• Op de BBC zag ik een 'far future timeline' staan. Met eigenlijk alle grote punten voorspeld vanaf nu tot aan het einde van de aarde.
    Best creepy om er aan te denken hoe de aarde er over duizend jaar uit zou zien, laat staan over miljoenen jaren.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ja, ja dat klopt eigenlijk wel een beetje. Ik denk er liever nooit over na, ik wordt dan helemaal gek.


    ©1998

    Ik vind het heel eng om eraan te denken dat we op een bepaald moment gewoon niet meer zullen bestaan.. natuurlijk zullen we er nooit iets van merken, maar ik vind die gedachte beangstigend.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    That's why I laugh about the concept of ''immortal''


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Frodo schreef:
    Ik vind het heel eng om eraan te denken dat we op een bepaald moment gewoon niet meer zullen bestaan.. natuurlijk zullen we er nooit iets van merken, maar ik vind die gedachte beangstigend.

    Hm, ik geloof niet dat wij ooit echt zullen "uitsterven". Ik geloof dat onze ziel voor altijd zal blijven bestaan en dat we misschien ook wel kunnen reïncarneren in andere wezens die een omhulsel hebben.
    Lekker zweverig, maar bon. :'D


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik vind het gewoon eng om er alleen al over na te denken. Ik lees en hoor die dingen liever niet. Het is wel nog ver weg, maar bleih. Ik vond het ook al eng toen ze die datums gingen vaststellen van het einde enz, echt creepy!


    16 - 09 - '17

    Barnabas schreef:
    (...)
    Hm, ik geloof niet dat wij ooit echt zullen "uitsterven". Ik geloof dat onze ziel voor altijd zal blijven bestaan en dat we misschien ook wel kunnen reïncarneren in andere wezens die een omhulsel hebben.
    Lekker zweverig, maar bon. :'D


    Ik keek laatst een uitzending DWDD Universty terug met Alexander Klöpping daarin en ik vond daar wel interessant materiaal over de hoge verwachtingen die ict'ers hebben. Een geleerde dacht dat in 2045 wij een processor hebben die even snel is als alle menselijk hersenen samen. Dat zou dus betekenen dat je je hersenen zou kunnen uploaden op een harde schijf en dat je daar dan zeg maar verder leeft tot in de oneindigheid, terwijl je lichaam echt begeeft zeg maar. Ook zou dan tijdreizen mogelijk zijn, omdat je herinneringen dan ook opgeslagen worden en zo en ik vond het erg interessant om te kijken. Alleen of het echt zou blijken is natuurlijk de vraag en ik weet zeker dat er nu wat mensen komen die zeggen dat het onmogelijk is of dat het niet kan, maar onderschat de ict'er niet! Ze zijn echt ongelofelijk ambitieus en het zou me niet verbazen als dit hen echt zo lukken, hoewel het erg lastig zal geworden. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Ik keek laatst een uitzending DWDD Universty terug met Alexander Klöpping daarin en ik vond daar wel interessant materiaal over de hoge verwachtingen die ict'ers hebben. Een geleerde dacht dat in 2045 wij een processor hebben die even snel is als alle menselijk hersenen samen. Dat zou dus betekenen dat je je hersenen zou kunnen uploaden op een harde schijf en dat je daar dan zeg maar verder leeft tot in de oneindigheid, terwijl je lichaam echt begeeft zeg maar. Ook zou dan tijdreizen mogelijk zijn, omdat je herinneringen dan ook opgeslagen worden en zo en ik vond het erg interessant om te kijken. Alleen of het echt zou blijken is natuurlijk de vraag en ik weet zeker dat er nu wat mensen komen die zeggen dat het onmogelijk is of dat het niet kan, maar onderschat de ict'er niet! Ze zijn echt ongelofelijk ambitieus en het zou me niet verbazen als dit hen echt zo lukken, hoewel het erg lastig zal geworden. :)

    True, maar er zijn zoveel onwerkelijke dingen uitgevoerd. Reizen in de ruimte, vliegen, onderzeeërs, bommen, etc etc. Ik maakte me laatst eens druk over de mens over X aantal jaren. Waarschijnlijk leven we dan in een soort cocon, met een bepaalde chip in ons hoofd waardoor we in een simulatie zullen leven. Alles kan en alles mag, behalve ontwaken en uit de cocon ontsnappen. Het wordt nu allemaal al zo geïsoleerd straks, als we gewoon thuis kunnen blijven en je ondertussen boodschappen thuis krijgt bezorgd, kan werken op de computer en een studie digitaal kunt volgen. Het hele leven is dan één digitale wereld!

    Goed. Ik denk te veel na. :'D


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Dit doet me denken aan een documentaire die ik vorige week gezien heb. Ze zijn namelijk aan het proberen om ervoor te zorgen dat twee mannen of twee vrouwen in de toekomst een kind kun krijgen door één van de twee hun zaadcel om te zetten in een eicel of de eicel om te zetten in een zaadcel.
    Ze zijn ook bezig met genen die typisch zijn voor andere dieren over te zetten in een ander dier. Zo hebben ze het gen bij een zijdespin dat ervoor zorgt dat ze webben kunnen produceren overgedragen op een geit. Hierdoor is het mogelijk dat ze van de melk van die geit zijde kunnen maken en dus begonnen ze over het feit dat ze in de toekomst genen van dieren zouden kunnen overbrengen op mensen en dan zou het mogelijk kunnen zijn dat mensen zo snel als jachtluipaarden zouden kunnen lopen of onder water zouden kunnen ademen. Ik vond dat ook wel een beetje eng. :')


    Take me to wonderland

    Barnabas schreef:
    (...)
    True, maar er zijn zoveel onwerkelijke dingen uitgevoerd. Reizen in de ruimte, vliegen, onderzeeërs, bommen, etc etc. Ik maakte me laatst eens druk over de mens over X aantal jaren. Waarschijnlijk leven we dan in een soort cocon, met een bepaalde chip in ons hoofd waardoor we in een simulatie zullen leven. Alles kan en alles mag, behalve ontwaken en uit de cocon ontsnappen. Het wordt nu allemaal al zo geïsoleerd straks, als we gewoon thuis kunnen blijven en je ondertussen boodschappen thuis krijgt bezorgd, kan werken op de computer en een studie digitaal kunt volgen. Het hele leven is dan één digitale wereld!

    Goed. Ik denk te veel na. :'D


    Jaa, maar ergens interesseert het me ook wel en vraag ik mij af waar de overheid de lijn trekt van hier en niet verder, want tot nu toe laten ze alles maar gebeuren onder het nom van ontwikkeling van de samenleving. Maar ik ben wel benieuwd of ze het blijven tolereren, als blijkt dat dit de toekomst is. Het zijn wel interessante theorieën om over na te denken en soms lees ik er af en toe nog wel een boek over :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Het is eigenlijk vreemd, hoeveel we als mens bereikt hebben, maar hoe hebzuchtig we zijn naar meer. Er zijn gewoon zoveel onbeantwoorde vragen. Wat is er buiten ons melkwegstelsel? Zijn er nog andere soort dan wij, de mens? Wanneer wordt genialiteit krankzinnigheid? Zijn we niet eigenlijk al doorgeslagen?


    Searching heavens for another earth

    Frodo schreef:
    Ik vind het heel eng om eraan te denken dat we op een bepaald moment gewoon niet meer zullen bestaan.. natuurlijk zullen we er nooit iets van merken, maar ik vind die gedachte beangstigend.


    Don't walk. Run, you sheep, run.