• Dusja, ik verveelde me ook al moet ik huiswerk maken, en ging een beetje googlen. Toen stuitte ik op een artikel over pizza. En aangezien heel veel mensen heel erg dol op pizza zijn, dacht ik: Ik deel het met jullie. Het is wel een oud artikel (hij is uit 2010) maar goed:

    Pizza kan je leven redden
    Het eten van pizza is goed voor je gezondheid. In welk land zouden ze dat wetenschappelijk hebben onderzocht? Juist, Italië.

    Pizza is zo goed voor je, omdat de ingrediënten zorgen voor ‘schone’ aders. In tegenstelling tot veel ander voedsel, zorgt pizza niet voor een verstopte bloedsomloop. Ook zou het bepaalde soorten kanker voorkomen, zo beweert het Istituto di Ricerche Farmacologiche van de universiteit van Milaan.

    Aan de universiteit van Napels komen ze tot dezelfde conclusie. Niet verwonderlijk, Napels is de bakermat van de pizza.

    Hoe komt het dat pizza zo gezond is? De Italiaanse onderzoekers houden een slag om de arm. Misschien is het helemaal niet de pizza, zo zeggen ze, maar eten mensen die pizza eten überhaupt veel Italiaans eten. En dat is, door gezonde ingrediënten als olijfolie, artisjok en tomaat, een zeer gezonde keuken.

    In alle studies naar de gezondheidsbevorderende eigenschappen van pizza (het zijn er nu vijf) wijzen de Italianen wel op één belangrijk aspect. Wil je echt gezond zijn, dan moet de pizza wel op écht Italiaanse wijze en met Italiaanse ingrediënten worden klaargemaakt. Een pizza van Domino’s telt niet.


    Bron


    Wel jammer dat een Domino's pizza niet telt :/
    Om dit topic een beetje nuttig te houden: Hoe vaak eten jullie pizza?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik ben Italiaans, dus vrij vaak xD
    En domino's is inderdaad niet te eten..

    Ik eet elke vrijdag pizza ^^ Maar meestal zijn dat pizza's van dr. Oetker en die zijn zo ongezond dat je meteen 3 kilo aankomt.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Om de twee weken de woensdag (woensdag als ik bij mijn vader ben), eet ik pizza (: Nah, Dr. Oetker zal wel niet tellen, maar goed :'D
    En heel af en toe bij mijn moeder ook eens ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Eh.. zelden eigenlijk XD.


    No growth of the heart is ever a waste

    Hashirama schreef:
    Eh.. zelden eigenlijk XD.


    This


    26 - 02 - '16

    Neverlands schreef:
    Ik eet elke vrijdag donderdag of soms op woensdag pizza ^^ Maar meestal zijn dat pizza's van dr. Oetker en die zijn zo ongezond dat je meteen 3 kilo aankomt.

    [ bericht aangepast op 10 juni 2014 - 16:10 ]


    Do what people say you can't.

    Italiaans een gezonde keuken... Niet naar mijn weten hoor x'D.


    i put the fun in funeral

    PIZZAAAAAAAA :Y)

    Ik eet alleen maar van die pizza's die ik na 2 stukken al wegleg omdat ik me een opgeblazen kip voel....


    wat was dit ookalweer

    Ik wil pizza. Nu. :Y)


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Ik eet het echt enorm vaak aangezien ik samen met mijn beste vriend in een appartement woon en we beiden niet kunnen koken :'D.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Nu wil ik pizza. Maar we eten straks macaroni, en dat vind ik niet lekker. :C


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    DiNozzo schreef:
    Nu wil ik pizza. Maar we eten straks macaroni, en dat vind ik niet lekker. :C


    Je mag met mij shoarma eten? ;x


    wat was dit ookalweer

    Hashirama schreef:
    Eh.. zelden eigenlijk XD.


    Dit.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Wa 'n bullshit. :v)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Tenace schreef:
    (...)

    Je mag met mij shoarma eten? ;x


    Heb je zin om het te brengen? _O_


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •