams were like wishes and wishes came true. Because in my dreams I’m always with you!

    Assassin schreef:
    (...)

    Het wordt ook aangeraden om 2 glazen melk per dag te drinken terwijl het niet gezond is. (cat)

    Je kan niet per definitie zeggen dat melk ongezond is. Het heeft goede en slechte kanten. Die twee glazen melk worden niet voor niks aanbevolen, omdat de richtlijnen zijn gebaseerd op het eetpatroon van de Nederlanders.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Orchard schreef:
    (...)
    Je kan niet per definitie zeggen dat melk ongezond is. Het heeft goede en slechte kanten. Die twee glazen melk worden niet voor niks aanbevolen, omdat de richtlijnen zijn gebaseerd op het eetpatroon van de Nederlanders.


    Nee, ze hebben het gedaan omdat er na de tweede wereldoorlog een overschot aan melk was waar ze vanaf moesten. Het heeft maar heel weinig goede kanten, de meeste mensen kunnen het niet eens verteren.


    Your make-up is terrible

    Je hoeft niet perse te stoppen met ongezond eten. Probeer het sowieso te verminderen. Een keer een magnum is goed, maar maak er geen standaard toetje van. Neem in plaats daarvan eens griekse yogurt. Misschien kun je ook aan je ouders vertellen dat je gezonder wilt gaan eten, zodat ze de ongezonde snacks niet koopt of verstopt.
    Wat ook enorm lekker is, zijn speltkoekjes :Y) Dat zijn koekjes met een natuurlijke suikervervanger. Zo zijn ze niet smakeloos, maar juist hartstikke lekker! En nee, die suikervervanger is niet ongezond.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    After schreef:
    Je hoeft niet perse te stoppen met ongezond eten. Probeer het sowieso te verminderen. Een keer een magnum is goed, maar maak er geen standaard toetje van. Neem in plaats daarvan eens griekse yogurt. Misschien kun je ook aan je ouders vertellen dat je gezonder wilt gaan eten, zodat ze de ongezonde snacks niet koopt of verstopt.
    Wat ook enorm lekker is, zijn speltkoekjes :Y) Dat zijn koekjes met een natuurlijke suikervervanger. Zo zijn ze niet smakeloos, maar juist hartstikke lekker! En nee, die suikervervanger is niet ongezond.

    Of een raketje. Waterijsjes bevatten nauwelijks calorieën.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Assassin schreef:
    (...)

    Nee, ze hebben het gedaan omdat er na de tweede wereldoorlog een overschot aan melk was waar ze vanaf moesten. Het heeft maar heel weinig goede kanten, de meeste mensen kunnen het niet eens verteren.

    Ben heel erg benieuwd naar je bron dan. :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Orchard schreef:
    (...)
    Ben heel erg benieuwd naar je bron dan. :Y)


    Zomaar één en het was de eerste wereldoorlog, foutje van mij.


    Your make-up is terrible

    After schreef:
    Je hoeft niet perse te stoppen met ongezond eten. Probeer het sowieso te verminderen. Een keer een magnum is goed, maar maak er geen standaard toetje van. Neem in plaats daarvan eens griekse yogurt. Misschien kun je ook aan je ouders vertellen dat je gezonder wilt gaan eten, zodat ze de ongezonde snacks niet koopt of verstopt.
    Wat ook enorm lekker is, zijn speltkoekjes :Y) Dat zijn koekjes met een natuurlijke suikervervanger. Zo zijn ze niet smakeloos, maar juist hartstikke lekker! En nee, die suikervervanger is niet ongezond.

    Waarom Griekse yoghurt? Je kan beter magere yoghurt nemen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Assassin schreef:
    (...)

    Zomaar één en het was de eerste wereldoorlog, foutje van mij.

    Wikipedia beschouw ik niet als een goede bron.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Orchard schreef:
    (...)
    Wikipedia beschouw ik niet als een goede bron.


    Deze dan? In het referentie hoofdstuk vind je alle nodige bronnen.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Nee, ze hebben het gedaan omdat er na de tweede wereldoorlog een overschot aan melk was waar ze vanaf moesten. Het heeft maar heel weinig goede kanten, de meeste mensen kunnen het niet eens verteren.

