Sloane "Rain Monroe | Secretary | The Lost Ones.
Blij was ik dat hij het met mij eens was, was het eerder opgelucht te noemen. Zijn zachte kneepje in mijn knie verduidelijkte dat. Een korte glimlach was er op mijn lippen te zien, welke al snel betrok toen ik zijn handeling zag -hij wilde gaan liggen en door mijn vraag spanden al zijn spieren aan. Hij had er nogal wat, ik dacht eerder dat ik alles gezien had, maar nu hij zijn shirt uithad... Wat hij deed verbaasde me; Bain liet zijn hoofd hangen en knikte. Ik had niet verwacht dat hij dit zou doen, laat staan überhaupt antwoord geven.
"Ieder ander zou het hiervoor moeten ondergaan, dus ik ook." Zijn lage stem was nu net een fluistering door de zachtheid ervan en ik draaide mijn lichaam wat meer naar hem toe. Onbewust had ik hem hierdoor weer gade geslagen. Zijn donkere krullen plakten tegen zijn gezicht en nek aan door het zweet. Zou hij gehuild hebben? Het zag er wel zo naar uit. Maar ondanks zijn gehavende uiterlijk was het een knappe man, zelfs zijn kille en geharde structuur had iets. Hij zat onder de littekens, die me nu pas opvielen, en tatoeages. Op zijn rug, armen en borstkas - kunst dat ik nog niet eerder had gezien. Mijn heldere poelen kruisten zijn donkerbruine kijkers, waardoor ik wenste dat hij mijn gestaar naar hem niet had opgemerkt. Maar eigenlijk wist ik wel beter, dit soort dingen zou hij wel door hebben.
"Zeg het alsjeblieft niet tegen Jack. Anders krijg ik er nog een, alleen omdat ik mezelf de dans niet kon laten ontspringen." Ik wilde hem een knuffel geven om zo te vertellen dat het al goed zat, dat hij dit niet hoefde te doen. Het deed me ergens wel pijn dat hij zo hard voor zichzelf was - het was wel een goede man, alhoewel hij dit niet liet zien en het misschien heel diep van binnen zat. Echter, Bain was het wel. Een knuffel zou waarschijnlijk te ongemakkelijk worden, te direct lichamelijk contact en daarbij best 'intiem' voor ons. Het was geen man daarvoor. Daarom legde ik voorzichtig mijn hand op zijn schouder en glimlachte zachtjes, om hem te laten weten dat ik het niet zou zeggen. Woorden waren niet per se nodig, iets wat ook wel fijn was. Ik dacht terug aan zijn woorden over zijn ouders, dat hij het niet los kon laten. Ik wist hoe het was om je ouders te verliezen, maar als het op zo'n gruwelijke wijze gebeurde.. Dan kan ik begrijpen waarom dat alsnog in zijn hoofd rondspookte hedendaags, als een nachtmerrie die uitgekomen is. Maar Bain lijkt me geen persoon die hoopt, dat was immers voor de mens die de waarheid niet onder ogen durfde te komen. Net zoals ik.
Dacht ik daadwerkelijk dat Daniël hier niet achter zou komen? Dat hij het niet zou weten en zou doen als zijn neus bloedde - wanneer ik terug mocht komen? Fout - ongelooflijk fout. Wie weet zou hij het zelfs aan Jack vragen, maar dan zou ik pissig raken. Dat betekende dus duidelijk dat hij me niet vertrouwde en mijn sporen nakeek. Ik ben niet één of ander kindje - als ik dit wilde doen, omdat ik er anders nog mee zat, dan deed ik dat. En niemand kon mij tegenhouden. Ik was zoals de straatkat die ik vasthad, het stribbelde enorm tegen toen ik het beestje oppakte, omdat ze haar eigen zin heeft. Ergens was ik zo boos op Daniël. Ik vraag toch ook niet continue aan hem waar hij heen gaat, wat hij doet? En als hij het niet wil zeggen, controleer ik hem toch niet? Ik voel me als een klein kind die continue op haar kop wordt gegeven, en niet als iemand waar net tegen gezegd werd dat ze leuk gevonden werd. Ik was verdomme 28! Geen kleine peuter!
