• Het is onrustig op Hogwarts. De leerlingen verdelen zich in kampen en langzamerhand begint het er steeds meer op te lijken dat de oorlog zich niet alleen buiten de muren van het kasteel afspeelt. Groepen kinderen sluiten zich massaal aan bij de zogenaamde Death Eaters, anderen proberen uit alle macht de ideeën van Voldemort buiten Hogwarts te houden. Maar wat als dat niet lukt en er langzaam steeds meer haat lijkt te ontstaan tussen de afdelingen? Het is kerstavond 1975 en het is wel duidelijk dat De Eerste Tovenaarsoorlog echt is begonnen!

    Regels:
    - Minimaal 150 woorden per post
    - Geen personages van anderen bespelen
    - Zet altijd minimaal de naam van je personage boven je post
    - Houd het realistisch
    - Geen Mary Sue's of Gary Stue's
    - Houd jongens en meisjes gelijk
    - Reserveringen blijven 48 uur staan
    - Als je langere tijd niet kunt reageren, meld dit dan
    - 16+ is toegestaan, maar houd het netjes
    - OOC tussen haakjes ()-[]-{}
    - Geen afgesproken liefdes en dergelijke
    - Geen geruzie of gescheld (OOC is dut natuurlijk wel toegestaan)
    - De leeftijden zullen niet helemaal kloppen, maar anders was het niet mogelijk om een aantal leuke personages te spelen
    - Alleen ik & JamesPotter maken nieuwe topics aan


    Personages:

    Gryffindor
    • James Potter || Aanvoerder & Jager - JamesPotter
    • Sirius Black - NCIS
    • Remus Lupin || Klassenoudste - Pumbaa
    • Peter Pettigrew
    • Lily Evans || Klassenoudste - Jafar
    • Lianne Eliona Green || Jager - Bonjourx

    Slytherin
    • Lucius Malfoy || Klassenoudste - Patholoog
    • Severus Snape - DreamerN
    • Jason Rick Broock || Aanvoerder & ? - Pumbaa
    • Jay Dave Broock - NCIS
    • Belatrix Black - JamesPotter
    • Andromeda Black - SuperTOMMO
    • Narcissa Black - BarnOwl
    • Rose Anna Valearia Black - Patholoog


    Ravenclaw
    • Morgan Kueane - Bonjourx
    • Morrison Harrold Thomson || Zoeker - Inermis
    • Millicent Helle Thomson || Jager - Inermis
    • Serena Azzurra Rossini - BarnOwl

    Hufflepuff
    • Ted Tonks
    • Brooklynn Monroe || Jager - SuperTOMMO


    Het is dus kerstavond. Iedereen maakt zich klaar voor het kerstdiner dat binnenkort zal beginnen. De tafels staan gezellig in een groot vierkant, zodat iedereen bij elkaar kan zitten en er niet heel veel lege plekken zijn.
    Het programma van de komende dagen:
    1e Kerstdag: Cadeautjes uitpakken, kerstkaarten lezen en een kerstontbijt.
    2e Kerstdag: Een dagje Zweinsveld voor de liefhebbers.
    Het weer: Het sneeuwt en is -8. Het grote meer is bevroren en er mag overdag op geschaatst worden.


    [ bericht aangepast op 23 jan 2014 - 23:16 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Jay Dave Broock

    Het meisje kijkt even onzeker en verlegen naar het kasteel voordat ze weer naar haar handen staart. 'Ik wil er eigenlijk niet heen, al dat nette informele gedoe, dat je nette kleding aan moet en met zijn alle rond een tafel zit. Ik ben liever alleen dan dat ik daar bij moet zijn.' zegt ze dan maar. Het meisje kijkt naar de grond, naar onze voetstappen die langzaam weer vervagen. Ik maak een begrijpend geluidje. Dat kan ik me wel voorstellen. Ik kijk weer even nare het meisje. Ze doet me denken aan een winternacht met een volle maan. Luna. Zo noem ik haar vanaf nu. Luna; Latijn voor maan. Ik kijk weer weg en zeg dan:
    "Dat kan ik wel begrijpen, ja." Even glimlach ik naar haar, maar kijk dan weer weg. Even sluit ik mijn ogen, maar doe ze na een minuut weer open. Ik kijk naar Luna en zeg dan met een halve glimlach:
    "Dan ga je toch niet in formele kleding? Of gewoon helemaal niet? Ik blijf dan wel bij je. Maar dan moet je dat natuurlijk wel willen." Ik heb niet zoveel zin in het kerstfeest.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Remus Lupos

