• Het is onrustig op Hogwarts. De leerlingen verdelen zich in kampen en langzamerhand begint het er steeds meer op te lijken dat de oorlog zich niet alleen buiten de muren van het kasteel afspeelt. Groepen kinderen sluiten zich massaal aan bij de zogenaamde Death Eaters, anderen proberen uit alle macht de ideeën van Voldemort buiten Hogwarts te houden. Maar wat als dat niet lukt en er langzaam steeds meer haat lijkt te ontstaan tussen de afdelingen? Het is kerstavond 1975 en het is wel duidelijk dat De Eerste Tovenaarsoorlog echt is begonnen!

    Regels:
    - Minimaal 150 woorden per post
    - Geen personages van anderen bespelen
    - Zet altijd minimaal de naam van je personage boven je post
    - Houd het realistisch
    - Geen Mary Sue's of Gary Stue's
    - Houd jongens en meisjes gelijk
    - Reserveringen blijven 48 uur staan
    - Als je langere tijd niet kunt reageren, meld dit dan
    - 16+ is toegestaan, maar houd het netjes
    - OOC tussen haakjes ()-[]-{}
    - Geen afgesproken liefdes en dergelijke
    - Geen geruzie of gescheld (OOC is dut natuurlijk wel toegestaan)
    - De leeftijden zullen niet helemaal kloppen, maar anders was het niet mogelijk om een aantal leuke personages te spelen
    - Alleen ik & JamesPotter maken nieuwe topics aan


    Personages:

    Gryffindor
    • James Potter || Aanvoerder & Jager - JamesPotter
    • Sirius Black - NCIS
    • Remus Lupin || Klassenoudste - Pumbaa
    • Peter Pettigrew
    • Lily Evans || Klassenoudste - Jafar
    • Lianne Eliona Green || Jager - Bonjourx

    Slytherin
    • Lucius Malfoy || Klassenoudste - Patholoog
    • Severus Snape - DreamerN
    • Jason Rick Broock || Aanvoerder & ? - Pumbaa
    • Jay Dave Broock - NCIS
    • Belatrix Black - JamesPotter
    • Andromeda Black - SuperTOMMO
    • Narcissa Black - BarnOwl
    • Rose Anna Valearia Black - Patholoog


    Ravenclaw
    • Morgan Kueane - Bonjourx
    • Morrison Harrold Thomson || Zoeker - Inermis
    • Millicent Helle Thomson || Jager - Inermis
    • Serena Azzurra Rossini - BarnOwl

    Hufflepuff
    • Ted Tonks
    • Brooklynn Monroe || Jager - SuperTOMMO


    Het is dus kerstavond. Iedereen maakt zich klaar voor het kerstdiner dat binnenkort zal beginnen. De tafels staan gezellig in een groot vierkant, zodat iedereen bij elkaar kan zitten en er niet heel veel lege plekken zijn.
    Het programma van de komende dagen:
    1e Kerstdag: Cadeautjes uitpakken, kerstkaarten lezen en een kerstontbijt.
    2e Kerstdag: Een dagje Zweinsveld voor de liefhebbers.
    Het weer: Het sneeuwt en is -8. Het grote meer is bevroren en er mag overdag op geschaatst worden.


    [ bericht aangepast op 23 jan 2014 - 23:16 ]


    Happy Birthday my Potter!

    [ ACCIO TOPIC! ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    [Mijn topics ]


    ''I like the part when everythings become okay. It's just not the truth.''

    [Mijn topics]

    [Mijn topics!(:]


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Bonjourx schreef:
    [ ACCIO TOPIC! ]


    [Best mijn topics ever.]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    DoctorDonna schreef:
    (...)

    [Best mijn topics ever.]