    Er zijn inderdaad best veel mensen lactose intolerant, vooral in Aziatische landen. Zo kan mijn moeder ook niet tegen melk. Er wordt gezegd dat dit met de evolutie van doen heeft, omdat we 'pas' sinds ca 5000 jaar melk drinken en we evolutionair gezien hier nog niet klaar voor zijn. Hetzelfde gaat op voor de hoeveelheid suikers die we tegenwoordig binnenkrijgen.

    Als je echt de ongezonde dingen wil laten staan gaat daar inderdaad discipline bij komen kijken, vooral de eerste periode. Je kan proberen de ongezonde dingen doordeweeks af te zweren en hiervan met mate in het weekend te snoepen, of in kleinere hoeveelheden gebruiken en eenmaal daags.
    En kijk uit voor dingen met verborgen suikers, zoals frisdranken en voorbewerkte voedingswaren. In mijn geval is 't best lastig met zoetigheid soms, aangezien ik dol ben op cake en die andere prut en geen fan ben van fruit. Als ik echt veel zin heb in zoet neem ik yogurt met ananassiroop (maken m'n opa en oma) of een stuk pure chocola of een half kopje chocolademelk.
    Je kan ook kijken op mijn.voedingscentrum.nl en hier je eetpatroon invullen. Zo krijg je zo'n mooie grafiek te zien met waar je eventueel tekort en overschot aan hebt en op basis daarvan naar je voedingspatroon kijken.


    No growth of the heart is ever a waste

    Assassin schreef:
    (...)

    Deze dan? In het referentie hoofdstuk vind je alle nodige bronnen.

    Weet je wat het punt is. Er zijn zowel bronnen die het bevestigen, als bronnen die het tegenspreken. En ik blijf er gewoon bij dat je melk niet per definitie slecht kan noemen. Het is namelijk wel een goede bron van bijv. vitamine D. Natuurlijk zijn er ook slechte kanten, daarover heb ik ook genoeg gelezen, maar ik geloof niet dat het Voedingscentrum dingen de wereld in bazuint die schade toebrengt, daarnaast wordt nou ook weer niet geroepen om onbeperkt melk te drinken. Vind 't overigens wel heel interessant om te lezen. :Y) Het is wel zo dat ik het niet zou aanmoedigen om veel melk te drinken en dit wordt ons ook op de opleiding vertelt.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik zou zeggen, neem af en toe een chocolaatje. ^^ Het maakt je niet dunner, maar je wordt er wel rustiger van, uit onderzoek gebleken - dus ik zit echt niet te lullen -. Daarbij is het ook lekker én puur chocola, wie wilt dat nou niet?


    Some people are art and do art at the same time

    Train gewoon dingen die je kunt doen zonder je knie te belasten. c:
    Er zijn genoeg buikspieroefeningen en andere oefeningen waarbij je je benen (vrijwel) geheel kunt ontlasten en waar je toch slank mee kunt blijven.
    Het beste is om gewoon met de fysiotherapeut zoiets te bespreken en te vragen of er ergens in de regio een medische/fysiotherapeutische sportschool is waar ze je kunnen helpen om een programma voor je op te bouwen en je de oefeningen te geven die het beste helpen voor jouw situatie. :)


    Til hug og blod.

    Orchard schreef:
    (...)
    Waarom Griekse yoghurt? Je kan beter magere yoghurt nemen.

    Dat Griekse yoghurt meer calorieën bevat dan magere yoghurt betekent niet dat het ongezond is. Griekse yoghurt is o.a. goed voor je metabolisme en het bevat meer eiwitten dan normale yoghurt, waardoor je langer vol zit en daardoor heb je minder kans dat je gaat lopen snaaien. En je kunt altijd nog voor Griekse yoghurt zonder vet kiezen, als je daar beter bij voelt. Het is net wat zuurder dan volle yoghurt, maar het smaakt ondanks dat erg romig en vult goed.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Hmmm. Wat heb ik nu zin in een grote bak popcorn, een chocoladereep en een zak paprikachips. O, en nog een fles met sinas, yummm.


    "Well, well. Look who we've got here!"