• hééé!!

    Ik heb veel problemen met mijn knie. hier ga ik verder niet al te uitgebreid op in want das niet zo boeiend :p maar het komt erop neer dat ik al een jaar ongeveer bijna niet meer kon sporten, en ik ben 3 maanden geleden geopereerd en het herstelt maar heeeel langzaam, dus voorlopig kan en mag ik eigenlijk bijna niets meer doen qua beweging, zelfs niet fietsen of veel lopen.
    Het probleem is alleen dat wanneer je amper beweegt en gewoon blijft eten hoe je normaal eet, de kilo's eraan vliegen.. ik ben niet echt dik ofzo, maar ik krijg zo ondertussen wel een rond buikje terwijl ik altijd slank was. Anderen zien het ook: ik hoorde mijn oma laatst tegen mijn moeder zeggen: Linde is wel dikker geworden he, als je haar zo ziet staan zie je echt een buik. Als ik niet oppas, groei ik dus over een tijdje waarschijnlijk compleet dicht. Ik doe nu onwijs veel pogingen om ongezonde dingen te laten staan, maar het werkt niet zo goed (alleen al het feit dat ik dit verhaal nu typ terwijl ik ondertussen een magnum aan het eten ben...). Het is niet zo dat ik superveel ongezonde dingen eet ofzo, dus ik zie wel in dat ik gewoon echt heel gezond moet gaan eten als ik niet rond wil worden.
    Hebben jullie goede tips om gezonder te gaan eten? Tips voor gezonde tussendoortjes zijn ook welkom :)

    xx Linde


    I wish dreams were like wishes and wishes came true. Because in my dreams I’m always with you!

    Assassin schreef:
    (...)

    Alsof boter gezond is. (cat) Dat kan je beter gelijk je huis uitgooien.


    Ja, dat is gezond en heb je ook nodig :p


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    (...)

    Ja, dat is gezond en heb je ook nodig :p


    Nee hoor. Als je echt gezond en gevarieerd eet heb je dat helemaal niet nodig. Ik gebruik het zelf een enkele keer omdat ik hagelslag eet en het anders niet aan mijn brood plakt.


    Your make-up is terrible

    Misschien bruin brood gaan eten als je wit brood eet, meer groente i.p.v van vlees (in vlees zitten veel vetten)?


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Nog makkelijker, ga naar een dietist(e) :Y) Als iemand je kan helpen met gezond leven / eten dan is het een dietist(e) wel.

    [ bericht aangepast op 13 jan 2014 - 21:04 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    VitaIncoluma schreef:
    Misschien bruin brood gaan eten als je wit brood eet, meer groente i.p.v van vlees (in vlees zitten veel vetten)?

    Alsjeblieft niet stoppen met vlees eten, want in vlees zitten héle belangrijke eiwitten, die je lichaam zeker nodig hebt! Je kunt het natuurlijk wel gaan doseren, dat je bijvoorbeeld niet elke avond twee stukken vlees neemt, maar gewoon eentje.

    OT: zoals veel mensen zeggen; ongezonde tussendoortjes veranderen in gezonde tussendoortjes en anders water drinken. Honger en dorst kan een lichaam slecht uit elkaar houden, dus neem eerst een glas water voordat je aan iets van eten begint ^^
    Nikki / Assassin heeft ook ergens een topic over gezonde levenstijl e.d. Staan een heleboel tips in. Ik zal 'm wel eens terugzoeken....
    Hebbes!


    Deep inside, I've never felt alive

    Amon schreef:
    (...)
    Alsjeblieft niet stoppen met vlees eten, want in vlees zitten héle belangrijke eiwitten, die je lichaam zeker nodig hebt! Je kunt het natuurlijk wel gaan doseren, dat je bijvoorbeeld niet elke avond twee stukken vlees neemt, maar gewoon eentje.

    OT: zoals veel mensen zeggen; ongezonde tussendoortjes veranderen in gezonde tussendoortjes en anders water drinken. Honger en dorst kan een lichaam slecht uit elkaar houden, dus neem eerst een glas water voordat je aan iets van eten begint ^^
    Nikki / Assassin heeft ook ergens een topic over gezonde levenstijl e.d. Staan een heleboel tips in. Ik zal 'm wel eens terugzoeken....
    Hebbes!

