• Hier kan je terecht met problemen specifiek gericht over het thema Horror/Thriller.

    In die topic kunnen de kandidaten elkaar motiveren en tips geven tijdens het schrijven.

    Toegestaan:
    • Offtopic praten over de wedstrijd
    • Tips geven over elkaars creatie
    • Het motiveren van andere schrijvers
    • Het organiseren van kleine competities onderling om aan het aantal woorden te geraken

    Niet toegestaan
    • Het promoten van niet deelnemende stories
    • Iemand zijn werk afkraken
    • Negatieve en uitdagende posts posten
    • Enkel 'Mijn topics' plaatsen, gelieve je reactie nuttig te houden.
    • Praten over de andere genres
    • Een nieuw topic openen indien deze vol is.

    De crew houdt dit topic niet bij, dus gelieve belangrijke vragen nog altijd aan ons door te spelen. Gelieve een bericht naar Avarosa te sturen indien het topic vol is.

    Veel succes!


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Oke, ik heb dus een cover, en een samenvatting.

    Is het leuk om als proloog dan te beschrijven hoe de sfeer was toen ze (vader/moeder/broer) erachter kwamen dat Sarah vermoord was? En dan bij het eerste hoofdstuk gewoon vanaf het begin af aan te schrijven?

    Onder de spoilerknop staat trouwens de samenvatting.


    De relatie tussen Sarah en Damian is perfect. Althans, dat is wat de buitenwereld denkt. Niemand weet dat Sarah en haar vriend vaak ruzie maken. Pas wanneer Sarah dood gevonden wordt in een meertje gaan mensen nadenken. Wat is er gebeurt? En wie is de dader?
    Jason, de oudere broer van Sarah, komt er al snel achter wie zijn zus heeft vermoord, en hij zint op wraak. Jason wil kostte wat het kost dat de moordenaar ondergaat wat zijn zusje is aangedaan, en hij gaat dan ook op zoek naar de persoon die Sarah vermoord heeft. Tijdens zijn zoektocht bedenkt Jason zich dat hij niet alleen de moordenaar om zeep wil helpen, maar dat hij iedereen die zijn zusje ooit pijn heeft gedaan zal moeten boeten. Jason maakt een lijst van mensen van wie hij weet dat zijn zusje ooit last had, en gaat op jacht.
    Iedereen merkt wel dat Jasons gedrag veranderd is, maar ze denken dat hij rouwt om Sarah. Niemand weet wat er echt aan de hand is.



    * Genre: Thriller
    * Onbekende personen
    * Nederlands geschreven
    * Start verhaal: 02-01-14
    * Eind verhaal: -
    * Cover door: Vuelie
    * Geschreven door: Gibbs


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    Oke, ik heb dus een cover, en een samenvatting.

    Is het leuk om als proloog dan te beschrijven hoe de sfeer was toen ze (vader/moeder/broer) erachter kwamen dat Sarah vermoord was? En dan bij het eerste hoofdstuk gewoon vanaf het begin af aan te schrijven?

    Onder de spoilerknop staat trouwens de samenvatting.


    De relatie tussen Sarah en Damian is perfect. Althans, dat is wat de buitenwereld denkt. Niemand weet dat Sarah en haar vriend vaak ruzie maken. Pas wanneer Sarah dood gevonden wordt in een meertje gaan mensen nadenken. Wat is er gebeurt? En wie is de dader?
    Jason, de oudere broer van Sarah, komt er al snel achter wie zijn zus heeft vermoord, en hij zint op wraak. Jason wil kostte wat het kost dat de moordenaar ondergaat wat zijn zusje is aangedaan, en hij gaat dan ook op zoek naar de persoon die Sarah vermoord heeft. Tijdens zijn zoektocht bedenkt Jason zich dat hij niet alleen de moordenaar om zeep wil helpen, maar dat hij iedereen die zijn zusje ooit pijn heeft gedaan zal moeten boeten. Jason maakt een lijst van mensen van wie hij weet dat zijn zusje ooit last had, en gaat op jacht.
    Iedereen merkt wel dat Jasons gedrag veranderd is, maar ze denken dat hij rouwt om Sarah. Niemand weet wat er echt aan de hand is.



    * Genre: Thriller
    * Onbekende personen
    * Nederlands geschreven
    * Start verhaal: 02-01-14
    * Eind verhaal: -
    * Cover door: Vuelie
    * Geschreven door: Gibbs

    Nice (: en ja dat is denk ik wel leuk. Dat doe ik ook best vaak en dan breng je er gelijk spanning in.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    (...)
    Nice (: en ja dat is denk ik wel leuk. Dat doe ik ook best vaak en dan breng je er gelijk spanning in.


    Ja, daarom. Maar aan de andere kant, wanneer ik het verhaal begin, dan leeft Sarah natuurlijk nog. Dus dan is het al wel direct duidelijk dat Sarah dood gaat. Hoewel het anders inderdaad nogal saai kan zijn als ik het niet doe.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    (...)

    Ja, daarom. Maar aan de andere kant, wanneer ik het verhaal begin, dan leeft Sarah natuurlijk nog. Dus dan is het al wel direct duidelijk dat Sarah dood gaat. Hoewel het anders inderdaad nogal saai kan zijn als ik het niet doe.