    Tot mijn opluchting duwt Lily Sirius weg en trekt haar stok.
    'De volgende keer dat je zo dichtbij komt, zal ik ervoor zorgen dat al die trutjes je een stuk minder mooi vinden Black. En eigenlijk vroeg ik er alleen maar naar om te checken of ik niet beter snel weg kon rennen, maar dat had ik beter sowieso kunnen doen. Jij bent namelijk net zo'n idioot,' zegt ze boos. Dan draait ze zich om. 'Hallo, Remus.'
    'Hé Remus. Fijne kerstdagen,' zei Sirius gelijk, alsof er niets aan de hand was. Niet zo verhit Evers,' voegt hij er glimlachend aan toe. Ik rol met mijn ogen.
    'Waarschijnlijk ben jij een van de weinige meisjes die me een idioot vindt. En geen zorgen, zal niet meer gebeuren. Ik weet al wat ik moet weten. En je mag je stok best weg doen hoor.'
    Ik snuif. 'Sirius, volgens mij moet je de meisjes tellen die jou géén idioot vinden. En geloof me, volgens mij kom je niet verder dan twee,' zeg ik bloedserieus.
    'En waar was je in godsnaam mee bezig?' voeg ik er aan toe, zo zacht dat alleen ik en Sirius het kunnen horen.


    -

    Serena Azzurra Rossini
    Hij maakt even een begrijpend geluidje en als hij mij aankijkt kijk ik ook naar hem diep in zijn mooie ogen waar ik even in blijf staren tot dat ik weer bij zinnen kom en snel weg staar gelukkig zijn me wangen rood van de kou anders had hij misschien gezien dat ik even aan het blozen ben, soms begrijp ik mezelf niet soms kunnen jongens mij niks schelen roepen ze geen enkele emoties bij me op maar deze jongen, deze heeft dat wel gedaan zijn aanwezigheid is fijn en ik wil het liefst dat hij de hele avond bij me blijft, mij gezelschap houdt en dat we praten over van alles en nog wat ik mag hem wel. 'Dat kan ik wel begrijpen ja.' zegt hij en hij glimlacht ik glimlach terug. 'Dan ga je toch niet in formele kleding? of gewoon helemaal niet? ik blijf dan wel bij je. Maar dan moet je dat natuurlijk wel willen.' zegt hij. en gelijk krijg ik een warm gevoel van binnen, hou wilt bij me blijven herhaal ik in mijn hoofd en ik wil natuurlijk niets liever. 'Ik zou graag willen dat je bij me blijft.' zeg ik. 'We maken zelf een gezellig kerstfeest ervan.' ik glimlach en het zou me niks verbazen als mijn ogen ook stralen en glinsteren.

    Jay Dave Broock

     'Ik zou graag willen dat je bij me blijft.' zegt Luna 'We maken zelf een gezellig kerstfeest ervan.' Ze glimlacht en in haar ogen zie ik een twinkeling. Ik glimlach terug waarna ik zeg:
    "Inderdaad. Maar dan moeten we natuurlijk wel wat eten hebben." Ik glimlach en herinner me dat ik nog eten op de jongenskamer heb. Zacht mompel ik accio eten. En daarna accio deken. Dan begin ik te wachten. Al snel zie ik de spullen komen en pak ze. Het kleed leg ik op de grond en het eten leg ik erop. Dan mompel ik nog snel accio kaars. Als de kaars er ook is zet ik die ook op het kleed en steek de kaars aan.
    Met een glimlach kijk ik Luna aan. "Merry Christmas. Ik hoop dat het u smaakt." Zeg ik met een glimlach. Het zijn vooral broodjes en veel snoep. Maar ach, als je het maar kan eten. "Bij deze kerstviering hoef je geen nette kleren aan, ik hoop dat je nog een fijne dag hebt en fijne kerstdagen." Zeg ik met een bekakte stem waarna ik even zacht grinnik en haar met een glimlach aankijk.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Serena Azzurra Rossini
    'Inderdaad. Maar dan moeten we natuurlijk wel wat eten hebben.' zegt hij en hij glimlacht. ik hoor hem zacht accio mompelen en even later komen daar wat eten en een deken aangevlogen ik grinnik even het was stiekem best grappig om te zien. dan komt er ook nog een kaars aan, het kleed legt hij op de grond en het eten erop dan steekt hij de kaars aan en zet die op de deken ik glimlach. 'Merry Christmas. ik hoop dat het u smaakt.' zegt hij en ik grinnik en sta op. 'Het zal me vast wel smaken.' ik maak overdreven een klein buiginkje en ga op de deken zitten om een broodje te pakken, voordat ik begin te eten kijk ik hem aan. 'Bij deze kerstviering hoef je geen nette klere aan, ik hoop dat je nog een fijne dag hebt en fijne kerstdagen.' zegt hij met een bekakte stem waardoor ik weer even moet grinniken en hij grinnikt ook zacht waarna hij mij met een glimlach aankijkt ik glimlach terug en voel weer warmte van binnen. 'Gaat u alsjeblieft er ook bij zitten en neem een broodje?' zeg ik met opgeheven hoofd.