    Je kunt vlees prima weglaten, gewoon vervangen door peulvruchten etc.
    Vlees is juist ontzettend ongezond.


    I am an idiot, I move.

    Gestalt schreef:
    (...)
    Je kunt vlees prima weglaten, gewoon vervangen door peulvruchten etc.
    Vlees is juist ontzettend ongezond.

    Dan vind ik het best grappig dat ik voor mijn schoolexamen biologie moet leren dat er in vlees essientiële eiwitten zitten die nodig zijn om andere eiwitten te kunnen maken :W
    Ik snap dat alle vleesvervangers dat ook ondersteunen, maar die zijn (naar mijn weten) gemaakt van soja, en niet alle peulvruchten zijn sojabonen.


    Deep inside, I've never felt alive

    Gestalt schreef:
    (...)
    Je kunt vlees prima weglaten, gewoon vervangen door peulvruchten etc.
    Vlees is juist ontzettend ongezond.


    Vlees is niet ontzettend ongezond, maar wel de hoeveelheden die normaal zijn geworden hier. Zoveel vlees heb je gewoon niet nodig, je hoeft het ook helemaal niet elke dag te eten en dan minstens 150 gram. Dat is gewoon veel te veel en dan wordt het wel ongezond.


    Your make-up is terrible

    De meeste (bijna alle) ''kant en klare'' drankjes uit de supermarkt(ook geen sinaasappelsap, behalve als je het zelf perst natuurlijk, of appelsap ect. dit is vaak zelfs nog ongezonder dan cola, schijn bedriegt). Stap maar over op water of thee.

    En als je zin hebt in een tussendoortje neem niks ongezonds maar een stuk fruit. (vaak zijn van die mueslirepen ook niet zo gezond als beweert word.)
    Maar geen maaltijden overslaan snoep en (fris)drank laten staan moet al heel veel schelen.

    [ bericht aangepast op 13 jan 2014 - 21:37 ]


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Veel water drinken. Fruit eten, het beste is per dag om de 3 a 4 uur wat te eten en dan niet te grote portie, gewoon normale portie. Kauwgom eten!

    Ik zou veel water drinken als je denkt dat je honger krijgt. Als dat niet helpt zal ik (suikervrije) kauwgom nemen. Je hebt dan wat om op te kauwen. Bij mij helpt dat veel tegen honger. Zelf eet ik fruit als ontbijt en neem ik 2 boterhammen mee naar school. Hoeveel uren er ook zijn. Ik eet alles in het begin op en als je dan niks meer hebt dan eet je ook niks meer. Je begint er wel aan te wennen. Ik heb nu dan wel allemaal over mijzelf maar dit zijn puur mijn tips. Zelf heb ik ook een knie blessure en kan dus bijna niks. Dat is dus wel flink irritant.

    Ik wens je succes ;)


    Love knows no limits.

    Assassin schreef:
    (...)

    Nee hoor. Als je echt gezond en gevarieerd eet heb je dat helemaal niet nodig. Ik gebruik het zelf een enkele keer omdat ik hagelslag eet en het anders niet aan mijn brood plakt.

    Het wordt zelfs aanbevolen om boter op brood te doen, want daarin zitten goede vetten en vitamine A, D, E en K. :Y) Zou dan wel kiezen voor een halvarineproduct.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Naast gezonder eten, raad ik je ook aan om kleinere porties te nemen en dit te verdelen over de gehele dag. En ga niet ineens een stuk minder eten of dingen weglaten in plaats van ze te vervangen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Orchard schreef:
    (...)
    Het wordt zelfs aanbevolen om boter op brood te doen, want daarin zitten goede vetten en vitamine A, D, E en K. :Y) Zou dan wel kiezen voor een halvarineproduct.


    Het wordt ook aangeraden om 2 glazen melk per dag te drinken terwijl het niet gezond is. (cat)


    Your make-up is terrible

    DarkSavior schreef:
    Nog makkelijker, ga naar een dietist(e) :Y) Als iemand je kan helpen met gezond leven / eten dan is het een dietist(e) wel.

    En vooral dit.


    "I shut my eyes in order to see.'