• Hallo allemaal,
    hier ben ik weer :p
    Ik heb een hele gedoe vraag, geen idee f het hier hoort, maar we zien wel.
    Mijn vriend blijft dus normaal elk weekend bij mijn thuis slapen. En tot voor een weekje terug
    had ik een enorm schattige, rustige, vooral stille dwerghamster op mijn kamer, maar die is er dus niet meer.
    Nu heb ik de plaats een goudhamster genomen, maar die maakt zo enorm veel lawaai 's nachts.
    Nu mijn vriend en ik zijn enorm lichte slapers en worden dus snel wakker van lawaai...
    vroeger zette ik dus de hamster op de badkamer, maar ik vreees dat andere mensen er nu wel eens last
    van zouden kunnen krijgen.
    Nu vroeg ik me dus af, zou ik de hamsterkooi, enkel 's nachts dan, in een kast kunnen zetten zodat je het lawaai minder hoort?
    Een kast heeft hier voldoende kiertjes om lucht door te laten, maar ik weet het niet echt...
    kan iemand me miscchien helpen, zodat we toch beiden een fatsoenlijke nachtrust kunnen krijgen?

    Alvast bedankt!!
    xxx

    Kan hij niet in de woonkamer staan? Of de keuken?


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Kan hij niet in de woonkamer staan? Of de keuken?

    Neen, helaas, beneden zitten 3 katten, dat vertrouw ik niet echt :p

    Nu, Quizlet, de probleemoplossite! Kom je ook voor andere dingen hierheen?

    Ik heb geen idee, ik heb geen hamsters. Je moet hem gewoon tam maken door overdag veel ermee te spelen of weet ik het zodat het 's nachts moe is en gaat slapen, zodat dat zijn ritme wordt.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Nu, Quizlet, de probleemoplossite! Kom je ook voor andere dingen hierheen?

    Ik heb geen idee, ik heb geen hamsters. Je moet hem gewoon tam maken door overdag veel ermee te spelen of weet ik het zodat het 's nachts moe is en gaat slapen, zodat dat zijn ritme wordt.

    Euhm, blijkbaar nooit een hamster gehad nee, het zijn nachtbeesten, wat je ook doet met ze, overdag slapen ze en 's nachts worden ze wakker en actief, dat is nu eenmaal zo, maar deze maakt gewoon 10x meer lawaai als alle anderen die ik ooit had....

    DreadsSnake schreef:
    (...)
    Euhm, blijkbaar nooit een hamster gehad nee, het zijn nachtbeesten, wat je ook doet met ze, overdag slapen ze en 's nachts worden ze wakker en actief, dat is nu eenmaal zo, maar deze maakt gewoon 10x meer lawaai als alle anderen die ik ooit had....

    Is 't een jonkie dan?


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Google?


    ars moriendi

    Woonde jij niet (al) samen met je vriend? (of ging samenwonen?)
    -of haal ik je door de war met iemand anders?-

    Ik weet niet of dit iets is maar:
    -schaf een stil loopradje aan?
    -Misschien is "Knaaghout" wel iets? Dan zitten ze 's avonds wel te knagen, maar ik heb me laten wijsmaken dat dit minder lawaai maakt dan knaagsticks.

    Veel succes in ieder geval.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2014 - 0:53 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Tragically schreef:
    Woonde jij niet (al) samen met je vriend? (of ging samenwonen?)
    -of haal ik je door de war met iemand anders?-

    Ik weet niet of dit iets is maar:
    -schaf een stil loopradje aan?
    -Misschien is "Knaaghout" wel iets? Dan zitten ze 's avonds wel te knagen, maar ik heb me laten wijsmaken dat dit minder lawaai maakt dan knaagsticks.

    Veel succes in ieder geval.


    Ja we zouden gaan samenwonen in een nieuw appartementje, maar 1 dag voor de verhuis kregen we telefoon dat het niet zou doorgaan, er waren problemen
    met het nieuwe appartement =(
    Dus nu woon ik even tijdelijk bij mijn ouders en hij op het oude appartement...
    maar het looprad ligt er al uit, hij knaagt gewoon voortdurend op de tralies en hij heeft tans knaaghout liggen :s

    Dwerghamster besthamster!

    Hoewel gandalf nog steeds niet heeft uitgevogeld hoe hij moet remmen in een renwiel zonder de hele kooi door te vliegen en op zijn neus te landen.


    quidquid excusatio prandium pro

    Okammy schreef:
    Dwerghamster besthamster!

    Hoewel gandalf nog steeds niet heeft uitgevogeld hoe hij moet remmen in een renwiel zonder de hele kooi door te vliegen en op zijn neus te landen.

    Logisch. Hij moet nog transformeren in Gandalf the White.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Okammy schreef:
    Dwerghamster besthamster!

    Hoewel gandalf nog steeds niet heeft uitgevogeld hoe hij moet remmen in een renwiel zonder de hele kooi door te vliegen en op zijn neus te landen.


    Ja, mijn vorige waren dwergjes, maar 2 na elkaar zijn er uit de kooi geraakt (nog steeds een mysterie hoe dat is gelukt, er is geen enkele opening groot genoeg!!), dus had ik besloten een goudhamster te nemen, die geraakt sowieso nergens door!!! xD
    Maar hij isnog jong en nog niet handtam, en een echte wildebras, hij maakt voortdurend alles vuil en houd me 's nachts soms echt wakker :p

    Barnabas schreef:
    (...)
    Logisch. Hij moet nog transformeren in Gandalf the White.


    Hij was spierwit. Nu is hij wat grijzer. De balrog is niet echt dood!


    quidquid excusatio prandium pro

    Uh, nee.
    Huisdieren zijn een verantwoordelijkheid die 24/7 doorgaat, dus ook als het jou niet uitkomt doordat ze je bijv. wakker houden.
    Hamsters zijn nu eenmaal nachtdieren en dit kun je niet veranderen (daarom zijn het ook geen geschikte huisdieren!), blijkbaar heb je met jou vorige hamster(s) veel geluk gehad.
    Je zult moeten leren er doorheen te slapen, hoe meer je in zijn verblijf zet (rad, knaagmateriaal) hoe actiever hij 's nachts zal zijn.
    Je kunt proberen om hem overdag bezig te houden zodat hij 's nachts slaapt, maar de kans is groot dat hij dan in je vingers hangt.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik vind het eerlijk gezegd een beetje zielig dat je het radje eruit hebt gehaald omdat je anders niet kan slapen.
    Dat beestje moet zijn energie kwijt, anders wordt hij hartstikke ongezond - dus dat radje moet echt direct weer terug in die kooi, anders kan hij 's nachts niet rennen.

    De enige oplossing hiervoor is de kooi op een andere kamer plaatsen.


    Walt schreef:
    Ik vind het eerlijk gezegd een beetje zielig dat je het radje eruit hebt gehaald omdat je anders niet kan slapen.
    Dat beestje moet zijn energie kwijt, anders wordt hij hartstikke ongezond - dus dat radje moet echt direct weer terug in die kooi, anders kan hij 's nachts niet rennen.

    De enige oplossing hiervoor is de kooi op een andere kamer plaatsen.


    Lol, hamsters kunnen hun energie op talloze manieren kwijtraken: aan tralies knagen, de deur openbreken en aan het plafond hangen zijn methodes die ik heb gezien. Blijft echter een feit dat een hamster moet kunnen rennen. Ze hebben speciale stille wieltjes die bijna geruisloos zijn. Het kan echter geen kwaad om af en toe het wiel er uit te halen in de nacht (bijvoorbeeld als het al 2 uur in de nacht is en je moet om 6 uur opstaan) zolang dat maar niet te vaak gebeurt.


    quidquid excusatio prandium pro