    Rose Black - Outfit - Slytherin
    Met een zucht deed ik mijn jurk aan. Het was een rode, losse jurk. Diezelfde jurk had ik ook al vorig jaar aangehad. Ach, het maakte ook allemaal niets uit. Ik stapte in mijn hakkenschoenen en deed mijn kettinkje aan. Het bestond uit een roosje. Ik had het van mijn oma gekregen toen ik kleiner was. Sindsdien had ik het niet meer uit gedaan. Ze had er een spreuk overheen gedaan zodat het niet roestte of iets. Daar was ik haar wel dankbaar voor. Mijn ouders waren niet thuis, dus ging ik ook niet naar huis. Maar mijn vriendinnen daarentegen waren wel naar huis. Ik pakte een klein enveloptasje als accessoire. Met haastige passen liep ik naar de grote zaal. Ik had het idee dat ik al wat aan de late kant was, maar het viel allemaal wel mee. Ik zocht leerlingen op die ik herkende van Slytherin en ik legde mijn enveloptasje ferm op de tafel en ging zitten. 'Hoe leuk is dat, had je je verheugd op een leuke kerst, zijn je ouder weg,' begon ik hartgrondig te mopperen. Zo begon ik altijd een gesprek. 'Leuk kerstfeest Rose. Ja, ze hebben een cadeautje achtergelaten, maar laten we eerlijk zijn, het zou toch leuker zijn als ik het persoonlijk kreeg.' Toen pas keek ik opzij. Ik zag dat ik naast Severus Snape was gaan zitten. 'Oh, hoi Severus,' zei ik toen. Ik kende hem niet zo heel goed. We zaten wel in hetzelfde jaar en af en toe spraken we wel, maar echt goed kende ik hem niet. 'Vrolijk kerstfeest overigens. Het spijt me van mijn moppertirade, ik moest het gewoon kwijt aan iemand. Kan ik je wat opscheppen?'

    Lucius Malfoy - Slytherin Prefect
    Kerst. Wat was kerst toch fantastisch. Mijn ouders nodigden me nog niet eens uit thuis. In plaats daarvan moest ik kerst op school vieren. Hoe had het zover kunnen komen! Kerst vieren met het uitschot van de school. Ik walgde ervan. Uit mijn hutkoffer haalde ik mijn kostuum en deed dat aan. Mijn ouders hadden dat nog net toegestuurd. Ik lachte cynisch in mezelf. Dáár konden ze nog net wel aan denken. Ik deed het toch maar aan, want ik moest er wel goed uit zien.
    Ik liep naar de common room en ging op zoek naar mensen die ik kende. Wie kende ik niet? Weer lachte ik in mezelf. Wat was ik toch grappig! Ik zette me in een zetel bij de haard. Rustig liet ik de warmte van het vuur over me heen gaan. Oh ja, eten. Ik had honger. Ik stond op om naar de zaal te gaan toen ik me bedacht dat het wel zielig over kwam als ik alleen ging. Toen viel mijn oog op Jason Broock. Ik kende hem wel. 'Hee Broock, ga je mee naar de zaal?' vroeg ik hem toen.