Mijn mond had ik al open gedaan om het tegen Bain te zeggen over Jack en Daniël, maar toen ik plots voetstappen hoorde sprong niet alleen ik op, maar ook de straatkat. Verstoppen kon eigenlijk niet meer, want de deur werd open gedaan. Jonathan - verdomme. Hij begon te schreeuwen, eerst tegen Bain, hij wilde weten waarom hij het nogmaals gedaan had en dat er strengere gevolgen door dit komen. Bain was ook trouw! Door zijn woorden begon ik hard te knarsetanden, hij mocht dan wel de President zijn, maar hij wist niet eens waarom Bain dit deed.
"Ik had je nog zo gezegd jezelf geen pijn doen. Wat heb je daar op te zeggen? Als je met geen geldige reden komt, dan weet je dat een flinke schorsing van club boven je hoofd hangt?" Kort keek ik naar Bain, hoe hij erbij zat en besloot mezelf toen opnieuw naar Jonathan te richten.
"Het is mijn schuld, meneer," nam ik de schuld kalm op mezelf, want in feite kwam het eveneens door mij. Misschien was ik een kleine factor die dit gesticht had, alleen ik zat er wel bij en dat was voor mij genoeg. "Als je iemand hoort te schorsen ben ik het wel. Maar Bain absoluut niet." Ik vermeldde het met een serieuze blik in mijn heldere ogen, die met de minuut grijzer werden. Mijn ogen boorden zich in die van de President, terwijl ik nog stond. "Met alle respect, dit is lastig te stoppen, dat zal langzaam afgebroken moeten worden."
Jonathan keerde zich naar mij, waardoor ik een naar gevoel in mijn buik kreeg. Dit was al te verwachten, die zak had het daadwerkelijk aan de leider gevraagd! Deels voelde ik me verraden, maar ook vernederd, omdat ik me niet kan herinneren dat ik hiervoor ooit problemen had gehad. Goed, wellicht had ik het tegen Daniël moeten zeggen, maar zelfs dan had hij niets over me te eisen. Ik was een volwassen vrouw, ik mocht gaan en staan waar ik wilde. Hierom onderging ik in stilte de woorden die hij tegen me riep, met mijn hoofd lichtelijk gebogen. "En wat doe jij hier? Dacht jij dat Daniël zich geen zorgen maakte? Dacht jij dat je zomaar eventjes naar Bain kon komen om het goed te maken, zonder dat Daniël denkt dat jij halfdood bent? Denk je wel aan anderen?" Vooral het laatste sloeg in als een bliksemflits. Mijn hoofd richtte ik razendsnel op naar hem, met in mijn poelen niets anders dan kilte te zien.
"Denk ik wel aan anderen?", herhaalde ik als een duistere fluistering over mijn lippen. Mijn lippen waren strak op elkaar geperst, die echter al snel een half grijnsje lieten zien. "Ik ben pas minder dan een kwartiertje weg en meneer maakt zich zorgen over mij," prevelde ik wat harder, terwijl ik merkte dat mijn karakter helemaal omgeslagen was. Geen enthousiaste Sloane meer. "Dat is pas een goed gevoel van vertrouwen," gniffelde ik enigszins donker, meer vermakelijk om het zielige feit dat ik gelijk had gehad. Ik liet me achterover op Bain's bed vallen naast hem, nog steeds lichtelijk lachend. Daarna zat ik abrupt rechtop en keek naar de leider. "Ah - het spijt me, heer, uw vraag..." kwam er anders over mijn lippen rollen, meer honend. "Nee, stiekem geef ik om niemand, behalve om mezelf." vermeldde ik ongelooflijk cynisch, waarna ik naar Bain blikte. "Ik kwam hier inderdaad om het goed te maken, totdat ik Bain zo zag - ik wilde graag zijn wonden verzorgen. En sinds wanneer is het een misdaad om excuses te maken, om voor iemand te zorgen?" Mijn ogen schoten terug naar de leider, welke vol ingehouden woede en duisternis zaten. "Meldt dat er maar bij wanneer u Daniël opnieuw op de hoogte houdt. En zeg direct dat ik hier blijf, dat ik niet behandeld wil worden als een vijfjarige. Alvast bedankt, leider." Het laatste woord lag er een ongelooflijke nadruk op.
Quiet the mind, and the soul will speak.