• Zo ongeveer een jaartje geleden heb ik enorm hoge hakken gekocht. Ze zijn 12 cm hoog met een plateauzool van 3 cm. Ik heb ze gekocht omdat ik ze echt mooi vond, maar nooit met de bedoeling om ze echt aan te doen. Maar nu komt er een evenement aan, waardoor ik ze best aan kan doen. Wie mooi wil zijn moet lijden. :W

    Ik heb al op het internet gekeken voor tips, maar ze zeggen allemaal 'veel oefenen!', dat ga ik dus zeker doen, maar mijn nagels groeien langs weerszijden in van mijn beide grote tenen. Ik knip ze er uit, hoor, maar dat gaat desondanks nog zoveeeeel pijn doen, als ik ze dan een hele avond ga aandoen, omdat ik naar voren geduwd wordt en dus steun op mijn kussentjes/tenen.. Heeft iemand dit probleem ook of doen zo'n hoge hakken gewoon pijn bij iedereen zijn tenen? :p

    Wat zijn jullie ervaringen met hoge hakken? ^^


    Let the Night embrace you

    OpheIiac schreef:
    (...)
    Oh, ja hoor. x'D You know me.

    Yea, daarom. I'm fucked...


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik heb hakken heel vaak geprobeerd ook omdat ik redelijk klein ben en het me tenminste een beetje lengte er bij geeft.
    Maar ik heb het opgegeven om er langer dan een uur op rond te lopen, maar dat kan ook komen omdat ik zo ie zo al bijna geen balans heb.
    Het enige wat ik kan doen is je veel succes wensen.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Argh, bij mij doen hakken ook altijd vreselijk veel pijn. Ik vertik het om die dingen nog aan te trekken. Laarsjes kunnen ook leuk zijn. (krul)


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Morticia schreef:
    (...)
    Yea, daarom. I'm fucked...

    (wbw)


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Koop van die gelpads, zoals hier al veel wordt aangeraden. Over het algemeen worden die in bijna elke schoenenzaak wel verkocht.
    Ik had vrijdagavond een gala en heb op hakken van 10cm gelopen met een plateauzool van 1.5 cm. Niet heel hoog, maar ik draag nooit hakken.
    Ach, ik had ze ingelopen dus het was te doen. Alleen het laatste kwartier voelde ik pas de pijn en toen ik thuis was en ze uit deed. :')

    [ bericht aangepast op 12 jan 2014 - 11:56 ]

    Ik denk dat inderdaad veel oefenen de truc is. Dan wen je eraan.


    The first rule of truly living is to do the thing you're most afraid of.

    Morticia schreef:
    Ik en hoge hakken, hm, dat gaat niet samen. Zeker niet op zulke hoge, jesus. Maar het is inderdaad veel oefenen. In elk geval, kan je voor de zekerheid geen pleister op je voeten bij de randen plakken? Na drie uur op hakken lopen, kreeg ik blaren. :').

    & Oh, lol, ik heb een keer op hakken gelopen van 18 cm. Damn, die deden echt pijn na een uur al :'D.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik loop sowieso veel op hakken en na een tijdje went het wel. Je kan inderdaad alleen oefenen en beginnen op een gemakkelijk ondergrond (:
    Vriendinnen van mij nemen altijd platte schoenen mee zodat ze eventueel nog kunnen wisselen als ze echt pijn hebben anders kan je ook niet meer genieten van het evenement.


    - Leef niet in de schaduw van de zon, leef in het hart van haar licht. -

    Treaty schreef:
    Ik denk dat inderdaad veel oefenen de truc is. Dan wen je eraan.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Veel op lopen
    Dat is het enige dat ik je kan aanraden
    En inderdaad extra schoenen meenemen
    Ik heb 1,5 jaar in de feestcommisie op school gezeten en dan moest je verplicht op hakken
    (we moesten er als organisatoren netjes uitzien)
    Mijn vriendin en ik namen dan altijd een paar ballerina's mee voor als we achter de bar moesten staan of bij de toiletten, kan ik je echt aanraden


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Oké, geen idee of dit al genoemd is, maar ik heb een idee.
    Het hangt er vanaf hoe lang het nog duurt tot het evenement of het kan werken of niet. Ik heb zelf ook een tijdje last gehad van ingegroeide teennagels. Als je bij de supermarkt dan een zakje soda haalt (van dat witte poeder) en daarvan wat in een laagje warm water doet (het moet net hoog genoeg zijn dat je teen onderwater kan), dan maakt dat soda de ontsteking schoon. Als je dan de teennagel gewoon uit laat groeien, dan ben je er vanaf. Als je steeds die nagel weg blijft knippen, dan houdt het namelijk nooit op.

    Hopelijk heb je hier wat aan en is er dan nog genoeg tijd om te leren lopen op die hakken! Eerst lagere of bredere hakken proberen helpt ook enorm om op die hoge stelten te leren lopen, want dan ben je al wat gewend.

    Succes ermee!


    Hamartia

    Ik draag vaak hoge hakken, ik begin had ik dat ook dat mijn dikke teen pijn deed maar hoe vaker ik ze draag ging het over en nu heb ik geen last meer, veel op oefenen en lopen. Zo gouw ze echt heel veel pijn gaan doen even rusten heb ik ook gedaan bij mij hielp dit wel. Het is wennen voor je voeten.

    Oefenen, oefenen, oefenen, daar gaat het eigenlijk om, ik had vroeger echt altijd hakken aan van minimaal 12 cm maar tegenwoordig ben ik een beetje tot mezelf gekomen en draag ik meestal op evenementen sleehakken dat loopt gewoon iets relaxter.
    Je kunt wel van die zooltjes doen maar dit helpt echt geen ruk als je maar 5 dagen eventjes op je hakken hebt gelopen en dan als nog een hele dag moet staan op hakken.
    En ik zou als je er geen evaring mee hebt zeker platte schoenen meenemen het is echt zonde als je avond wordt verpest door pijn aan je voeten.
    Als het hele strakke schoenen zijn dan doe ik altijd een plijster om mijn teentje naast mijn grote teen zodat mijn andere tenen elkaar niet beschadigen.
    Maar helaas heeft dit totaal geen effect op de pijn in je voeten.
    Hakken zijn gewoon een mannelijke uitvinding om vrouwe benen beter uit te laten komen maar aan lekker zitten hebben ze echt niet bedacht, je moet er gewoon aan wennen.


    Schrijven; een manier van dagdromen waarbij je elke letter op papier zet die je voor je ziet !