    [ bericht aangepast op 25 dec 2013 - 19:26 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Jay Dave Broock

    Nadat ik merry christmas had gezegd had ze gegrinnikt en was ze opgestaan waarna ze had gezegd:
    'Het zal me vast wel smaken.' Ze had overdreven een klein buiginkje gemaakt, waardoor ik even had moeten grinniken, en was op de deken gaan zitten om een broodje te pakken. Voordat ze daar aan begonnen was keek ze me aan. Na mijn woorden grinnikt ze en glimlacht terug.
    'Gaat u alsjeblieft er ook bij zitten en neem een broodje?' Zegt ze met een opgeheven hoofd. Zacht lach ik en ga ook op het kleed zitten. Dan pak ik ook een broodje.
    "Eetsmakelijk. Dit is ons speciale kerstfeest, dus geniet ervan." Zeg ik met een glimlach. Een pluk haar viel voor het gezicht van Luna en met een lichte glimlach strijk ik met mijn hand zachtjes het plukje achter haar oor. Haar wang voelt nogal koud aan tegen mijn redelijk warme hand. Ik glimlachte en legde mijn hand even op haar wang zodat ze het misschien wat warmer krijgt. Als ik mijn hand weer van haar wang afhaal kijk ik haar even met een glimlach aan. Dan kijk ik naar mijn broodje en neem een hap van mijn broodje. Als mijn mond weer leeg is kijk ik haar met een halve glimlach aan.
    "Milady, vind je het lekker?" Vraag ik met een halve glimlach aan haar.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    [Lucius gepost btw.]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Serena Azzurra Rossini
    Hij moet grinniken van mijn buiginkje en ik glimlach dan een klein beetje, hij lacht als ik vraag of hij komt zitten en hij komt bij mij op de kleed zitten. 'Eetsmakkelijk. Dit is onze speciale kerstfeest, dus geniet ervan.' ik glimlach en ik knik even waarna ik een hap van mijn broodje neem, een pluk valt voor mijn gezicht maar Jay strijkt mijn plukje haar achter mijn oren en dan legde hij zijn hand op mijn wang waardoor ik heel even schrik maar daarna ontspan en gelijk weer wat warmer wordt, wat doet die jongen toch met me denk ik. 'Milady vind je het lekker?' vraagt hij en ik glimlach. 'Ik vind het zeer lekker, mylord bedankt voor dit en dat je me gezelschap houdt. Ik zou het liefst tegen zijn warme lichaam kruipen tenminste zijn hand was lekker warm dus zou zijn lichaam ook wel warm zijn het liefst zou ik mijn koude lichaam tegen hem aan willen houden maar eigenlijk durf ik niet dichter bij hem te gaan zitten dadelijk vind hij het raar als ik dat doe of wat dan ook.

    Jay Dave Broock

    Luna glimlacht. 'Ik vind het zeer lekker, mylord bedankt voor dit en dat je me gezelschap houdt.' Ik glimlach naar haar als ik haar mylord hoor zeggen, waarna ik zeg:
    "Geen dank. Ik vind het wel gezellig. Hier. Met jou." Ik glimlach licht naar haar waarna ik een miniatuur sneeuwpop begin te maken. Snel prik ik er nog twee stokjes in een een paar steentjes. Het enigste wat ik niet heb is een wortel. Opeens krijg ik een idee en ik kijk Luna met een halve glimlach aan.
    "Heb je zin om een sneeuwengel te maken?" Met twinkelende ogen keek ik haar aan. Ik heb altijd al van sneeuwengelen gehouden. Misschien krijg je het er wel iets kouder van. Maar je kan altijd opgewarmd worden. Ik sta op en strek mijn hand naar haar uit terwijl ik haar vragend aankijk. Als ze het niet wil, doen we het natuurlijk ook niet.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Serena Azzurra Rossini
    Ik eet de rest van mijn broodje op en kijk Jay aan ''Geen dank. Ik vind het wel gezellig. Hier. Met jou.' ik voel weer dat ik weer moet blozen en ik glimlach dan, ik kijk hoe hij een miniatuur sneeuwpop maakt, een sneeuwpop zonder wortel ach ja dan richt hij zich weer op mij. 'Heb je zin om een sneeuwengel te maken?' vraagt hij ik kijk even bedenkelijk het is eigenlijk best koud, maar ja ik heb het zo wie zo al koud en we zijn nu toch buiten, en voornamelijk hij kijkt me aan met twinkelen ogen wat me ook weer doet glimlachen en wat gewoon echt leuk bij hem is als zijn ogen twinkelen dan staat hij op en strekt zijn hand naar me uit die ik glimlachend aan neem. 'Ik vind het goed.' zeg ik en ik trek me omhoog waardoor ik bijna tegen hem aanbots, ik blijf zijn warme hand vasthouden zodat mijn hand zich ook even kan opwarmen en ook al voelt mijn hand nu warm aan ik blijf hem vasthouden en ik kijk in zijn mooie ogen.