    Je kan ook beginnen met een ruzie of iets waardoor het uit gaat tussen Sarah en haar vriend? Dan heb je er wat spanning in of het zo schrijven dat je niet weet of Sarah nou wel of niet dood is en dat je ook niet weet wie er vermoord wordt en waarom.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    (...)
    Je kan ook beginnen met een ruzie of iets waardoor het uit gaat tussen Sarah en haar vriend? Dan heb je er wat spanning in of het zo schrijven dat je niet weet of Sarah nou wel of niet dood is en dat je ook niet weet wie er vermoord wordt en waarom.


    That's true.

    Of ik kan de moord in de proloog beschrijven maar zonder namen te noemen en dan vanaf hoofdstuk 1 gewoon het verhaal zelf schrijven.

    Zoveel keus, zoveel keus! :'D


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    (...)

    That's true.

    Of ik kan de moord in de proloog beschrijven maar zonder namen te noemen en dan vanaf hoofdstuk 1 gewoon het verhaal zelf schrijven.

    Zoveel keus, zoveel keus! :'D

    Ja dat kan ook ^^, dan bouw je spanning op en roep je vragen op.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    (...)
    Ja dat kan ook ^^, dan bouw je spanning op en roep je vragen op.


    Jup inderdaad.

    Hmm... ik denk dat ik toch de proloog die ik tot nu toe heb ga schrijven, en als het zeer belabberd is, of ik vind het gewoon maar niets, dan ga ik gewoon de moord beschrijven. Denk ik toch. :')


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    (...)

    Ik doe dat niet. Ik bedenk een verhaallijn en wie de hoofdpersoon(en) erin moet(en) worden. Dan bedenk ik me welke rol die persoon/personen heeft en ik ga gewoon aan het schrijven wanneer ik mijn verhaal goed uitgedacht heb. :3
    Waar gaat jouw verhaal over? ^^


    Ik ga een oud idee uitwerken. Ik had toen wel al iets van twee hoofdstukken (als in mini hoofdstukken van iets van 600 worden) geschreven geloof ik, maar het wordt nu helemaal anders op de titel en wat daarmee samenhangt na. Zegt Dodenlied je nog iets?


    Happy Birthday my Potter!

    Gibbs schreef:
    (...)

    Jup inderdaad.

    Hmm... ik denk dat ik toch de proloog die ik tot nu toe heb ga schrijven, en als het zeer belabberd is, of ik vind het gewoon maar niets, dan ga ik gewoon de moord beschrijven. Denk ik toch. :')

    Haha dat kan inderdaad ook (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Rider schreef:
    (...)

    Ik ga een oud idee uitwerken. Ik had toen wel al iets van twee hoofdstukken (als in mini hoofdstukken van iets van 600 worden) geschreven geloof ik, maar het wordt nu helemaal anders op de titel en wat daarmee samenhangt na. Zegt Dodenlied je nog iets?


    Eerlijk antwoord? Nee, ik kan het me niet echt meer herinneren. :X
    Heb je een samenvatting? ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik heb mijn story online gezet, ondanks dat ik nog steeds in gevecht ben met mijn proloog en wat ik nou wel of niet wil, hahaha. Too many choices! :'D


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    Ik heb mijn story online gezet, ondanks dat ik nog steeds in gevecht ben met mijn proloog en wat ik nou wel of niet wil, hahaha. Too many choices! :'D

    Haha prologen zijn altijd het lastigste. Ik heb ook superlang over die van mij gedaan.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    (...)
    Haha prologen zijn altijd het lastigste. Ik heb ook superlang over die van mij gedaan.


    Jaa, is inderdaad zeer lastig! Maar normaal gesproken werk ik ook helemaal niet met prologen. Maar sowieso zal dit het eerste verhaal zijn (hopelijk) die ik helemaal afrond. Dus dan wil ik natuurlijk wel een proloog, maakt het wat ''echter'' zegmaar. haha :')


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    (...)

    Jaa, is inderdaad zeer lastig! Maar normaal gesproken werk ik ook helemaal niet met prologen. Maar sowieso zal dit het eerste verhaal zijn (hopelijk) die ik helemaal afrond. Dus dan wil ik natuurlijk wel een proloog, maakt het wat ''echter'' zegmaar. haha :')

    Klopt haha ^^


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Gibbs schreef:
    (...)

    Eerlijk antwoord? Nee, ik kan het me niet echt meer herinneren. :X
    Heb je een samenvatting? ^^


    Het is ook heel lang geleden en waren maar twee hoofdstukken :') Uhm, ik heb nog geen echte samenvatting, was meer bezig met de personages, maar het gaat over Rikki. Ze is rechercheur en komt na de moord op de dochter van haar vriend in aanraking met geestverschijningen die haar steeds stukken van een haast onbegrijpelijk lied laten horen vol raadsels en beeldspraken en dan blijken er verbanden te zijn met andere zaken en verandert een normaal onderzoek in een race tegen de klok.


    Happy Birthday my Potter!