    [ (: ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Severus Snape

    In stilte zat ik ergens achterin de leerlingenkamer van Slytherin, waar ik mijn ogen amper losmaakte van mijn parkamentrol.
    Toverdranken was in een snelle waas aan me voorbij gegaan en ik had me geërgerd aan de minieme fouten die de professor opgeschreven had, wat maar weer liet blijken hoe incompetent leerkrachten soms wel niet kunnen zijn.
    Een zucht ontsnapte aan mijn lippen terwijl ik me over mijn transfiguratie huiswerk boog waarmee ik bezig was.
    Waarom moest ik dan ook op school blijven in de kerstvakantie ? Zoals elk jaar nu al.
    Er was bijna geen zak aan, veel van mijn zogeheten vrienden zijn naar huis en de meesten die gebleven waren zijn van die meisjes die om alles lachen wat ze maar tegenkomen, soms echt om misselijk van te worden.
    Maar er is een meisje dat niet zo is; Lily.
    Ik had haar nu al een aantal dagen niet gezien, misschien werd het maar weer tijd om eens bij haar langs te gaan, ik had ten slotte nog een kerstcadeau voor haar, al was het meer een belofte voor een cadeau.
    Zolang Potter maar niet in de buurt is, als ik aan iemand een hekel heb dan is het wel aan die jongen Potter, denkt dat die heel wat is samen met Black.
    Even balde ik mijn handen tot vuisten.
    Ach, ooit zou er een confrontatie zijn tussen Potter en mij, dan zullen we zien wie er als laatst lacht.
    Toen er nog een aantal meisjes langsliepen in nette kleren als jurken ruimde ik maar op.
    Wat hadden ze toch met kerstmis en er goed uit willen zien, zonder dat de meesten daarin een goed figuur sloegen.
    Ach, het werd waarschijnlijk verwacht met de kerstdagen, het kerstdiner zou vanavond ook zeker wel wat formeler zijn qua kleding, kerstavond-chic.
    En dan morgen was het eerste kerstdag, de dag voor de cadeautjes, beste wensen en goede bedoelingen.
    Eenmaal aangekomen bij mijn bed legde ik mijn huiswerk in mijn hutkoffer onder mijn bed neer en zette het slot er weer op, er waren namelijk wel eens imbecielen die het wel eens probeerden te jatten.
    Voor ik het op slot had gedaan had ik nog de nette kleren uitgehaald die ik verplicht mee moest, voor gebeurtenissen als dit.
    Een zwart pak met een donkergroene blouse eronder gekregen van mijn moeder, zo trots was zij op me dat ik in Slytherin terecht was gekomen, net zoals haar.
    Mijn vader, wel daar had ik al een hele lange tijd niet mee gesproken, wat misschien ook maar beter was voor ons beiden.
    Als laatste bond ik een lichtgrijze stropdas voor.
    De deur achter me ging open en een diepe mannelijke stem kwam binnen waaien.
    “Kom, kom Severus, laat jezelf een beetje gaan.”
    Ik draaide me om en daar stond één van de laatstejaars met een brede grijns op me neer te kijken.
    In tegenstelling tot mij had hij zijn shirt half open hangen en zijn stropdas hing losjes tegen zijn borstkas aan.
    Hij nam me snel eventjes in me op en schudde met zijn hoofd waarbij zijn achterover gekamde donkerblonde haar niet van diens plek afweken.
    “Je bent altijd veel te netjes.” Hij rolde even met zijn ogen en zette zich toen af van de muur waar hij nonchalant tegen aan geleund stond en zonder nog iets te zeggen weer wegliep.
    Ach, ik zou zelf wel bepalen hoe ik eruit zie, ik ga me zeker niet opdirken om anderen een plezier te doen.
    Iedereen moet mij maar accepteren zoals ik ben.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2013 - 16:11 ]


    Credendo Vides

    Jason Broock

    Rillend van de kou loop ik door de verlaten gangen. Het feit dat ik een heel modderspoor achterlaat kan me weinig tot niets schelen, er is vast wel iemand die het op wil ruimen. Mijn bezem sleept achter me aan, het mengsel van modder en half gesmolten sneeuw verder uitvegend. Het is niet echt het ideale weer om te vliegen, maar dat weerhield me er niet van om op mijn bezem te springen. Er gaat een rilling door me heen als er een koude tochtvlaag door de gang waait. Soms wilde ik dat ik iets beter naar Jays waarschuwingen had geluisterd. Nu is een van die momenten.
    De warmte komt me tegemoet waaien als ik de leerlingenkamer binnenstap. Het is redelijk rustig en er brandt een vuurtje in de open haard. Ik blijf even staan en geniet van de warmte, totdat ik merk dat er zich een grote plas gesmolten sneeuw rond mijn voeten heeft gevormd.
    Ik zucht en loop de trap op naar mijn slaapkamer. Ik trek een wenkbrauw op als Diego, een lange laatstejaars, de deur achter zich dichtklapt. Hij doet hetzelfde als hij mij ziet en tuit afkeurend zijn lippen.
    'Tja, ik weet niet wie er nou belachelijker bij loopt, jij of Snape.'
    Hij werpt nog een laatste afkeurende blik op mijn doorweekte, met modder besmeurde zwerkbalgewaad en loopt dan weg. Ik haal even diep adem en probeer zo kalm mogelijk te blijven, om vervolgens de deur van de slaapkamer open te gooien. Hij knalt hard tegen de muur aan en ik zie Severus in pak bij zijn bed staan. Ik kijk hem even aan, gooi mijn bezem boven op mijn hutkoffer en loop door naar de badkamer.


    -

    Lily Evans || Klassenoudste

    In stilte staarde ik naar de vlekkeloze binnenkant van de kerstkaart. Ik had nog geen woord op papier gekregen in het afgelopen kwartier dat ik de kaart voor mij had gehad. Ik was er ook te laat aan begonnen, dat wist ik zeer goed, maar het was zo druk geweest en daarbij had ik zo opgezien tegen het schrijven van deze kaart, dat ik het had uitgesteld en uitgesteld. En nu was het kerstavond. Nu moest ik het of afronden, of opgeven. Het was maar goed dat ik al mijn andere kerstkaarten al verstuurd had, want dat laatste ging ik dus echt niet doen.
    Misschien kon ik iemand om hulp vragen, maar de enige die van mijn problemen met Tuuntje afwist, was Sev en die zat waarschijnlijk in de leerlingenkamer van Slytherin of hing daar ergens in de buurt. Een slim plan om daarheen te gaan was het niet, want er liepen daar heel wat mensen rond die "mijn soort" haatten en ik wilde niet gemarteld of vervloekt worden zo op kerstavond. Toch leek het in mijn ogen de enige oplossing om deze kaart met woorden gevuld te krijgen en dus moest ik maar even dapper zijn en hopen op het beste.
    Ik stond op, stak de kaart tussen de riem die mijn rok om mijn middel hield en begon aan mijn weg richting de kerkers. Ik was zo zenuwachtig als wat, maar ik liet mijn angst niet blijken. Misschien kwam ik wel helemaal geen bijzondere personen tegen en daarbij was ik een Gryffindor. Ik hoorde niet bang te zijn, maar dapper.


    Happy Birthday my Potter!

    Sirius Black

    Verveeld keek ik om me heen. Ik zag niet zo snel een van mijn vrienden. Met een zucht stond ik op en liep met grote passen de leerlingenkamer uit. Snel schonk ik een meisje met zwarte haren nog een glimlach en een knipoog voordat ik de leerlingenkamer uit was. Zacht hoorde ik haar nog giechelen. Ik grijnsde en liep toen verder. Mijn gedachten waren ergens anders; mijn familie. Ik was niet zo gesteld op ze. En meestal was ik in de zomervakanties dan ook bij James en zijn familie. Zij waren altijd aardig naar me toe. En dat waardeerde ik heel erg.
    Opeens voelde ik hoe ik tegen iemand opbotste. Net op het moment dat ik geïrriteerd iets wou zeggen zag ik wie het was. Een grijns kwam op mijn gezicht te staan.
    "Sorry Evans. Ik lette even niet op," zei ik glimlachend naar haar. James vond haar leuk. Alleen Lily hem alleen niet. Uit haar antwoorden ten minste.
    Even keek ik in de richting waar ze naar toe aan het lopen was; de kerkers. Nee, sorry. Ik bedoel Snape. Mijns grijns kwam weer ook mijn gezicht te slaan en ik sloeg en arm om Lily's schouder heen.
    "Dus, waar gaat het meisje naar toe? Nee, wacht. Laat me raden. Naar Snape, niet?" Zei ik met een grijns naar haar.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Andromeda Black || Kleding,schoenen,sieraden,make-up


    Met een zucht liet ik mij op mijn bed vallen. Dat huiswerk was ook weer af. Ik had Cissy en Bella nog niet gezien vandaag. Ach ja,ik zie ze vanavond nog wel. Mijn haar was vandaag weer eens stijl,wat ik de hele week nog niet had gehad. Aangezien mijn haar soms als ik wakker word gekruld is. Ik stond op van mijn bed en pakte mijn hutkoffer om die open te doen. Zoekend naar het juistje jurkje,de ballerina's en sieraden ging de deur van de kamer open. 'Uch, het is Black weer Melis.'Hoorde ik de stem van Sarah McAdille zeggen. Zij is een van de Slytherins die me niet mag. Samen met Melissa McAdille. Een tweeling die denken dat ze alles zijn. 'Moet jij niet met dat neefje van je in Gryffindor zitten?'Zei Melissa. 'Horen jullie 2 nietsnutten niet in de dreuzel wereld te zijn? Voor zo ver ik weet ben ik pureblood en zijn jullie halfbloods.'Zei ik kil,terwijl ik verder zocht naar mijn spullen. Zo wat iedereen wist,dat weinig halfbloods in Slythrin komen. Ik merkte hoe een van de meiden woedend stond te trillen. 'Jij -'Begon Sarah. Ik stond op en ging voor ze staan. Hun grijze ogen keken mij woedend aan. Ik glimlachte even nep,en ging weer opzoek naar mijn spullen. Toen ik die gevonden had liep ik de badkamer in om me om te kleden. Mijn jurk deed ik aan samen met mijn ballerina's. Alle sieraden die ik had deed ik rustig om,zo dat ik niet bleef haken. Vervolgens pakte ik mijn toilet tasje,en deed mijn make-up. Perfect. Ik pakte mijn toilet tas weer,en liep de badkamer uit. Mijn toilet tas gooide ik in mijn hutkoffer die ik dicht deed. Die zusjes dachten echt dat ze alles waren. Snel liep ik naar de leerlingenkamer zelf en liep de leerlingenkamer uit. Ergens in de kerkers zag ik Lily Evans lopen. Een muggleborn,Gryffindor en heeft een hekel aan Potter. Sirius stond in eens bij haar en sloeg een arm om haar schouder. Terwijl hij iets tegen haar zei. Ik liep lang ze en zocht Maxime. Een van mijn vriendinnen.

    [ bericht aangepast op 25 dec 2013 - 10:23 ]


    ''I like the part when everythings become okay. It's just not the truth.''

    Serena Azzurra Rossini
    Verveeld loop ik in de kou buiten, de sneeuw kraakt onder mijn voeten en de ijzige wind snijdt in mijn rode wangen.
    Ik hou mijn handen in mijn jaszak die ondanks dat toch ijskoud zijn en ik ze bijna niet kan bewegen, waarom vergeet ik dan ook mijn handschoenen en ik zucht even, naar binnen gaan daar heb ik nog geen zin in, ik heb geen zin in de kerstdiner, ik heb geen zin om me om te kleden voor deze gelegenheid, maar toch zou ik eigenlijk wel moeten als ik tenminste eten wil, ach stil en snel wat eten en dan weer terug naar mijn kamer of ergens anders waar ik even alleen kan zijn.
    Dagdromend loop ik verder me verder niks aan trekken aan de ijzige wind en de kou die me bijna doet bevriezen. Ik kijk even naar het kasteel die er altijd mooi bij ligt als er sneeuw ligt of als het sneeuwt, het geeft een mysterieuze uitstraling al zeg ik het zelf.
    Ik zucht weer even en ik loop naar een omgevallen boom toe waar ik de sneeuw vanaf schuif en ik erop ga zitten even weer trillend van de kou maar daarna gaat het alweer, ik kijk naar het kasteel waar ik lichten zie branden, beweging in zie en ik nog een uil haastig naar de uilentoren zie vliegen waarschijnlijk snakkend naar wat warmte.

    Lily Evans || Klassenoudste

    In mijn gedachten somde ik alle verdedigingsspreuken op die ik kon bedenken voor als ik iemand als Bellatrix tegen zou komen. Ik haatte het dat ik soms langs dat soort mensen moest om bij mijn beste vriend te komen, maar ik had veel over voor vriendschap. Ik kende Sev immers al mijn hele leven en zou hem voor geen goud kwijt willen. Plots botste er iemand tegen mij op, waardoor ik even wankelde en de lege kaart liet vallen.
    'Sorry Evans. Ik lette even niet op,' hoorde ik een maar al te bekende stem zeggen. Ugh, Black. Hopelijk was Potter er niet bij en waren er geen mistletoes in de buurt, want dan kon ik beter hard gaan rennen. Gelukkig zag ik alleen een glimlachende Black, die idioot genoeg was om een arm over mijn schouder te slaan. 'Dus, waar gaat het meisje naar toe? Nee, wacht. Laat me raden. Naar Snape, niet?' Geïrriteerd schudde ik de arm van mijn schouder.
    'Ja natuurlijk. Het is kerst, een tijd die je met familie en vrienden door hoort te brengen en gezien familie een beetje moeilijk gaat... waar is jouw beste vriend eigenlijk? Niet in de buurt hoop ik?' Ik keek voor de zekerheid nogmaals om mij heen, maar zag Potter gelukkig nergens.


    Happy Birthday my Potter!

    (Mijn topics)


    We've lived in the shadows for far too long.

    Jay Dave Broock

    Gefrustreerd liep ik met grote passen door de gang heen. Angela, Angela, Angela. Die naam bleef door mijn hoofd spoken. Het was kerst en ik wist niet zeker of ik mijn gevoelens nou aan haar moest zeggen of niet. Soms had ik het gevoel alsof ze Jason leuk vond. Met een zucht zette ik mijn eerste stappen buiten in het sneeuw. Gelukkig had ik een jas aangetrokken. Op de smetteloze sneeuw zag ik nog maar een paar voetstappen. Fronsend keek ik ernaar en nieuwsgierig begon ik ze te volgen. Al snel kwam ik uit bij een omgevallen boom. Daarop zat een meisje. Ik nam haar even in me op. Volgens mij kwam ze uit Ravenklauw. Ze had half lang zwart haar. Haar naam was iets van Serena of zo.
    "Hé," zei ik tegen haa terwijl ik me afvroeg wat ze hier deed. Ik keek even naar de plek naast haar en toen weer naar haar.
    "Is het erg als ik even naast je ga zitten?" Vroeg ik toen maar.

    [Morgen komt Sirius, want mijn oom is nu hier.]


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki