||Yasmin Evy Stormland (Yes)||Treasurer||The lost Ones|| - Outfit
'Tuurlijk ga ik mee' was Elena haar antwoord waardoor ik vriendelijk glimlachte. "Dat is een." grijnsde ik waarnaar ik Bain "Helm" hoorde zeggen. "En dat is twee." vervolgde ik tevreden. "Thanks guys" momelde ik opgelucht. Het waren juist de twee die ik het liefst voor dit soort klusjes bij mij had.
"Yasmin" Ik keek wat vreemd op bij het horen van mijn gewone naam. "Daniel?" aan zijn houding kon ik al merken dat er iets was. Hangarounds... vaak kwamen die lui wel met goede informatie of echte problemen. Ze mochten dan nog niet heel veel weten van het clubleven, maar ze waren er op gebrand alles zo goed mogelijk te doen. We waren immers toch belangrijk te vriend te houden en ook van nut als hun ooit iets dwars zou zitten. Wat enkel maar goed was, want anders liepen we een hoop informatie mis. Je zou nou vreemd op kijken wanneer ik zou vertellen hoeveel informatie afkomstig was van oplettende hangarounds.
"We moeten even praten, het is belangrijk" er leek aan zijn houding te zien echt iets aan de hand te zijn. Maar eigenlijk had ik daar nu helemaal geen tijd voor. "Excuseer" zei hij tegen Elena voor ik abrupt word mee getrokken.
"Verdomme Daniel! Mag ik eerst zelf bepalen of ik naar je wil luisteren of niet..." gromde ik al had ik ondertussen al besloten dat ik hem zou aan horen.
"Sorry dat ik je zo meetrek Yasmin, het is echt belangrijk" aan zijn verlaging van zijn stem volume kon ik nu echt aflezen dat er iets mis was. Ik zucht zachtjes, "Kom maar op dan..." zeg ik, maar dit keer wel met meer zingeving in mijn stem. Ik was immers nog steeds vertrouwenspersoon en ik zou afbreuk doen aan mijzelf als ik niet naar anderen zou luisteren.
"Er is iets aan de hand... In de stad bedoel ik" zei hij waarna ik hem bedenkelijk aan keek. "Oke... je hebt mn aandacht." vermelde ik hem. Onrust he, hmm misschien had dit iets te maken met jan of hield het gewoon verband met de vreemde gaten in de financiën.
Ik merk de onrust in zijn lijf op voor hij zijn handen in zijn broek stak, "Heb ik je ooit verteld dat ik ruzie had met mijn jongere broertje, waar ik nu geen contact meer mee heb?" vroeg hij waarop ik knikte.
"Ik zag Damon, mijn broertje, vandaag. Bij de basisschool" toen hij het zei trok ik mijn wenkbrauwen op en wilde hem net vermelde dat familie vete's nu even niet in mijn planning paste toen hij verder ging. "Je zou denken; wat is daar vreemd aan. Nou dat zal ik uitleggen" hij zocht even naar woorden zag ik, maar ondertussen moest ik mijn ongeduld onderdrukken. "Laat ik het zo zeggen; Damon en ik hebben hier lang bij een pleeggezin gewoond, en Damon zou nóóit op vrijwillige basis, of in ieder geval, nóóit zonder reden terug gaan naar deze plaats. En ik durf mijn Harley te verwedden dat ik niet de reden ben" hij krapte ongemakkelijk zijn nek en baard voor hij afsloot, "en ik wil weten wat die reden wél is, ik wil weten wat hij hier doet.".
Ik haalde diep adem en liet mijn adem in een bedenkelijke zucht weg glijden. "Hmmm..." begon ik terwijl ik mijn lippen likte. "Ik heb onregelmatigheden ontdekt bij Jan... ik heb zelf dus al iets gemerkt van de onrust. Ik wilde nu bij Jan een bezoekje brengen en achter wat informatie komen... De telefoon staat rood gloeiend, maar dat kan wel tot morgen wachten... Ik stel voor om eerst langs Jan te gaan en dan een patrouille te rijden... kijken of we nog iets tegen komen." brom ik uiteindelijk. Ik kijk hem even peilend aan, "Ik neem aan dat je mij daarin ondersteund, Bain gaat mee... dus dit kan allemaal geregeld worden" glimlach ik tenslotte mijn ongeduld alweer helemaal vergeten.
||John Richard Ashborne ( Nickname bear)||Vice-President||Burned Rubber||
"Dat weet ik. Maar ik zou het mezelf onnodig moeilijk maken" antwoordde Damon mij. Ik knikte en gaf hem een bemoedigend kneepje in zijn bovenarm, "Daar heb ik respect voor... Weet dat als de club iets voor je kan doen je het alleen hoeft te vragen" glimlachte ik naar hem.
Lux was ondertussen binnen gekomen en zo snel als dat ze kwam was ze natuurlijk weer verdwenen. Natuurlijk na een klaagzang over de weggebruikers in Cloakson. Ik moest eigenlijk altijd wel om haar lachen, ze had een hoop humor en ze was eigenlijk het leukste als het er zo onbehouwen uitkwam.
"Sorry jongens. Ik heb gewoon even een moment voor mezelf nodig" zei Damon die van zijn kruk stapte. "Vinden jullie het heel erg om even op Ryan te passen? Ik ben in mijn kantoor". Ik knikte alleen maar met een vriendelijk gezicht.
Hij gaf zijn zoontje een kus op de wang en vermeldde wat instructies. "wat zou ik zonder jullie moeten" zei Damon die mij een klopje op mijn schouder gaf. Als automatisme pakte ik even zijn schouder vast, "We zijn er voor je broeder..." brom ik laag en liet hem toen los zodat hij zijn weg kon vervolgen. Ik voelde met hem mee, pijn binnen de club werd gedeeld en al was niet iedereen in staat om dat te tonen, het was er wel. Ik had respect voor zijn kalmte en ik zou hem de tijd geven om bij te komen.
Ik gaf Ryan een aai over zijn bol, "Opa Bear gaat straks even weg met de motor, wees jij lief voor Red?" grinnikte ik terwijl ik opkeek naar Red.
He John, wil jij misschien iets eten?' vroeg zij mij op bijna het zelfde moment, 'Je moet echt eten, wat straks wordt je slap en futloos en dat moeten we niet hebben'.
Ik grinnikte toen ik de laatste van mijn bier achterover kapte. Ik pakte mijn buikje beet, "Het enige wat slap en futloos word is mijn buik. Maar dat lost een bierbuik wel weer op" grapte ik naar haar met een kleine knipoog. "Dankje Red, maar ik heb thuis stevig gegeten." zei ik en stond op van mijn kruk. Mijn hand gleed door mijn baard, "Red... ehm, kijk maar even wat je doet met die posters, Ryan gaat voor... Ik ga straks even de stad in, gewoon even een rondje rijden" glimlachte ik.
[ bericht aangepast op 30 dec 2013 - 21:58 ]
Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.