    Jay Dave Broock

    Ze neemt glimlachend mijn hand aan. 'Ik vind het goed.' zegt Luna wat een enthousiast glimlach op mijn gezicht brengt. Ze trekt zich omhoog waardoor ze bijna tegen me aanbotst. Ik lach zachtjes, en ik voel hoe ze mijn hand vast blijft houden. In tegenstelling tot mij heeft ze wat koudere handen. Met een glimlach leg ik ook een andere hand over haar hand heen. Ik voel hoe haar hand al wat warmer word, maar ze laat me nog niet los. Ze blijft mijn hand vasthouden en kijkt me aan in mijn ogen. Met een halve glimlach kijk ik haar aan en leg mijn hand op haar onderrug en haar zacht wat meer naar me toe trek. In mijn hoofd vormt zich een idee. Snel pak ik met mijn ene hand mijn toverstok en mompel een spreuk. Opeens hoor ik een rustig muziekje waarna ik glimlach. Ik doe mijn stok weer weg en leg mijn beide handen op haar onderrug. Met twinkelende ogen kijk ik haar aan. "Zou je met me willen dansen?" Vraag ik dan waarna ik haar zacht nog wat dichter naar me toe trek. Tussen onze lichamen zit nu niet meer dan een paar millimeter. Ik glimlach ietwat verlegen naar haar terwijl ik haar vragend aan kijk.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    [ Haha! Jay heeft een nieuwe liefde! ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Serena Azzurra Rossini
    Ik voel dat zijn andere hand ook over de mijne gaat en ik glimlach lichtjes. Met een halve glimlach kijkt hij mij aan en ik voel dat hij een hand op mijn onderrug legt en mij zacht wat meer naar hem toe trekt ik glimlach even verlegen. snel pakt hij met zijn andere hand zijn toverstok en dan hoor ik een rustig muziekje ik grinnik als hij zijn stok weer weg doet en deze keer ook zijn andere hand op mijn onderrug legt ik doe hetzelfde bij hem. En alweer twinkelen zijn ogen. 'Zou je met me willen dansen?' vraagt hij waarna hij me nog dichter naar zich toe trekt waardoor onze lichamen nu nog maar een paar millimeter van elkaar staan ik voel zijn lichaamswarmte nu, hij glimlacht verlegen en tegelijk kijkt hij me vragend aan. 'Ik zou heel graag met je willen dansen.' zeg ik en ik grinnik.

    [Noa; Ghehe, ja. - wenkbrauwwiebel -]

    Jay Dave Broock

    Luna had haar armen ook om mij gelegd waardoor ik even glimlach.
    'Ik zou heel graag met je willen dansen.' zegt ze en grinnikt. Zachtjes grinnikte ik ook en begin langzaam op de muziek te dansen met Luna in mijn armen. Op een moment laat ik haar een rondje draaien en trek haar dan weer zacht naar me toe. Het moment lijkt op zichzelf al een betovering. Magisch. Ik kijk haar met een glimlach aan en zie haar mooie ogen. Langzaam stop ik met dansen en trek haar nog dichter naar me toe. Met een lichte glimlach buig ik me naar haar toe, verdwaald in het moment. Op het moment dat ik haar lippen raak voel ik een warm schokje door me heen trekken. Zachtjes kus ik haar. En wanneer ik haar loslaat kijk ik verlegen weg.
    "Ehm... Sorry. Dat moest ik niet doen." Mompel ik zacht en verontschuldigend.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki