Tsukuyomi schreef:
(...)
Ik keek laatst een uitzending DWDD Universty terug met Alexander Klöpping daarin en ik vond daar wel interessant materiaal over de hoge verwachtingen die ict'ers hebben. Een geleerde dacht dat in 2045 wij een processor hebben die even snel is als alle menselijk hersenen samen. Dat zou dus betekenen dat je je hersenen zou kunnen uploaden op een harde schijf en dat je daar dan zeg maar verder leeft tot in de oneindigheid, terwijl je lichaam echt begeeft zeg maar. Ook zou dan tijdreizen mogelijk zijn, omdat je herinneringen dan ook opgeslagen worden en zo en ik vond het erg interessant om te kijken. Alleen of het echt zou blijken is natuurlijk de vraag en ik weet zeker dat er nu wat mensen komen die zeggen dat het onmogelijk is of dat het niet kan, maar onderschat de ict'er niet! Ze zijn echt ongelofelijk ambitieus en het zou me niet verbazen als dit hen echt zo lukken, hoewel het erg lastig zal geworden.
True, maar er zijn zoveel onwerkelijke dingen uitgevoerd. Reizen in de ruimte, vliegen, onderzeeërs, bommen, etc etc. Ik maakte me laatst eens druk over de mens over X aantal jaren. Waarschijnlijk leven we dan in een soort cocon, met een bepaalde chip in ons hoofd waardoor we in een simulatie zullen leven. Alles kan en alles mag, behalve ontwaken en uit de cocon ontsnappen. Het wordt nu allemaal al zo geïsoleerd straks, als we gewoon thuis kunnen blijven en je ondertussen boodschappen thuis krijgt bezorgd, kan werken op de computer en een studie digitaal kunt volgen. Het hele leven is dan één digitale wereld!
Goed. Ik denk te veel na. :'D
"Well, well. Look who we've got here!"