• De titel verklaart al een boel, maar ik zal het even uitgebreid uitleggen.

    Het idee is om zo diep mogelijk je familiegeschiedenis in te duiken en de interessante verhalen in een story te plaatsen, met één verhaal per hoofdstuk, en hier te delen. Ik heb gemerkt dat het behalve een uitdaging ook heel erg leuk is om zoveel mogelijk over je voorouders te weten te komen.
    Lijkt het je wat? Pak pen en papier (of je smartphone) en ga langs bij je grootouders, trek gemeente archieven open en delf verder en verder in je oorsprong. Je eerste lezer heb je in ieder geval al te pakken!


    Allergie informatie: Bevat gluten, sexyness en sporen van pinda's

    Hier is mijn story, al is het pas een inleiding :)
    http://www.quizlet.nl/stories/144713/echos-van-een-geslacht--verhalen-van-verzet-glorie-eer-en-ook-nog-wat-samenzweringen/

    [ bericht aangepast op 27 okt 2014 - 22:28 ]


    Allergie informatie: Bevat gluten, sexyness en sporen van pinda's

    Ik heb dat ooit voor school moeten doen, maar ik ga die verhalen heus niet openbaar gooien, da's gewoon privé vind ik.


    16 - 09 - '17

    Hoeft ook niet, het blijft immers vrijwillig :)


    Allergie informatie: Bevat gluten, sexyness en sporen van pinda's

    Geen zin noch tijd om er een heel verhaal van te maken, al is snuffelen in je familiegeschiedenis altijd erg interessant. Mijn opa heeft al eens een heel werk over onze familie gemaakt, zelfs een documentaire over geweest. Blijk een nakomeling te zijn van koning Willem II (bastaard weliswaar :Y)), maar dat was voor geen van ons echt een shocker, want het was al te raden aan onze achternaam.


    i put the fun in funeral

    Mijn moeder was ooit helemaal fan van stambomen en er heeft er jaren een aan de deur gehangen totdat ik mijn tekeningen aan de deur op wilde hangen :Y) Ik heb er echt helemaal niks mee. Het boeit me ook niet zoveel. Ik weet dat mijn verre voorouders van mijn moeders kant uit Frankrijk en Wallonië komen en van mijn vaders kant uit Nederland, maar meer boeit me ook echt niks haha


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik heb echt geen idee, ik heb een keer een stamboom onder mijn neus gehad maarja. Ik weet alleen dat mijn moeder's kant voor een groot deel Spaans is en mijn overgrootoma naar Nederland is gekomen. ://


    El Diablo.

    Ik weet dat er een keer een boek is uitgegeven met daarin mijn gehele familiestamboom, maar tbh intresseert het mij niet echt.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Ik ben alleen geïnteresseerd in fictieve stambomen. :W


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Iets uit mijn familiegeschiedenis wat ik erg grappig blijf vinden, is dat het huis van mijn (over)grootouders ondanks dat het in het Ruhrgebied staat en daarom in de Tweede Wereldoorlog een behoorlijk risico liep bij bombardementen, na de oorlog nog helemaal intact was, op precies die ene hoek waar de wc zat na. :')

    Anyway, hoe interessant ik dit soort dingen ook vind, ik ga geen hele story over de geschiedenis van mijn familie schrijven. Dat is immers niet alleen mijn verhaal, maar ook dat van een hoop andere mensen. Maar ik wens je veel succes met je eigen "project". ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb een dozijn leuke anecdotes, waarvan 90% gaat over mijn soms rare nani. Alleen is geen van allen lang genoeg om op te schrijven noch de moeite waard om er een verhaal van te maken


    quidquid excusatio prandium pro

    Zelf weet ik er echt niks van. Alleen dat van mijn vaders kant Duits is en van mijn moeders kant Indonesisch.
    Daarnaast houd ik er niet zo van om over mezelf te praten noch mijn familie, dus ik sla dit maar over (:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik vind het ook wel interessant. Van mijn moeders kant weet ik niets spectaculairs, over mijn vaders kant valt meer te vertellen. Mijn oma is verwant aan bekende zeeschilders uit de zestiende eeuw bijvoorbeeld. Ik heb echter niet genoeg informatie om hier een verhaal over te schrijven.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.