Sloane "Rain" Monroe | Secretary | The Lost Ones.
Hij begint te lachen over mijn opmerkingen dat ik hier bij hem intrek, waar ik kort mijn vraagtekens bij neer zet. Hoewel het misschien als een grap had geklonken, meende ik het werkelijk. Dit verandert echter niets aan het feit aan hoe ik Daniël zie, hij is er altijd voor mij, zelfs als hij zelf niet in een opperbeste stemming is. Daarom wil ik hem ook niet vaak lastig vallen, maar zoals vandaag kwam hij ook direct naar The Lost Ones, voor mij, omdat hij bezorgd was. Hij voelde zelfs aan dat er wat was met mij, terwijl niemand hem wat had verteld. Al woonde hij in een hutje op de heide, hij was nog steeds speciaal voor mij.
Op mijn complimenten, wat er redelijk verwarrend en abrupt uitkwam, omdat ik werkelijk waar nog altijd niet snap dat hij zich niet gesetteld heeft, haalt hij zijn wenkbrauwen op. Daniël moet dan lachen, het klonk redelijk nerveus en er kwamen ook blosjes op zijn wangen, waardoor ik niets anders kon doen dan naar dit tafereel te kijken - staren bijna. Dit had ik tot nog toe niet eerder meegemaakt; Daniël die zowat ongemakkelijk raakt en hierbij bloost. Het zag er wel ongelooflijk schattig uit, ik wilde hem bijna in zijn wangen knijpen of om zijn nek vliegen.
"Nou... eh, bedankt voor het compliment," Ongemakkelijk krabt hij op zijn achterhoofd, waarbij ik grinnik en 'Geen probleem' mompel. "De vraag waarom, tsjah. Dat kunnen verschillende redenen zijn. Met het geld dat ik bezit, is het moeilijk te zien of iemand het doet om mij of het geld. Niet dat ik erg beroemd of bijzonder ben. Gewoon een simpele manager in een boekhoudings kantoor die zelf ook graag de boekhouding doet... Maar geld is toch iets gevaarlijks." Bij zijn woorden frons ik, niet alleen dat iemand hem überhaupt zou gebruiken, maar het zou me niet verbazen met deze mensen op de wereld. Ze bestaan vast. Alleen gun ik hem wel het allerbeste, als er één of andere kutwijf hem gebruikt om wat dan ook, dan krijgt ze een voet in haar reet van mij. Dan trap ik haar ook direct de laan uit, maar ik laat dit natuurlijk niet aan Daniël weten, dus glimlach ik engelachtig. Ondanks het feit dat er een lichtelijk naar gevoel, wat op jaloezie lijkt, mijn binnenste in komt borrelen. Dat zal vast niets zijn, dus negeer ik het.
"Ho, ho, ho!" Onderbreek ik hem, voordat hij verder kan praten. "Je mag dan wel niet beroemd zijn, maar ik wil de woorden dat je niet bijzonder bent absoluut niet uit je mond horen," zeg ik, op een grappige manier streng tegen hem, al wil ik wel dat hij ziet dat ik het meen. "Voor mij ben je bijzonder," glimlach ik oprecht, waarna ik haastig vervolg; "En je vrienden en familie natuurlijk." Daarna luister ik weer naar zijn stem die door de ruimte klinkt.
"Het kan ook zijn dat ik vanwege mijn baan niet erg veel tijd heb, en meiden vaak toch wel veel tijd van me eisen. Het kan ook zijn omdat mijn hobby's erg bij de motors en auto's liggen en vrouwen dat niet prettig vinden... Of..." Zijn ogen beginnen speels en mysterieus te twinkelen, waardoor ik nieuwsgierig mijn hoofd kantel. Ja? Denk ik - ik houd van motors en auto's! "Of het is omdat ik stiekem hoop dat dat ene meisje ooit voor mij zal vallen." Dat ene meisje? Ik snap niet waarom ik me nu zo down begin te voelen, waarschijnlijk is het omdat hij me niets over dit meisje heeft verteld - dat zal het vast zijn, houd ik mezelf voor. Ondanks dat, weet ik dat de jaloezie richting dat "ene meisje" begint te groeien, dus wend ik mijn blik even af, zodat hij niet mijn redelijk teleurgestelde blik ziet. Hierdoor mis ik ook zijn speelse knipoog. "Wie zal het weten? Als jij het weet, laat je het me dan even weten?" Langzaam blik ik naar hem terug, mijn glimlach is echter nergens meer te bekennen, al probeer ik er wel eentje op mijn gezicht te plakken. Waarom zou ik het weten? Ik weet niet eens wie ze is, hm - als Daniël zo over haar praat, zal ze wel wat zijn waarschijnlijk. De trut, dacht ik erachter aan, zijn hints niet opmerkende doordat ik er dus niet bij ben met mijn gedachten. Ik was nooit zo goed in dat hele liefdesgedoe. Zijn speelse knipoog en grijns laten me ergens alleen maar slechter voelen, maar ik probeer voor hem toch breed te glimlachen. Als vrouw wil ik graag weten dat ik belangrijk ben - zeker voor Daniël, maar hoe het er nu voor uitzag, zou ik waarschijnlijk aan de kant worden geschoven. Niet dat ik het aan hem zou zeggen.
"Ehh, je hebt dus wel een meisje? Waarom weet ik daar nog niets van?" probeer ik begaand met het onderwerp mee te praten, maar ik lach wat zenuwachtig. "Hoe heet ze? Dan zal ik wel eens met haar gaan praten, allemaal voor jou." Spreek ik verder, op een betuttelende manier, terwijl ik zachtjes in zijn wang knijp en er daarna overheen streel. Daarna sta ik al op voor een rondleiding in zijn huis, hij pakt mijn hand vast en ik voel de aangename warmte weer. Ik kijk naar beneden, naar onze handen die elkaar vasthouden en slik een brok in mijn keel door. Ergens voelt het nu fout, nu hij één of andere crush heeft.
"Nou, dit is de woonkamer en daar de tuin," Ik knik en zie Pepper nog rondspelen in de grote tuin, waardoor ik zachtjes lach - die heeft de tijd van haar leven. Hij trekt me al snel mee door de klapdeur naar de keuken, hier valt mijn mond lichtjes open. "Nou, dit is mijn keuken. Groot, ik weet het. Maar de ruimte is prettig mee te werken, ook leuk voor feestjes overigens." Zachtjes knik er maar een paar keer instemmend op, aangezien ik er niet echt op kan reageren - de keuken was fijn om in te zijn. De liefde van een vrouw gaat door de maag, laten we het maar zo zeggen. Hij neemt me mee terug naar de woonkamer, de trap op en de eerste deur links. Mijn studeerkamer, hier doe ik meestal de privé boekhoudingen, zoals die van mijn pleegouders en hun ijssalon." Ik laat mijn blik over het bureau met computer glijden en daarna de boekenkasten. Ik zag Daniël hier al helemaal werken, waardoor er onbewust een lachje over mijn lippen rolde. Had hij eigenlijk een bril? Damn, zelfs dat zou hem volgens mij goed staan. Het volgende moment staan we in de kamer er tegen over, de logeerkamer zegt Daniël. Ook hier laat ik mijn blik over alles glijden en ik loop wat meer naar binnen om een snelle blik in de witte badkamer te werpen, hierbij trek ik wel Daniël wat mee. "Het word niet vaak gebruikt, slechts als een van mijn vrienden teveel gedronken heeft. Dat komt bijna nooit voor." Omdat ik niet bepaald weet wat ik moet zeggen op dit alles, zowat de eerste keer dat ik zwijgzaam ben bij hem, voel ik me nogal stom. Mijn gedachten zijn ook nog bij zijn "blijkbare liefde".
Uiteindelijk staan we voor de laatste deur in de gang, wat zijn slaapkamer zal zijn. "En dit is dan de master bedroom," Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen voor hij de deur opent en ik blik nieuwsgierig al de hoek om. Hij stapt naar binnen en verwonderd volg ik hem, alsof ik nog nooit een slaapkamer had gezien of zo. Alles in zijn huis heeft mooie, lichte kleuren en zo ook hier, met een rood/rozige muur en een bruine. We hadden elkaars handen losgelaten en hij stopt deze iets ongemakkelijk in zijn broekzakken. Ondertussen had ik mijn hakken al uitgetrapt en me naar de badkamer begeven, die ook al zo mooi, schoon en wit is. Het schijnt wel alsof ik beter mijn mond open kan laten, aangezien alles in dit huis geweldig is - eveneens Daniël. Mijn wijsvinger glijdt over de figuren van de lamp in de badkamer en ik dwaal mijn blik rond me heen.
"En wat vindt je?" Ik huppel verstomd terug de slaapkamer in, waar ik naar Daniël kijk. Het zachte tapijt voel ik onder mijn blote voeten. "Wat ik vind?" vraag ik ongelovig, alsof het een vreemde vraag was.
"Volgens mij zou ik best binnen huis architect kunnen worden, heb dit zelf zo ingericht. Het is wat groot voor mij alleen, daarom heb ik Pepper ook. Maar waarom zou je in een rot flatje wonen als je je meer kan veroorloven. Daarnaast zou ik niet hoeven te verhuizen, waar andere dat wel hoeven. Als ze bijvoorbeeld gaan samen wonen, of kinderen krijgen. Ik heb er genoeg ruimte voor, in principe. Al is dat nu natuurlijk helemaal niet aan de orde." Hij grijnst wel, maar het ziet eruit alsof hij ergens mee zit. Daarom loop ik helemaal naar hem toe en kijk wat omhoog, aangezien hij nu nog langer is. Mijn hand gaat over zijn wang heen, terwijl ik hem lichtelijk bezorgd aankijk.
"Wat is er, babe? Je huis is geweldig, je hebt alles zo mooi ingericht - ik snap niet waarom je zo kijkt," vraag ik hem, terwijl ik mijn andere hand nu ook op zijn wang leg. "Is het de buurt? Zijn ze lastig? Smile Daniël, I like you that way." Glimlach ik zachtjes, waarbij ik met mijn vingers zijn mond in een zachte glimlach trek en hem in zijn ogen aankijk. Daarna draai ik me om en laat me op zijn bed vallen, waar ik net doe alsof ik een sneeuwengel maak, dus met mijn armen beweeg. "Als het wat groot voor jou alleen is, kan je me natuurlijk alsnog toestemming geven," geef ik hem uitdagend als hint, waarna ik vervolg, "Ik weet in elk geval waar ik vanavond ga slapen."
Quiet the mind, and the soul will speak.